|
basr
|
Geplaatst op 20-08-2010, 16:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hey medeforumleden,
Ik wil een fender classic player 60s stratocaster gaan kopen, maar ik weet nog niet waar. Bij musicstore.de is die het goedkoopst voor 579,-, maar daar kan ik hem natuurlijk niet uitproberen(nee, ik ga niet naar Duistland), Ik kan hem ook bij Rockpalace hier bij me in de buurt voor 649,- kopen, dan weet ik zeker dat er niks mis mee is en dat hij goed afgesteld is. Ik weet wel dat ik hem bij musicstore kan terugsturen, maar dat doe ik liever ook niet.
Wat denken jullie? Ik ga denk ik eerst eens bellen of ze nog wat van de prijs af kunnen doen bij rockpalace
Moet je een gitaar trouwens opnieuw afstellen als je er dikkere snaren opdoet?
alvast bedankt
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
############################################################################### |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Siempie666
|
Geplaatst op 21-08-2010, 19:23 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Van 0.009 naar 0.010 is niet echt een probleem. Qua brug bedoel ik dan. Als je het verschil tussen die snaren merkt vind je een standaardafstelling bij een gewone gitaarwinkel toch niks.
Als fretten uitsteken moet je bellen en vragen of ze 100 euro terugstorten omdat de kwaliteit bagger is. Of je stuurt je instrument terug. Of je vijlt zelf je frets bij. Kan je ze ook meteen vlakken.
|
|
|
|
|
|
|
vinkske
|
Geplaatst op 29-08-2010, 23:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In de regel kun je mijn inziens best een gitaar kopen bij musicstore (al zou ik zelf eerder kiezen voor thomann, zie eerdere posts --> puur persoonlijk). Heb zelf ook een paar gitaren uit Amerika over laten komen, heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Je kunt ook gewoon eerlijk zijn tegen Rockpalace en zeggen dat je dit een hele mooie gitaar vindt, maar dat hij daar te duur is! Als je laat zien (uitdraai van de website meenemen naar de winkel) dat hij bij Musicstore zoveel goedkoper is, doen ze zeker wat van de prijs af! Ze verkopen liever een gitaar met minder winst dan geen gitaar....
Heb het hier ook es met een muziekwinkel hier in de buurt meegemaakt, die zeggen gewoon "als je hem daar voor dat geld kunt krijgen, lever ik hem ook voor dat geld, want ik wil trouwe klanten overhouden!". Met uizondering van die gitaren die ik via ebay uit Amerika heb laten komen, die waren een heel stuk goedkoper dan zijn inkoop!
|
|
|
|
For those about to rock.... We salute you! |
|
|
Siempie666
|
Geplaatst op 30-08-2010, 12:04 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Ik speel zelf BC Rich en die dingen kan je in Nederland niet krijgen. Nou ja, heel soms hangt er wat, maar gemiddeld 5 keer zo duur als ergens anders. Ik kan dan wel vragen of er wat van de prijs af kan, maar geen enkele Nederlandse winkel kan in de buurt komen van normale prijzen. Ik denk omdat ze die gitaren voor 2 x zo veel inkopen als ik er voor wil geven. Maar dan nog is er nog geen probleem: dan zeggen ze gewoon dat ze niet meer kunnen zakken, dan bedank je ze voor de moeite en ga je weer. Je kunt altijd vragen om korting. Soms zeggen ze 'nee', maakt ook niet uit, ga je niet dood van. Koop je hem gewoon lekker op internet.
|
|
|
|
|
|