Jerak Geplaatst op 04-10-2010, 14:34 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een tweede versterker (Behringer GM110), een 30 Watter.
Ik gebruik hem in combinatie met m'n kleinere Marshall MG15DFX en een Boss GT-10 om ze beide aan aan te sluiten. Nou heb ik een probleem:
Na een tijdje vallen allebei de versterkers tegelijk uit, er is dan helemaal niets meer te horen. Meestal gebeurd dit als ik op mijn bed ga zitten (Die is van metaal) of de Boss GT-10 aanraak. Op den duur komt het geluid wel weer terug.
Wat kan dit zijn?

Trouwens, ik hoor altijd geruis in mijn versterker en die wordt steeds harder zolang ik de snaren niet vast houdt. Meestal houdt dit op als ik bijvoorbeeld mijn brug, of kabelingang aanraak. Heeft dit er iets mee te maken?

Gr Jeroen

meld dit bericht aan een moderator

I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. 
Dantes Geplaatst op 13-10-2010, 17:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

als ik het zo hoor klinkt dit een massa probleem. je massa is niet 0 volt (een zwevende massa genaamd) dat zorgt voor enorm veel ruis, raak je ja snaren aan verbind je de massa (die aan je snaren en pickups verbonden is) aan de grond en is die dus terug 0v (tenzij je rubber zolen hebt) som kan je ook het gevoel krijgen dat er beetje elektriciteit op je snaren zit.
wat de versterker bevat, ik denk dat er misschien verliesstroom detectie inzit ofwel is het oververhitting beveiliging dat de boel afsluit.
maar tis geen kortsluiting, dan zou je geen versterker meer hebben....

Skater1593 Geplaatst op 13-10-2010, 18:18 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zo te horen is je gitaar niet geaard. Maar dat kan je oplossen door iets met aluminiumfolie te doen. Maar daar heb ik geen verstand van. En ik wil dat ook nog eens zelf gaan doen. Dus zodra ik meer informatie daarover heb, zal ik dat neerzetten.

Dat met die versterker, kan het niet zijn, dat er een kabel kapot is?
En anders weet ik het ook niet. Heb je hem wel in een geaard stopcontact zitten?

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass!