|
Silverace
|
Geplaatst op 22-11-2010, 21:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo luitjes, ik zal me even voorstellen mijn naam is P@tr!ck en ik uit Capelle a/d IJssel dit ligt tegen Rotterdam aan.
Ik heb altijd sporten beoefend maar ik wilde het eens over een andere boeg gooien door gitaar kunnen spelen gitaar spelen wekte altijd al mijn interessen. Ik ben van meening dat ik hier op het forum veel info te lezen krijgt en waar ik wat mee kan.
Ik het al wat info vergaard door te zoeken naar akoestiche gitaren mijn interesses gaan naar de Manuel Rodriguez C1, Santos Y Mayor 10ss Sylvana en de Salvador Cortez C55. Wat vinden julie van deze gitaren volgens mij waren deze met nylon snaren alleen mijn voorkeur gaat toch naar stalen snaren klinkt gewoon mooier in de oren of heb je deze ook met stalen snaren of kunnen ze over gezet worden. Ik laat het even hier bij.
Tot lezens GreetZz, P@trIck
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Swampie
|
Geplaatst op 23-12-2010, 14:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo P!
Op zo'n Santos 10ss heb ik al gespeeld. Het is een volledig massieve gitaar, maar doordat ze volledig is gemaakt uit Maple (Esdoornhout) klinkt ze bijzonder warm. (één van de lievelingshoutsoorten gemaakt voor de drums)
Jammer dat degene waar ik heb op gepeeld niet besnaard was met degelijke snaren. Dit doet er ook veel toe.
Allesinds een aanrader voor de helft van de prijs als bijvoorbeeld een Alhambra 1C !!
Greeeetz
|
|
|
|
Superstratpower! |
|
|
Silverace
|
Geplaatst op 27-12-2010, 21:01 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo P!
Op zo'n Santos 10ss heb ik al gespeeld. Het is een volledig massieve gitaar, maar doordat ze volledig is gemaakt uit Maple (Esdoornhout) klinkt ze bijzonder warm. (één van de lievelingshoutsoorten gemaakt voor de drums)
Jammer dat degene waar ik heb op gepeeld niet besnaard was met degelijke snaren. Dit doet er ook veel toe.
Allesinds een aanrader voor de helft van de prijs als bijvoorbeeld een Alhambra 1C !!
Greeeetz
|
|
|
|
|
|
|
cees002
|
Geplaatst op 10-06-2011, 11:50 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo. Mijn naam is Cees. ik ben 59 en heb een paar weken geleden een gitaar gekocht Nog nooit een gitaar vastgehad. Het advies van de muziekwinkel was om gewoon op een akoestische gitaar met nylon snaren te beginnen en te leren spelen.Stalen snaren is voor een beginner te zwaar en zou demotiverend kunnen werken. Pas als je redelijk akoestisch kunt spelen kun je gaan denken aan een andere gitaar met warmere klank, stalen snaren e.d. Ik heb dat advies dus opgevolg. Het leren spelen met nylon snaren is al een hele klus. Een heel mooie cursus is http://www.intienlessen.nl Online of via de dubbel DVD.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 12-06-2011, 08:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
wat ik bedoel is dat wanneer iemand in eerste instantie graag electrisch wil spelen, daar het beste mee kan beginnen.
zo is het in principe ook met akoustische gitaar
als iemand steelstring wil spelen, moet ie steelstring gaan spelen en geen nylon, andersom is het trouwens precies zo.
misschien snijdt het in het begin wat, maar daar ben je echt zo overheen, dat heeft trouwens ook alles met de afstelling van de gitaar te maken, als je een torenhoge actie hebt, kun je zelf aan nylon je klauwen nog openhalen.
als iemand spaans wil spelen, moet je geen steelstring kopen, simpelweg omdat het gewoon niet klinkt.
als iemand bijv country wil spelen, moet je geen nylon kopen, simpelweg omdat het voor geen meter klinkt.
het ene is neit beter dan het andere en nylon is net zo goed of slecht een beginners type gitaar als staal.
om even terug te komen op het advies van de gitaarwinkel, het zal je verbazen wat er soms voor beunhazen in gitaarwinkels rondlopen, als leek valt het mensen misschien niet op want in het land der blinden is iemand met een oog koning.
