|
Hanno
|
Geplaatst op 23-11-2010, 17:01 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo mensen,
Op Youtube zag ik filmpjes dat mensen gitaar spelen. Dit leek mij ook heel leuk. In Januari heb ik een acoustisch gitaar gekocht. Ik wilde geen les want ik had het heel erg druk met school. Ik wil nu nog steeds geen les om dezelfde reden. Maar ik heb mijn gitaar eigenlijk verwaarloost want ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb toen tabs voor een liedje op gezocht maar ik snap er helemaal niks van. Dan staat bijv. dat ik C moet spelen (Eerst ook geen flauw benul op welke snaren ik moest drukken) Alleen nu weet ik op welke snaren ik moet drukken. Maar waar op het gitaar? Dat snap ik niet. Moet je dat zelf ontdekken en goed naar het liedje luisteren? Of kan je dat zien? Zoals je leest weet ik dus echt helemaal (nog) niks van gitaar spelen
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 25-11-2010, 09:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik ben zelf elektrisch begonnen en ik heb tabs leren lezen.
Maar even uitleggen, er staat dus dat je een C moet aanslaan, dat is een akkoord. Vervolgens zoek je even het akkoord op en dan staat er dit (tevens is dit een tab).
e ---0--- b ---1--- G ---0--- D ---2--- A ---3--- E --------
Dat betekend dus dat je je bovenste (dikste) snaar niet moet aanslaan, op de A snaar (1 na bovenste snaar) het derde vakje in moet drukken, de snaar eronder het 2e vakje, de snaar daar onder niks, de snaar daar onder het 1e vakje en de snaar daar onder niks.
Dit sla je allemaal tegelijk aan.
Als je een andere tab hebt, bijvoorbeeld dit:
e|---------------------------------------------------------| B|---------------------------------------------------------| G|---9---7------5-----7-------9---7------5-------7-- | D|-----7----7-----5-----7-------7----7------5--------| A|-0----------0-----0-----0-0----------0------0-------| E|---------------------------------------------------------|
Betekend dat op de A snaar, open aanslaan, G snaar 9e vakje indrukken en aanslaan vervolgens D snaar 7e vakje aanslaan, dan G snaar 7e vakje aanslaan en ga zo maar door.
Hopelijk begrijp je het nu.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
|
|
|