Rikken Geplaatst op 20-09-2010, 20:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Yo iedereen ,

hopelijk is hier nog wat plaats voor een zuiderbuur ?

even kort mezelf voorstellen , ik ben dus Rikken , 41 winters oud , pas gestart met gitaar ,hopende hier 't een en 't ander bij te leren ,want er zal geen muziekschool aan te pas komen en van noten ken ik niets .
Mijn voorkeur gaat uit naar het alternatieve genre ,oa. Pearl jam , Greenday , Eels ,Radiohead , Stereophonics, Arctic Monkeys ,Cold Play ,Foo Fighters en ga zo maar door .
Bedoeling van de gitaar is uiteraard enige ( of toch op z'n minst ééntje) nummers van deze groepen te kunnen tokkelen .
Dat het niet gemakkelijk wordt heb ik ondertussen al aan den lijve mogen ondervinden .

Om het gehoor van mijn gezin niet nodeloos te folteren heb ik gekozen voor een elektrische gitaar (Samick Avion by Greg Bennet ) met versterker Roland Microcube RX .Op die manier kan ik oefenen met hoofdtelefoon en kan ik er stevig ( proberen) tegen aan te gaan zonder iemand te storen .

Nu ,dit was het zo'n beetje denk ik ,

grts ,

Rikken

meld dit bericht aan een moderator

Darkstoned Geplaatst op 20-09-2010, 22:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hey rikken,

welkom hier

Provbeer eens een beginners gitaarboekje te scoren ergens..
Dan kun je de techniek onder de knie krijgen...

Dan kun je daarna eens beginnen met wat van je favoriete nummers deels te spelen.

Heel belangrijk vind ik zelf is een rechte rug en een ontspannen houding te alle tijden...

gr

DS

hangt hier wat rond... 
Wvw Geplaatst op 25-09-2010, 00:59 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hey Rikken, gewoon ff wat people zoeken om samen wat te etteren, leer je veel van.
wij spelen Black van P-J  is ff tricky bij refr. (tellen) maar qua acc. wel te doen dacht ik zo.
Hoeveel "echt goeie" drummers vallen door de mand  

The South Will ROCK a.GAIN !! 
Rikken Geplaatst op 26-09-2010, 11:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ok ,tnx voor de tips .

Wat me al opvalt na 14dagen is , in tegenstelling tot wat ik dacht , de rechterhand toch een stuk moeilijker is dan de linker .Ttz ,het strummen , picken en choppen is een ramp bij hoger tempo terwijl het nemen van akkoorden eigenlijk best wel meevalt ( uiteraard wel nog veel werk aan de winkel bij het wisselen ) .

Het is ook echt wel zoeken hoe ik tabs moet interpreteren ,bvb "End times " van Eels lijkt poepsimpel te zijn als je de tab bekijkt  maar hoe je dan moet strummen of picken ,daar kom ik echt niet uit .
Zal nog even zoeken en wennen worden denk ik .Maar ja ,ik heb er fun in ,dus ......