peerk29 Geplaatst op 01-09-2010, 22:11 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo, kan iemand mij helpen aan goede bouwtekeningen van e. gitaren.
Het meest heb ik nu behoefte aan een Gibson LP, maar alle merken en modellen zijn welkom.

Alvast bedankt, Peter.

p.kemp@home.nl

Dit bericht is gewijzigd op 01-09 22:24.

meld dit bericht aan een moderator

Siempie666 Geplaatst op 02-09-2010, 11:53 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ik denk niet dat je die gewoon kunt vinden. Je mag ze ook niet namaken, want er zitten allemaal rechten op. Je kent vast wel een aantal verhalen van bedrijven als Gibson die jacht maken op bedrijven en particulieren die hun gitaren namaken

Lespaulclassic Geplaatst op 02-09-2010, 14:39 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

kan me dr wel wat van voorstellen dat mensen gaan nabouwen.

heel veel vette gitaren van Gibson zijn tegenwoordig discontinued

dus als ik nu gewoon een normale Standard wil of een Classic ben ik aangewezen op de custom shop waar je een idioot bedrag mag neerleggen

of een particuliere bouwer.

dr schijnen ook veel bouwers actief te zijn die in de Custom Shop van Gibson gewerkt hebben, en voor zichzelf begonnen zijn, die gewoon exacte replica's maken.

dus dan heb je in principe gewoon een gibson alleen dus ook weer niet whaha

Best wel krom eigenlijk van gibson want die Appetite sig. van slash. is als het goed is gebasseerd op een Derrig les paul ( weet niet of ik het goed schrijf hehe ) die nep was.

dus een gast die gewoon die gitaar heeft gemaakt en dr een gibson logo opgepleurd heeft, en omdat er bekende muziekanten op speelden werd ie min of meer erkend door gibson.

Dit bericht is gewijzigd op 02-09 14:56.

Brown Sugar! 
peerk29 Geplaatst op 04-09-2010, 08:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bedankt voor jullie inbreng,

Ik heb inmiddels gevonden wat ik zocht en deels verder gekomen.
Ik ben bezig met een gitaar op basis van de elektronica van een LP.
Ook wilde ik weten hoe de brug te aarden, maar dat staat niet in de tekening.
Gewoon een gaatje van het brug element naar de dichts bijzijnde bout van de brug dan maar.
Na aanpassing van het schema (ik doe namelijk alle onderdelen aarden en afschermen) was dit goed bruikbaar.
Ik maak eigenlijk nooit een kopie, zo heb je immers nooit een zeldzame gitaar en kan ik nooit mijn eigen logo erop zetten.
Ik werk uitsluitend met goede materialen hoewel dit niet de duurste hoeven te zijn.
Een brug van 600 euro zal echt geen beter geluid geven.
Wil iemand toch een kopie dan koop ik een Saga pakket en mag hij zelf bepalen of de Saga elementen gebruikt worden of niet.
Een Saga kit is trouwens helemaal niet slecht, zeker als je een upgrade van de hardware doet.
Ik heb een paar jaar geleden nog een Telecaster in elkaar gezet waar ik alleen de peghead van heb aangepast naar een eigen ontwerp om er toch mijn logo op te kunnen zetten. (nu zou ik dat niet meer doen)
Wil hij er dan een merk logo op hebben dan mag hij dat mooi zelf doen maar mijn naam komt er niet op.

Groetjes Peter.

Lespaulclassic Geplaatst op 04-09-2010, 14:36 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

zijn die pakketjes niet met geschroefde neck?

Brown Sugar! 
peerk29 Geplaatst op 04-09-2010, 15:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja dat klopt, maar je kunt er natuurlijk ook nog Tidebond tussen doen.

Lespaulclassic Geplaatst op 04-09-2010, 15:51 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

maar blijft het dan wel een geschroefde nek?

dat vind ik altijd jammer aan die pakketjes, dan verkopen ze een les paul model wat oa. bekend staat om de sustain, en dan wordt het door de plee gespoeld door een geschroefde neck.

ik snap wel dat niet iedereen in staat is een neck te lijmen ( zou ik zelf ook niet kunnen denk ik, heb nog nooit een gitaar gebouwd, ben meer een consument denk ik:P ) maar dan zouden ze toch wel extra kunnen scoren als ze twee varianten van het pakket aanbieden, een met geschroefde en een met een zelf te lijmen neck.

of zie ik dat verkeerd?

Brown Sugar! 
peerk29 Geplaatst op 04-09-2010, 18:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat klopt, ik heb de bouwtekening er nog eens op na geslagen en de hals is inderdaad gelijmd.
Mij was het nog niet eens opgevallen.
De hals is natuurlijk altijd te lijmen en als de body al is voorgeboord dan zijn de gaten makkelijk op te vullen.
Na het spuiten zie je hier niets meer van.
Lijmen met Tidebond is sterker dan het hout zelf