|
Mitver
|
Geplaatst op 23-08-2010, 12:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, ik wil voor mijn sectorwerkstuk op school zelf een versterker bouwen maar ik weet niet precies hoe. Het moet een simpele versterker worden die uit niks te bouwen valt. Ik kan natuurlijk wel wat simpele dingen kopen maar wil de prijs laag houden.
Ik wil er een gitaar op aan kunnen sluiten en wil een redelijk zuiver geluid krijgen. Als iemand mij hier kan helpen ben ik jullie erg dankbaar =)
Alvast bedankt voor alle hulp, Mitver.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Siempie666
|
Geplaatst op 23-08-2010, 19:46 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Jep, dan wel. Er zal alleen veel minder over te lezen zijn, denk ik. Ik zou alleen niet weten hoe je ze moet maken. Over buizenversterkers voor gitaar is genoeg te vinden, maar die kosten dan waarschijnlijk 100 euro voor het allergoedkoopste model. Is wel vetter natuurlijk, een paar van die mooie gloeiende buizen. Mooi verhaal eromheen hangen en uitleggen waarom je voor buizen hebt gekozen en je krijgt echt wel een goed cijfer.
|
|
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 23-08-2010, 19:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ja, dat is waar, maar als je een transistor versterker bouwt, heb je volgens mij een printplaat nodig. Dat maak je niet zomaar zelf, de meeste buizen hebben die ook wel, maar met buizen was het volgens mij ook mogelijk om het zonder printplaat te doen.
Maar ik heb er geen verstand van, het kan ook niet waar zijn, maar volgens mij was het wel zo
|
|
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
|
|
|
|
|
|
Siempie666
|
Geplaatst op 24-08-2010, 11:46 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Als je over transistors en buizen praat, praat je over het echte versterkersdeel van de versterker. De zogenoemde voorversterker en naversterker. Heb je al enige ervaring met versterkers? Of iets met elektrotechniek? Je hebt wel 1 van die dingen nodig om te weten hoe je een versterker moet bouwen, anders gaat het lang duren en heel veel tijd kosten. En dan zou ik buizen achterwege laten. Klinken wel beter, maar die voltages zijn gevaarlijk, terwijl je wel in een werkende transistorversterker zou kunnen werken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tonestack
|
Geplaatst op 25-10-2010, 15:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hahahah voor minder dan 25 euro kun ja al een transitor ampje bouwen...
kijk bv naar een smokey amp...
1 opamp 2 condensatoren en een stukkie stripboard soldeertin input out pur en een 9v clipje 2 draad brugjes 2 potmetertjes en wat draad een alu behuizingkje en hoppa...
en een speakertje (die zit niet in het budget)
Ik heb er zelf 1 om te testen...love it..
en dan heb je een 1 watt ( 8 ohm) ampje en die gaat heul hard... ik heb hem voor de grap eens op mijn 2x120 watt eminence cab aangesloten...
i was flabbergasted...... zo hard nog...leuk voor thuis gebruik
|
|
|
|
www.tonestack.nl - Custom Hardwired Pedalen |
|