|
|
|
Siempie666
|
Geplaatst op 13-08-2010, 19:12 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Wat er nu op zit maakt niet uit, tenzij dat jou perfecte grootte is. Hoe vind je je huidige snaren spelen? Mag het geluid wat dikker of dunner? Moeten bends makkelijker? Met vragen als dat kan je op zoek gaan naar je favoriete snaren.
Wat is jou favoriete genre en hoe beantwoord jij de bovenstaande vragen? Schiet er nog wat te binnen? Meld dat ook maar, het kan allemaal helpen
Veel mensen vinden .009 heerlijk. Persoonlijk vind ik .010 - 0.046 het lekkerste. Niet te dik, maar ook niet van die toonloze .009's :P
Voor mijn normale gitaar gebruik ik DR Handmade Tite-Fit .010 - .046. Heerlijk gevoel, hoge kwaliteit, mooie toon. Kosten niks, maar 8 euro of zo per pakje. Voor m'n beginners elektrische gitaar gebruik ik D'Addario XL EXL110 .010 - .046. Kosten helemaal niks en m'n gitaar heeft toch niet door welk merk erop ligt. Voor m'n 10-snaar gebruik ik EXL150's, ook van D'Addario. Vind ze niet het allerbeste, maar 1 zo'n pakje kost maar 33% van de prijs van andere pakjes kopen en ze zo samen gaan stellen. En ze zijn echt niet slecht, hoor. Voor een gitaar die atm onderweg is heb ik .009 - .042 gouden (24k) snaren. Zijn dunner omdat het de enige dikte in z'n soort is voor een normale prijs, maar ze komen toch op een metalgitaar, dus dan kan ik het nog wel gebruiken. Ze zijn goud, omdat de tuners, neckplate, Floyd etc. goudkleurig zijn. Vraag me af of het gaat, aangezien goud voor zo ver ik weet niet zo heel sterk is :P
Maar snaren zoeken gaat dus even duren, maar dat is niet erg. Je probeert gewoon wat merken en soorten en dan kom je er vanzelf wel achter wat jou favoriete snaren zijn. En bedenk: Als je honderden euro's aan een gitaar uitgeeft, dan is 10 euro voor een pakje goede snaren niet veel. Ze gaan langer mee, klinken mooier en zijn de dingen die je het meeste aan zult raken!
Dit bericht is gewijzigd op 13-08 19:13.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|