Robinx25 Geplaatst op 14-08-2010, 23:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo

Ik wil graag gitaar leren spelen.
Ik ga voor electrische gitaar dat weet ik zeker.
Mijn vraag is. Als ik liedjes leer spelen op de elektrische gitaar kan ik diezelfde liedjes dan ook spelen op een acoustische gitaar?
Dit zou namelijk wel handig zijn als ik bijvoorbeeld een gitaar mee wil nemen op vakantie dat ik dan niet versterker enzo hoef mee te sleuren.
Alvast bedankt.

-Robin

meld dit bericht aan een moderator

basr Geplaatst op 14-08-2010, 23:06 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ja, als je het op elektrisch kan, kan je het ook op akoestisch tenzij je de aller hoogste fretten gebruikt ofzo. Wel zijn de snaren van akoestische gitaren met stalen snaren moeilijker in te drukken en kan de nek een andere vorm hebben.

############################################################################### 
Jerak Geplaatst op 15-08-2010, 09:02 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ook zullen sommige liedjes minder mooi klinken op een akoestisch gitaar, aangezien sommige stukjes veel effecten bevatten, die zijn niet op je akoestische gitaar na te bootsen,

I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. 
tomy Geplaatst op 19-09-2010, 15:26 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

meestal gaat dit wel, maar vanaf dat je heel hoog gaat, zul je zien dat een elektrische gitaar 2 fretten meer heeft dan een akoestische, maar in de meeste gevallen kan dit. Ik heb bv ook mijn klassieke gitaar (heb nog geen akoestische) meegepakt op verlof, en dat is superleuk!

If you want to change the world, you need to start with the music