trivium24 Geplaatst op 26-09-2010, 17:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Eens in de zoveel tijd kom in een bepaalde sfeer en dan ben ik die maand alleen maar versterkers en gitaren aan het kijken. Het enige verschil is nu alleen met al die andere keren dat ik nu WEL geld heb om iets heel moois te kopen. Ik ben me dus heel erg gaan orienteren en ik heb hier en daar weleens wat leuk gevonden maar ik ben dan weer net zoiemand die dan als het om geluid gaat echt HEEL erg perfectionistisch is. acher ieder pedaal die ik gebruik staat toch weer een equalizer om net even dat kleine beetje minder mid of net even dat beetje meer bass te geven.

Nu zei laatst iemand voor de grap tegen mij:" Waarom ga je dan niet gewoon aan de 19" racks". Hier ben ik ook weer naar gaan kijken maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hier niet heel veel wijzer van werd.

Mijn vraag is dus:
Wie heeft er verstand van 19" racks en wie zou mij hier iets meer over kunnen vertellen?

Alvast bedankt,

Dit bericht is gewijzigd op 13-10 11:28.

meld dit bericht aan een moderator

plug 'n play 
Darkstoned Geplaatst op 26-09-2010, 20:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

het enigste wat ik ervan weet:

een 19" rack is een leeg 19inch kastje,
Daar kun je dan zelf met 19" componenten een versterker en verschillende effecten combineren om zo precies aan je wensen te voldoen.

je kunt ze zeg maar boven elkaar in het kastje monteren en zo het rack vol bouwen

Ik weet het van een youtube filmpje van dweezil zappa,
die legt uit hoe hij met een gloednieuw "19 inch rack"  zo dicht mogelijk bij zn vaders oude tonen probeerd te komen (frank zappa)

lijkt me heel mooi spul, maar ook vreselijk duur lijkt me

gr

DS

Dit bericht is gewijzigd op 26-09 20:49.

hangt hier wat rond... 
Willemdaguide Geplaatst op 12-10-2010, 23:47 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

19" is de breedte van de units, allemaal even breed dus oneindig veel combinarues mogelijk.
Waar een head of combo altijd een vaste voor en eindversterker in zich heeft kun je dit met een rack setup combineren. Maw woorden je sluit de pre-amp van je keuze aan op de eindversterker van je keuze.
Een voor en eindversterker zijn dus de minimale start units.
Ik zou je, afhankelijk van je budget en muziekstijl wel iets met buizen aanraden.
Qua voorversterkers kun je denken aan een Peavey Rockmaster, ENGL E530, Rocktron Piranha,of een Marshall JMP1 of 9000 pre amp. Allemaal redelijk betaalbare goedklinke voorversterkers.

Voor eindversterkers zijn de Peavey classic's erg goed, maar ook de verschillen de Marshall buizeneindtrap zijn prima bakken.

Wanneer een leuke voor en eindversterker gevonden zijn is een gebruikelijke stap te zoeken naar een 19"effectproccesor, en van daaruit begint het pas.
Google anders eens op "Guitar Rack" voor afbeeldingen, kun je zien hoe gek je het kunt maken.

http://theguides.hyves.nl/ Guides to the spirit of Rock! 
trivium24 Geplaatst op 13-10-2010, 11:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Heey,

Maar hoe ga je die spullen testen? ik bedoel er zullen waarschijnlijk oneindig veel mogelijkheden op die spullen zitten. daar heb je toch nooit tijd voor om dat allemaal te gaan uitproberen?

plug 'n play 
Willemdaguide Geplaatst op 16-10-2010, 01:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Multi-effect's zeker, pre en poweramp los hoeft niet uitgebreider te zijn dan in een head.
Maar goed, echt leuk wordt het pas als je je effecten dan ook parralel schakelt, dan kun je met relatief heel goedkope units geweldige resultaten boeken!.
UIteraard is een midiswitcher en een stereomixer noodzakelijk.

http://theguides.hyves.nl/ Guides to the spirit of Rock!