|
Rikken
|
Geplaatst op 20-09-2010, 20:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yo iedereen ,
hopelijk is hier nog wat plaats voor een zuiderbuur ?
even kort mezelf voorstellen , ik ben dus Rikken , 41 winters oud , pas gestart met gitaar ,hopende hier 't een en 't ander bij te leren ,want er zal geen muziekschool aan te pas komen en van noten ken ik niets . Mijn voorkeur gaat uit naar het alternatieve genre ,oa. Pearl jam , Greenday , Eels ,Radiohead , Stereophonics, Arctic Monkeys ,Cold Play ,Foo Fighters en ga zo maar door . Bedoeling van de gitaar is uiteraard enige ( of toch op z'n minst ééntje) nummers van deze groepen te kunnen tokkelen . Dat het niet gemakkelijk wordt heb ik ondertussen al aan den lijve mogen ondervinden .
Om het gehoor van mijn gezin niet nodeloos te folteren heb ik gekozen voor een elektrische gitaar (Samick Avion by Greg Bennet ) met versterker Roland Microcube RX .Op die manier kan ik oefenen met hoofdtelefoon en kan ik er stevig ( proberen) tegen aan te gaan zonder iemand te storen .
Nu ,dit was het zo'n beetje denk ik ,
grts ,
Rikken
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rikken
|
Geplaatst op 26-09-2010, 11:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ok ,tnx voor de tips .
Wat me al opvalt na 14dagen is , in tegenstelling tot wat ik dacht , de rechterhand toch een stuk moeilijker is dan de linker .Ttz ,het strummen , picken en choppen is een ramp bij hoger tempo terwijl het nemen van akkoorden eigenlijk best wel meevalt ( uiteraard wel nog veel werk aan de winkel bij het wisselen ) .
Het is ook echt wel zoeken hoe ik tabs moet interpreteren ,bvb "End times " van Eels lijkt poepsimpel te zijn als je de tab bekijkt maar hoe je dan moet strummen of picken ,daar kom ik echt niet uit . Zal nog even zoeken en wennen worden denk ik .Maar ja ,ik heb er fun in ,dus ......
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|