|
Sander568
|
Geplaatst op 14-08-2010, 19:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo allemaal, Ik heb een tijd geleden gitaarles gehad, dat was met noten leren lezen en ( stomme naar mijn mening) klassieke stukjes moeten spelen. Nu ben ik weer begonnen met gitaarspelen Nu zoek ik stukjes op internet op maar dat gaat niet altijd even goed... nu was ik van plan om een boek te kopen waardoor ik de basis ga beheersen. dus mijn vraag is, weet iemand miss een niet al te duur gitaarboek waarmee ik de basis kan leren? Ik vind rock of blues muziek spelen het leukst.
alvast dank,
Sander
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Music4ever
|
Geplaatst op 16-08-2010, 16:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Zoek gewoon een goede gitaarleraar waar je zelf kan/mag bepalen wat je zelf wilt spelen. Zo leer je op de juiste manier gitaarspelen en is het veel leuker. Heb zelf ook gitaarles bij iemand en daar bepaal ik zelf gewoon wat ik wil leren. filmpjes van youtube is leuk maar voor je techniek is het gewoon nodig om een leraar te hebben, anders ga je dingen verkeerd aanleren en dat is nooit goed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Music4ever
|
Geplaatst op 16-08-2010, 18:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Allereerst vind ik het enorm ironisch dat hij nu zelf wel gitaarleraar is. Blijkbaar vind hij een gitaarleraar niet overbodig en wil hij zelf dingen overbrengen, niet?
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar als je de basis echt goed wilt oefenen heb je gewoon gitaarles nodig, zonder dat is de kans gewoon heel groot dat je dingen verkeerd aanleert, hoeft niet eens te betekenen dat het slecht klinkt, maar het is gewoon veel handiger en je hebt je hele leven er profijt van.
|
|
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 16-08-2010, 19:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 16-08-2010, 18:59 Music4ever schreef:
Allereerst vind ik het enorm ironisch dat hij nu zelf wel gitaarleraar is. Blijkbaar vind hij een gitaarleraar niet overbodig en wil hij zelf dingen overbrengen, niet?
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar als je de basis echt goed wilt oefenen heb je gewoon gitaarles nodig, zonder dat is de kans gewoon heel groot dat je dingen verkeerd aanleert, hoeft niet eens te betekenen dat het slecht klinkt, maar het is gewoon veel handiger en je hebt je hele leven er profijt van.
|
Het is idd wel grappig dat hij leraar is. Maar ik vind dat je bij een gitaar leraar de speelstijl/technieken van de leraar overneemt. En dat vind ik juist zonde, als je het zonder leraar doet en met je eigen technieken krijg je een hele unieke sound.
Sommige technieken zijn eigenlijk noodzakelijk om die goed onder de knie te krijgen, maar ik vond het gemakkelijk om die me zelf te leren via Youtube.
|
|
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
Music4ever
|
Geplaatst op 16-08-2010, 19:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ja, maar als je via youtube oefen, dan heb je in principe toch ook een leraar? Denk dat als je heel veel gitaar speelt je uiteindelijk altijd wel een eigen geluid krijgt, maar idd zonder leraar zal je dat vast wel sneller hebben ja. Kan je misschien een linkje sturen van youtube filmpjes die jou geholpen hebben met gitaarspelen, ben wel benieuwd!
Mijn gitaarleraar heeft zelf nooit op les gezeten maar zegt ervan spijt te hebben omdat hij nu veel moet afleren, m.a.w. gewoon verkeerd geleerd dus. Mijn conclusie: Natuurlijk kan je zonder leraar ook een hele goede gitarist worden maar ik vind het ontzettend handig dat ik wekelijks van een 'vakman' de fijne kneepjes van de gitaar kan leren.
|
|
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 16-08-2010, 19:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ow, okey.
Het plectrum vast houden ging eigenlijk meteen goed en power akkoorden ook. met alternate picking doe je eigenlijk het zelfde, maar dan de andere kant op, dus daar had ik ook geen filmpje bij nodig.
Als je nummers speelt moet je ook gewoon proberen je pink enzo te gebruiken, want anders train je die niet en zal je het ook nooit kunnen, dus dat heb ik meteen vanaf het begin gedaan.
Om nummers te leren spelen keek ik naar filmpjes waar ze het eerst snel speelden en vervolgens langzaam, zodat je mee kunt spelen zoals hierzo.
Met de wat ingewikkeldere technieken zoals pinch harmonics heb ik van dit filmpje veel geleerd.
Nu ben ik bezig met sweep picking, dus dat is vooral heel veel oefenen (met oefeningen van utlimate-guitar), maar ik kijk ook naar dit filmpje.
En je hoort zelf wel of het goed is of niet denk ik.
|
|
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
Music4ever
|
Geplaatst op 16-08-2010, 21:34 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
zo zo sweep pickings begin ik voorlopig nog niet aan. Ten eerste omdat dat super moeilijk is en ten tweede omdat ik het niet zo mooi vind. Hoe lang speel je dan al gitaar eigenlijk?
Die pinch harmonics is trouwens puur gevoel, heb je leraar weinig vat op. Met alternate picking vind ik een leraar wel erg handig, omdat als je aan het spelen ben moeilijk te zien is of je alles wel juist uitvoert. Mijn leraar let vaak op mijn slaghand en hij weet perfect wat wel en niet goed is, dat kan je zelf nooit nagaan.
On-topic: een heel leuk informatief boek incl. tabs enzo is 'De Gitaar' van Ralph Denyer.
|
|
|
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 17-08-2010, 06:50 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
sweep picken is wel grappig maar je moet er niet te zwaar aan tillen.
is een kwestie van netjes je oefeningen doen en goed onderhouden.
persoonlijk vind ik dr net als jij niet veel aan omdat ik het gevoel krijg dat al mijn solo's dr door als de mario bros theme gaan klinken :P
sweep picken kan naar mijn mening iedereen leren, de een zal er wat langer over doen dan de andere, maar het is gewoon een kwestie van linker en rechterhand goed opelkaar afstemmen, langzaam beginnen en dan komt het wel.
en daarna goed onderhouden als je het lange tijd niet meer doet kan je min of meer overnieuw beginnen maargoed dat is bij andere mensen misschien anders.
weet wel dat als ik het nu weer zou moeten leren ik dr echt ff voor zou moeten gaan zitten.
en het combineren van verschillende sweeps is natuurlijk wat lastiger maargoed ook dat is gewoon te leren.
maargoed geef mij maar gewoon rock&roll, latin en af en toe wat 80's shred en dan ben ik helemaal happy:p
Dit bericht is gewijzigd op 18-08 05:35.
|
|
|
|
Brown Sugar! |
|
|
|
|
|
|