vergeet niet dat verkopers gewoon willen verkopen, en als zij daar net toevallig een overjarig modelletje hebben staan dat ze aan een beginneling kunnen slijten, zullen ze dat echt niet laten.
|
|
|
|
Brown Sugar! |
|
|
cees002
|
Geplaatst op 12-06-2011, 09:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Oké. Ieder z'n mening. Er zullen inderdaad wel beunhazen zijn onder de muziekwinkels, maar de winkel hier staat heel goed bekend. Hebben zelfs een complete toonzaal met concert piano's, vleugels. Ik neem dus aan dat ik goed geadviseerd ben. Succes verder. Mij valt het allemaal nog wat tegen, want mijn vingers doen niet wat ze zouden moeten doen. Kwestie van oefenen en nog eens oefenen. De cursus op de dubbel DVD is echt een uitkomst. Allemaal glashelder uitgelegd. Ook hier wordt er op gehamerd om eerst goed de basis akkoorden te leren. Belangrijk voor de vingerzetting. Daarna kun je al een heleboel meespelen, omdat heel veel uit die basis akkoorden bestaat. Ook het zgn. tabschrift is een uitkomst. Geen ellenlange studie op het traditionele notenschrift.
Cees.
|
|
|
|
|
|
|
Tonestack
|
Geplaatst op 17-06-2011, 15:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
elke dag 10 minuten spelen en dingen proberen, heeft echt veel meer effect dan uren leren spelen zeker in het begin..als je een wat gevorderde speler bent geldt dit ook nog steeds....elke dag even 10 minuten spelen houd je vingers soepel en je leert altijd weer iets nieuws..
Je basis kennis zijn je grepen...is dat te moeilijk nog probeer dan eens te beginnen met powerchords...dat helpt je bij vinger settings en het is makkelijk en geeft resultaat.
Het zal voor iedereen anders zijn maar dit is wat ik nog steeds van de betere gitaristen hoor...10 minutes a day...
|
|
|
|
www.tonestack.nl - Custom Hardwired Pedalen |
|
|
|
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 18-06-2011, 13:26 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
en inprinciepe is de basis van een powerakkoord dat je met je wijsvinger de bovenste snaar beet houd en met je ringvinger/pink de 2 snaren er onder 2 fretten vast houdt.
En dan kan je het inprinciepe over je hele fretboard doen,
dus wat powerakkoorden zijn:
e----------------- B----------------- G----------------- D---3---4---5--- A---3---4---5--- E---1---2---3---
en e----------------- B----------------- G---3---4---5--- D---3---4---5--- A---1---2---3--- E------------------
|
|
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
cees002
|
Geplaatst op 18-06-2011, 15:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Duidelijk, de power chords. Hoewel deze me toch meer geschikt lijken voor een elektrische gitaar. Allemaal bedankt voor de adviesen en de tips. Ik ga toch eerst maar gewoon stomweg akkoorden leren in de vierkwartsmaat basic en vierkwartsmaat smooth en dan proberen te wisselen van akkoord. Maar het blijft moeilijk met mijn relatief korte vingers om geen open snaren aan te raken. Al die voorbeeld video's zijn mensen met langere vingers. Ook met langere vingers is het natuurlijk niet één twee drie een eitje, maar wel makkelijker. Ik denk dat het een goed idee is om toch een paar lessen te gaan nemen om in iedergeval een juiste linkerhand positie aan te leren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cees002
|
Geplaatst op 18-06-2011, 17:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Heb ik al geprobeerd. Gaat beter, maar wel na zo'n 5 á 10 min. enorme kramp. Maar dat is oefenen en dan wordt het 10 á 20 min en zal het steeds beter gaan. Ik ben zo'n drie weken geleden met het idee begonnen van dat doe ik wel even. Dus niet. Voorlopig geen vragen meer stellen als ik iets niet begrijp, maar gewoon m.b.v. de les DVD en akkoorden plaatjes (met vingerzetting) akkoorden oefenen en proberen ze over te pakken. Daarna met soepeler vingers, hoop ik, eens aan liedjes gaan denken m.b.v. het tabschrift. Geen traditioneel notenschrift.
|
|
|
|
|
|