|
|
|
bart68
|
Geplaatst op 20-05-2011, 11:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb onlangs voor mijn zoontje een RP255 gekocht.
Het is op zich een degelijke behuizing voor huis tuin en keuken gebruik, en het metalen pedaal is ook goed gebouwd. Ik heb er geen podiumervaring mee, maar het lijkt me dat het ding wel wat kan hebben.
Er zitten veel mogelijkheden op en alles is eenvoudig te bedienen. Wel heb ik het grootste gedeelte van de handleiding in eenvoudig Nederlands vertaald zodat zoonlief van 9 het ook begrijpt.
Effecten zijn makkelijk aan te passen en op te slaan, je kunt er pups mee selecteren als je alleen SC of HB op je gitaar hebt. Het expressiepedaal kun je voor veel dingen gebruiken, wawah, yaya, whammy in alle smaken, volume en veel instellingen van effecten. Je kunt b.v al spelende de hoeveelheid chorus of de diepte van echo of reverb veranderen.
Het is een cool hebbeding, waarmee je ook nog leert wat een effect doet en hoe het je sound beinvloed.
Ik heb er nog niet heel veel ervaring mee, maar tot nog toe is het een erg veelzijdig ding, met toch wel erg goed geluid.
Zoals de Yanks zouden zeggen is het "Bang for de Buck'.
Grtz,
Bart.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 20-05-2011, 13:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik zelf ben niet zo'n fan van de (goedkopere) effectpedalen.
Ook al zet je alle effecten uit, ze blijven je geluid misvormen. Ben je een beginner, dan is zo'n ding leuk, ben je wat beter, dan zijn die dingen niet leuk meer.
Dan heb je een mooie versterker, maar het geluid blijft slecht door dat pedaal. Daarom ben ik meer voor de wat duurdere (rond de 300/400/500), maar als je zo'n ding wilt kopen, dan zou ik kiezen voor de RP255.
Deze is net iets nieuwer en klinkt daarom wss ook net iets beter.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|