|
abzoluut
|
Geplaatst op 03-11-2010, 11:07 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste allemaal,
Ik ben val plan een Gibson LP studio aan te schaffen. Ik ben nog helemaal nieuw in de (electrische) gitaar scene maar heb inmiddels al wel begrepen dat het nutteloos is om een 'goede' gitaar te kopen en vervolgens een ampje van rond de 200eu aan te schaffen omdat het geluid van je gitaar dan niet mooi eruit komt.
Na rondgekeken te hebben ben je snel tussen de 700-800eu kwijt voor een (nieuwe) amp die je gitaar goed doet. Ook zie ik vaak dat het 'Head' ampjes zijn. Weet nog niet precies wat dat inhoudt.
Wilde graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met deze gitaar en hun amplifier of dat zij van horen/zeggen informatie daarover kunnen geven.
Ik ben op zoek naar een mooie blues/rock sound en de prijs mag rond de 750eu liggen.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Goldy00000
|
Geplaatst op 02-12-2010, 19:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb zelf sinds een paar maanden een Gibson LP Studio. Ik ben er zeer tevreden over. Ik heb het vergeleken met een LP standard en hoewel de laatste iets warmer klonk was het in mijn ogen het flinke verschil in prijs niet waard. Ook al omdat ik niet elke week optreed. Mijn versterker is een line 6 spider 3 van 30 watt. Ook hier ben ik tevreden over, al ben ik wel opzoek naar iets groters nu. Deze amp heeft alle mogelijkheden en ik vind dat het voor 200 euro een heel goed geluid heeft.
Als je nog niks aan ervaring hebt zou ik toch eerst met een 30 watt versterker, of nog kleiner, beginnen. Natuurlijk ligt het er ook nogal aan of je alleen jezelf gek gaat maken of ook een hele reeks andere mensen. 
Hopelijk kan je hier al iets meer mee.
Gr!
|
|
|
|
|
|
|
basr
|
Geplaatst op 04-12-2010, 12:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 03-11-2010, 11:07 abzoluut schreef:
Na rondgekeken te hebben ben je snel tussen de 700-800eu kwijt voor een (nieuwe) amp die je gitaar goed doet. Ook zie ik vaak dat het 'Head' ampjes zijn. Weet nog niet precies wat dat inhoudt.
|
Je hebt versterkers die verdeeld zijn in heads en cabs. Daar zit zeg maar het versterker gedeelte in de head en de speakers in het cabinet. Dan heb je ook nog combo's. Daarbij zit alles in één kast.

Waar voor wil je de versterker gebruiken? Thuis/optreden?
Dit bericht is gewijzigd op 04-12 12:49.
|
|
|
|
############################################################################### |
|
|
|