Meestermarc Geplaatst op 16-11-2010, 20:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mijn naam is Marc en ik studeer aan de pabo. In plaats van de oude vertrouwde blokfluit is besloten om ons gitaar te laten spelen (grote verbetering!) maar zit ik nu met het volgende probleem:
Ik wil nu een acoustische gitaar aanschaffen maar heb geen idee waar ik op moet letten. Moet ik een spaanse gitaar met nylon snaren kopen of een western-gitaar met stalen snaren? Of is er nog een derde optie die ik over het hoofd zie? Wat zouden jullie een beginner aanraden? Wat zijn de voor en nadelen van deze modellen voor beginners? Veel vragen, ik weet het, maar ik zou jullie input erg waarderen!

meld dit bericht aan een moderator

Lespaulclassic Geplaatst op 16-11-2010, 23:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

denk dat ik voor steelstring zou gaan, klinkt mooier met begeleiding.

spaans is ook schitterend maar de klank is iets doffer en lijkt daardoor minder volume te hebben. wat dus met het begeleiden van een klas van om en nabij de 25 koters een probleem kan worden.

+ is het gemakkelijker als er snaren vervangen moeten worden, wat makkelijk kan zijn als net op het moment dat jij even wil spelen met die kinderen er een snaar knapt dat je 'm ff snel kan vervangen en het niet 6 jaar duurt voordat ie fatsoenlijk in stemming blijft.

mijn advies. ga voor steelstring.

en ga eens kijken naar eastman gitaren. zijn serieus goede gitaren voor het geld.

ik was zelf ook aan het kijken naar een extra acc. gitaar en zat eigenlijk in een compleet ander segment te kijken wat ongeveer 8 keer hoger was dan dat van de eastman ( weet niet precies meer welk type het was ) maar daar sprong eastman er dus echt uit. lijken wat klank betreft wel een beetje op taylor. en de handeling is erg lekker. +krijg je er een gratis koffer bij. wat erg bijzonder is voor een gitaar van nog geen 400 euro.

Dit bericht is gewijzigd op 16-11 23:25.

Brown Sugar!