Nolimit_2000 Geplaatst op 08-08-2010, 16:06 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Snarenplukkers,

Het is alweer eentijdje geleden dat ik hier mijn laatste topic heb gepost, Maar nu heb ik even een vraagje aan jullie,
Een half jaartje geleden ben ik 180 graden gedraait betreft het maken van muziek, voorheen speelde ik: ACDC,SAXON, IRON MAIDEN enz enz kortom heavy metal !!!

Nu ben ik door een andere muziekant in aanmerking gekomen met de blues, en speel nu o.a nummers van: ROBERT CRAY, JOE BONAMASSA, STEVIE RAY/ JIMI VAUGHAN, JIMI HENDRIX en KEB MO.

ook wil ik me wat meer in de funk verdiepen zoals The Tower of Power,

lijkt me duidelijk.

Ik heb mijn Randall verkocht en ik ben nu opzoek naar een mooi subtiel clean geluid, en natuurlijk een geweldige overdrive.
Nu ben ik zaterdag naar een lokale muziekshop geweest en daar hadden ze de VOX AC15 Classic custom staan ( 15 watt ) en de AC30 ( 30 watt )
aangezien ik daar midden in de winkel speelde heb ik hem niet op hoogwaadig volume gehad.

Mijn vraag is 15 watt buizen wel voldoende voor oefenen/kleine optredentjes, want zodra ik grote optredens heb word ik via de PA uitversterkt.

Het is namelijk niet de bedoeling dat ik straks niet boven onze drummer uitkom:P
Normaal gesproken zou ik voor de 30 watts gaan, maar die is circa 300 a 400 euro duurder, en voor vele onder ons is dat nog best wel veel poen.

alvast bedankt

meld dit bericht aan een moderator

zo veel mensen zo veel wensen 
Nolimit_2000 Geplaatst op 11-08-2010, 17:26 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

het is de laatste tijd wel heel druk hiero of niet  

Darkstoned Geplaatst op 11-08-2010, 21:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hee dude,

nee het is hier echt magertjes als sinds ik hier ben...
Maar dat geeft niet, het houd het overzichtelijk (lol)

Maargoed jij vroeg je af welke vox je moest nemen.

Ik heb zelf een 15 watt buizencombo en ik denk dat je daar wel mee meekan met de drummer. (Engl Gigmaster)

ikn kan hem hier thuis zelden op 15 watt bespelen, dat gaat voor mijn gevoel al loeihard.
dus ik denk dat je wel goed zit met je 15 watt.

Mocht het niet bevallen heb je 2 opties:
1. ruilen of gebruikmaken van je 30 dagen niet goed geld terug voor online bestellen
2. Een extra "Cab" eronder leggen dan moet het zeker wel lukken

gr

DS

Dit bericht is gewijzigd op 11-08 21:49.

hangt hier wat rond... 
Siempie666 Geplaatst op 12-08-2010, 12:45 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 11-08-2010, 21:48 Darkstoned schreef:

2. Een extra "Cab" eronder leggen dan moet het zeker wel lukken

Je wattage blijft hetzelfde, alleen het bereik wordt iets vergroot. En als 300-400 euro te veel is, waar haal je dan het geld voor een goed cabinet dat erbij past vandaan?

Ik zou voor de AC30 gaan. Met 15 watt kan je met de drummer mee komen, maar vooral met de cleane geluiden die je wilt is 30 watt echt geen luxe op het podium.

Maar zoals Darkstoned al zei, je kunt natuurlijk ook de versterker ruilen als hij het niet is

Nolimit_2000 Geplaatst op 16-08-2010, 17:34 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Laat ik het anders formuleren,
Als ik aan 15 watt genoeg zou hebben waarom zou ik dan 300 à 400 euro meer besteden.
Ik speel nu op een 100 watt full buizen ( london city bulldog + marshall 1960 B cab )
Een geweldige versterker maar hij is gewoon te luid voor onze oefenruimte, en om de echte buizen sound te krijgen moet hij minimaal op 2.
Daarnaast til ik me elke keer een breuk dus een kleinere versterker zou fijn zijn.
Niet alleen scheelt de AC15 kwa prijs tegenover de AC30 maar het scheelt ook nog veel gewicht.

vandaar mijn vraag.
maar het zou zonde zijn als de AC15 het net niet zou trekkern

Darkstoned Geplaatst op 16-08-2010, 18:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

gewoon die AC15 bestellen...

mochtie niet bevallen kannie binnen 30 dagen terug bij de meesten online shops he

anders blijven we gissen

gr

DS

hangt hier wat rond... 
Music4ever Geplaatst op 16-08-2010, 19:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

van 100 watt naar 15 watt?
Dat is wel heel erg drastisch lijkt me......
Zou zeker voor de 30 Watt gaan, met 15 watt ben je meteen zo beperkt.
Voor thuis gaat het wel, maar als je daar mee moet optreden wordt het lastig denk ik.
Clean wel gigantisch mooi geluid trouwens die Vox!

Nolimit_2000 Geplaatst op 19-09-2010, 22:38 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Na een tijdje in twijfel te hebben gezeten heb ik vorige week toch tot een besluit kunnen komen.
Het is namelijk de VOX AC30 met een Nedog speaker geworden.
Ik ben er erg attent mee, hij prikt mooi door de mix heen en klinkt zowel clean als met de boost erg goed.
We hebben hier trouwens nog met een orginele engelse Vox Ac30 met  Celestion G12 alnico speaker er in.

aangezien zijn leeftijd verkeerd deze versterker in een absolute mindstaat
zowel van de buitekant dan als de interne gedeelte buizen enz zijn nog in nieuwstaat.

Kortom ik ben een gelukkige eigenaar

Simon-hans Geplaatst op 19-01-2011, 10:52 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Tja, lastig he. Toch zou ik de AC30 kiezen. Op het podium is het soms al lastig genoeg om tegen de drummer op te kunnen (zelfs met de AC 30 in mijn geval). Bovendien: als je redelijk clean wilt blijven (met een randje, zogezegd) dan is de AC30 toch beter/cleaner.

Voxy Vox-strot