|
Otter
|
Geplaatst op 17-08-2010, 22:43 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb sinds kort een POD 2.0, en ik wil er graag mee recorden via een laptop. Hoe moet dit precies? Ik heb al 1 output met een jack kabel aan de microfoon input van mijn laptop, maar dat werkt niet. Ik had begrepen dat je de MIDI outputs moet verbinden naar een USB port. Kan ik daarvoor dit kabeltje gebruiken: -Kabel.html . Hoe je verder moet gaan met Line 6 Monkey snap ik waarschijnlijk wel, maar mijn vraag is dus eigenlijk: zal die kabel het doen?
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Unofficial Metalhead, waiting for approval of the gods of Heavy Metal \m/ |
|
|
Ee1965
|
Geplaatst op 19-08-2010, 23:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Kan simpeler:
Koop een kabel met aan een kant een monojack + monojack (rechts en links) en met aan de andere kant een stereo minijack. De monojacks doe je in de output van de POD en de minijack in je line in van de computer. Spelen maar! Je kan dan zelfs via Windows al meteen opnemen. Soms moet je even kijken naar je setting van de geluidskaart. Extra opname software erbij en je bent helemaal het mannetje!
Succes!
(bij mij werkt het goed op de bovenstaande manier)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dannyk161
|
Geplaatst op 28-08-2010, 10:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Heej 
Die kabel kun je inderdaad gebruiken. Ik gebruik een mini-jackkabel met aan 1 kant zo'n verloopstuk naar jackformaat. Als je bij de Line 6 Pod 2.0 de Left Out gebruikt wordt het mono, en dat is de enige die ik verbindt naar de pc. Dit komt omdat ik toch geen stereo-effecten gebruik. Als je wel stereo effecten wilt gebruiken moet je inderdaad zo'n kabel hebben als eerder in dit topic voorbij kwam.
Let op: bij je pc moet je wel de Line-In hebben, Mic-(In) werkt hiervoor niet. Moet je even kijken of jouw laptop een Line-In heeft of dat je de Mic-(In) kan instellen als Line-In.
Als software gebruik ik Audacity, gratis te downloaden en heeft toch redelijk wat functies. Op deze manier neem ik al tijden m'n demo's op.
Gr. Danny
|
|
|
|
Born to be Wild: AC/DC fan |
|