|
guitar053dude
|
Geplaatst op 03-11-2010, 15:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, Ik heb een paar weken geleden een Peavey Pacer (150W) gekocht voor 100€. Na hem in gebruik te nemen bromt hij als ik mijn gitaar er op aansluit. ik heb hem al los gehad en je kan zien dat de transformator op de printplaat verroest is,, Weet iemand hoe duur het is om hem te laten schoonmaken en/of repareren. (ik ben al in de stad naar the American guitar store geweest en die zeiden dat de nakijk kosten 15 euro bedragen.
MVG brian rodriguez
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
☢☣Freaky control it , insane and distorted Hypnotic, addictive, invading your mind☣☢ |
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 04-11-2010, 13:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 03-11-2010, 15:10 guitar053dude schreef:
Hallo, Ik heb een paar weken geleden een Peavey Pacer (150W) gekocht voor 100€. Na hem in gebruik te nemen bromt hij als ik mijn gitaar er op aansluit. ik heb hem al los gehad en je kan zien dat de transformator op de printplaat verroest is,, Weet iemand hoe duur het is om hem te laten schoonmaken en/of repareren. (ik ben al in de stad naar the American guitar store geweest en die zeiden dat de nakijk kosten 15 euro bedragen.
MVG brian rodriguez
|
Ha Brian, Je hoort een brom als je gitaar er op aansluit, dus als je de gitaar er uithaalt dan bromt de versterker niet, mag ik hieruit opmaken. Ook ga ik er vanuit dat je niets er tussen heb gezet tussen gitaar + snoer + versterker, dus geen effect dozen enz.
Als dat juist is (mijn conclusie dus), dan heeft dat niets te maken met wat roest op trafo's enzo. Een send / return mogelijkheid is op de versterker? Sluit je gitaar eens aan op de return en hoor wat er dan gebeurt...?
Verder denk ik aan de volgende oorzaken: - 1 - Wellicht een slecht gitaar snoer? Dat zal je wel al uitgezocht hebben maar toch... - 2 - De aarding is van de 6,3 mm input jack.Kans = groot dat input jack defect is. Als er nog een andere input is kun je die misschien proberen en horen of de brom weer aanwezig is. Heb je geen 2e input dan die (plastic??) input jack van de versterker los solderen en een nieuwe (metalen) input jack monteren. En daarna testen of de brom weg is. - 3 - Defecte 1e voorversterker trap in de versterker. Als dat zo is dan heb je een probleem en zal je inderdaad e.e.a. moeten laten nakijken bij de lokale gitaar store (in Enschede?), als je zelf niet dergelijke zaken kunt opsporen en herstellen.
Zo dit waren even op afstand mijn tips voor je. suc6 Jaap
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
guitar053dude
|
Geplaatst op 05-11-2010, 11:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ooh okeej, jaah ik breng hem binnenkort weg voor een nakijkbeurt.. 15 euro naakijkkosten en dan komt daar de reparatie nog boven op.. maar ik heb er 100 euro voor betaald dus als ik dan 70 kwijt ben voor de raparatie dan laat ikm niet repareren denk ik.. het is een oud beestje dus hij mag wel wat hebben:P
Thnx!
|
|
|
|
☢☣Freaky control it , insane and distorted Hypnotic, addictive, invading your mind☣☢ |
|