|
marijeoosterhof
|
Geplaatst op 06-09-2010, 11:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hallo,
Ik ben marije en heb een zoon van bijna zeven die heel graag wil leren gitaarspelen. Hij heeft een groeistoornis waardoor het heel lastig is een goede gitaar te vinden (zijn armen zijn ook een stuk korter) We hebben al contact met een muziekdocent en hij gaat ook kijken of hij iets voor hem kan vinden. Ik vroeg me af of hier iemand is die iets voor ons weet of die hier ervaring mee heeft. Een driekwartgitaar is te groot, en de maat die hierna komt (ik heb er zelf echt geen verstand van, een half???) is ook nog te groot. Ik zou het zo jammer vinden als we hem moeten teleurstellen.
ik hoop dat iemand ons kan helpen
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 06-09-2010, 19:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dat wel, maar als je nouw eerst wil kijken of het hem wel bevalt en ze kunnen niet echts iets in Nederland vinden, dan is het toch een goede oplossing?
Dus idd jouw voorbeeld, wilt zo'n klein iemand een motor, kan hij misschien eerst eens kijken of een minibike hem bevalt voordat hij iets groters en duurders koopt wat hij nog moet laten aanpassen.
|
|
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 06-09-2010, 23:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
moet het persee klassiek zijn?
electrisch kan juist voor mensen met kleine handen gemakkelijker spelen, het speelt stukken lichter, wel moet je de vingers er even aan laten wennen maar dat is een kwestie van eelt kweken.
Ik ben met dezelfde leeftijd als uw zoon ongeveer begonnen met gitaarspelen op een gitaar die eigenlijk ook te groot was voor mij en die daardoor erg zwaar speelde.
in het begin leverde dat nog niet zo heel veel problemen op maar toen ik na een tijdje barree akkoordjes moest spelen begon het me wel af te remmen omdat mijn handen toen net te klein waren ( en ik was eigenlijk echt best wel groot voor mijn leeftijd maar ik speelde op een gitaar voor volwassenen )
dat heeft mij toen wel geremd, en dan gaat de lol van het spelen er ook wel af moet ik zeggen.
het is naar mijn idee ook goed om er op te letten of ie wel lol in gitaarspelen heeft.
heel veel jonge kinderen beginnen op jonge leeftijd met gitaarspelen en moeten dan met nootjes beginnen, daar komt vaak gewoon ( voor jonge kinderen ) veel theoretisch geneuzel bij kijken waar zij de aandacht niet voor kunnen opbrengen.
ik weet nog dat van de groep toen ik 7 of 8 was dr een stuk of 5 vriendjes uit mijn klas toen begonnen te spelen en ik na 1 jaar de enige was die doorgegaan was, en ik was ook de enige die niet bij de muziekschool zat.
ik hoefde geen noten te lezen, dat is bij mij later gekomen ( en heb het inmiddels ook weer vrolijk over boord gegooid ) maar ik mocht toen akkoordjes spelen, dat is minder theoretisch, maar een kind heeft dan wel snel resultaat en een succes ervaring wat aanspoort tot meer spelen.
Dit bericht is gewijzigd op 06-09 23:38.
|
|
|
|
Brown Sugar! |
|
|
marijeoosterhof
|
Geplaatst op 07-09-2010, 10:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hoi,
nee, wat mij betreft hoeft het niet klassiek te zijn. Ik zal je opmerking over die elektrische gitaar meenemen naar de docent. Ik wil hem in eerste instantie graag op les hebben, zodat hij in elk geval de basis leert. Als hij het toch minder leuk blijkt te vinden (ik heb hem al uitgelegd dat hij niet ineens al liedjes kan spelen en heel veel moet oefenen) dan zou dat jammer zijn maar het is ook niet het einde van de wereld. Als hij de basis maar kent kan hij het altijd nog weer oppakken en zelf wat oefenen. Mijn broer heeft nooit les gehad en is een geweldige gitarist dus dat moet ook kunnen.
|
|
|
|
|
|
|
marijeoosterhof
|
Geplaatst op 07-09-2010, 10:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hoi,
nee, wat mij betreft hoeft het niet klassiek te zijn. Ik zal je opmerking over die elektrische gitaar meenemen naar de docent. Ik wil hem in eerste instantie graag op les hebben, zodat hij in elk geval de basis leert. Als hij het toch minder leuk blijkt te vinden (ik heb hem al uitgelegd dat hij niet ineens al liedjes kan spelen en heel veel moet oefenen) dan zou dat jammer zijn maar het is ook niet het einde van de wereld. Als hij de basis maar kent kan hij het altijd nog weer oppakken en zelf wat oefenen. Mijn broer heeft nooit les gehad en is een geweldige gitarist dus dat moet ook kunnen.
|
|
|
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 07-09-2010, 15:42 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
precies,
les is niet noodzakelijk, het KAN een aantal dingen makkelijker maken maar dat hoeft dus ook niet.
maar op jongere leeftijd is het wel handig, vanaf een jaar of 14 15 kan het makkelijker zijn om zelf dingen uit te vogelen, bijv via youtube ofzo.
hij kan in het begin wel meteen liedjes spelen, vaak wel kinderliedjes enzo, dat speelde ik toen ook, van die liedjes die uit 2 akkoordjes bestaan. maar dan heeft ie wel snel een succeservaring, en dat smaakt naar meer.
maar als die docent dr op staat dat hij een klassieke gitaar krijgt en dat ie vanaf het begin noten leert spelen zou ik dr nog maar eens goed over nadenken.
voor sommige kinderen kan het prima hoor maar ik heb dr zat gezien die het op die manier door de strot gedrukt kregen en na een jaar kapten en vervolgens nooit meer een instrument aanraakten.
|
|
|
|
Brown Sugar! |
|
|
|
|
marijeoosterhof
|
Geplaatst op 07-09-2010, 19:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
We hebben een gitaar!! en geloof het of niet... het heet dus wel een ukelele Dat is het niet, het is een 1/4 gitaar maar zo heet hij vanwege de vorm (heeft ook gewoon zes snaren) De gitaardocent heeft ons een stukje laten horen en hij klinkt heel mooi! het is wel een goedkoop gitaartje en over een paar jaar (mocht hij echt willen blijven spelen) heeft hij wel een andere nodig maar hij kan het hier prima op leren en over een paar jaar is hij ook wel weer wat gegroeid, en zijn er weer wat meer mogelijkheden. Jochem is in elk geval heel blij dus wij zijn dat ook!
nogmaals bedankt voor de tips, groetjes Marije
Dit bericht is gewijzigd op 07-09 19:14.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|