kees1992 Geplaatst op 20-10-2010, 16:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik heb een elektrische gitaar gekocht (epiphone les pauls black beauty 3) heeft iemand een idee wat een goede versterker is om erbij te kopen? ik speel vooral rock en metal (vooral metallica) het is voor in huis en omgeveer 200 euro mag iets meer.

meld dit bericht aan een moderator

Skater1593 Geplaatst op 20-10-2010, 18:54 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nouw je kan gewoon gaan voor De Roland Cube 30. Dat is een versterker die wordt door veel beginners aangeschaft, omdat hij op alles wel redelijk goed is.

Ik zelf zou toch voor een Vox VT 30 gaan. Die heeft een wat beter geluid, hij is volgens mij niet helemaal buizen, maar er zit er toch eentje in en dat merk je wel.

Verder heb je natuurlijk nog een Hartke GT60C. Die is volgens mij een beetje gelijk aan die Vox, maar bij de Vox kan je het wattage nog aanpassen, zodat hij wat fijner thuis klinkt, want 60W is toch redelijk veel voor alleen thuis.

Je zou ook nog kunnen gaan voor zo'n Spider van Line 6 of een soorgelijke lanely. Maar ik vindt dat geluid te digitaal klinken, dus ik raad dat eigenlijk af.

Nog veel suc6 met je zoektocht.

Dit bericht is gewijzigd op 20-10 18:54.

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! 
kees1992 Geplaatst op 20-10-2010, 22:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

bedankt voor je reactie maar nu twijfel ik nog tussen de vox en hartke.

Darkstoned Geplaatst op 20-10-2010, 22:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zou voor de vox gaan,
Want 60 watt is erg hard voor thuis.

Die vox kan je het wattage lager zetten en dus alsnog scheuren..
Maar dan zachtjes

gr

BK

hangt hier wat rond... 
Skater1593 Geplaatst op 22-10-2010, 17:40 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

idd, ik heb dan een Valve King staan.

Mooie versterker, maar soms vinden mijn ouders wel dat hij wat te hard staat. Maar als hij wat harder staat heb je een beter geluid.

Die Vox kan je instellen op een lager Wattage, zodat hij hard staat, maar zacht klinkt en ook nog goed.

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! 
vandershc Geplaatst op 10-01-2011, 21:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb 2 versterkers een peavey en ook z'n hartke, de hartke is een vrij fatsoenlijke versterker voor niet veel geld, maar je kan er niet veel gain uit halen en deze klinkt vrij hol naar mijn mening. Ik heb ook is op een vox vt30 en VT50 gespeeld en deze zijn veel beter voor je geld. niet dat ik spijt heb van mijn aankoop maar volgens mij kan je meer met z'n vox. (heb natuurlijk een boss gt-5 voor mijn hartke liggen om wat gevarieerde te kunnen spelen)

basr Geplaatst op 11-01-2011, 11:24 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

60 Watt is te veel voor thuis. Ik gebruik thuis 60 Watt en zet het volume nooit hoger dan 1,5. Gebruik meestal 0,7. Het is echt moeilijk om hem op een goed volume in te stellen, omdat ie veel te snel te hard gaat

:Vox

denk dat 15Watt zelfs genoeg is voor thuis, maar zou toch voor 30 gaan voor de zekerheid. Die heeft ook een grotere speaker

############################################################################### 
Swampie Geplaatst op 14-01-2011, 12:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dan zou ik gaan voor de VT20+ (30watt) de nieuwere versie van de VT15 of 30 .

Dit is echt een superveelzijdige amp met prachtige klank omdat de eindtrap een lamp bevat (12ax7).

Heel veelzijdige klanken zeker voor metal ook geschikt.

meer uitleg vind je bijvoorbeeld :

http://www.gitaarshop.be/ bij promoties

Of bijvoorbeeld een MG15 Fx, daar kun je ook uren plezier mee beleven

Wil je samenspelen met een drummer zal je toch liefst naar minstens 30watt moeten gaan.

Veel succes ermee!

Superstratpower!