|
Jerak
|
Geplaatst op 07-08-2010, 16:07 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Op het moment heb ik een Marshall MG15DFX en ik wil toch wel uitbreiden naar een iets grotere. Ik ga binnenkort een Epiphone Les Paul '59 LTD. bestellen.(Goede keuze, toch?) Ik heb al een Boss GT-10 in mijn bezit. Ik speel gewoon op m'n kamer, dus ik denk dat een buizenversterker een beetje te luid is aangezien een buizenversterker dan pas mooi klinkt. Ik speel o.a.: Guns N' Roses, Dire Straits, Metallica, Green Day, Linkin Park, Nirvana en Red Hot Chili Peppers. (Niet echt één bepaald genre dus )
Mijn budget ligt ongeveer tussen de €300 en €500
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Darkstoned
|
Geplaatst op 08-08-2010, 16:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik zou kijken naar wleke amp toch aardig wat hard/rock metal kan spelen maar ook blues en wat mildere stijlen.
vox is niet echt een metal-amp, peavey valveking (5 watt versie) zou perfect zijn voor op je slaapkamer
de 1x12 versie is meteen 50 watt, dat kun je je buren niet aandoen 
naar mijn mening kun je uit deze amps wel een winnaar halen
Peavey valveking 5 watt Black star ht5 combo Engl gigmaster combo Koch studiotone Orange tiny terror combo Laney cub 8
Die hebben allemaal een mooie volle clean, en kunnen als het moet lekker scheuren met of zonder pedaaltje. Ook zijn de wattages niet te hoog of schakelbaar en zijn het allemaal buizenversterkers, dus een mooi "profesioneel" geluid op slaapkamervolume.
gr
DS
Dit bericht is gewijzigd op 08-08 22:52.
|
|
|
|
hangt hier wat rond... |
|
|
|
|
|
|
|
|
Darkstoned
|
Geplaatst op 09-08-2010, 00:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Die zijn zeker tolerant ja 
hier kan ik hem op 1 watt niet vol open draaien zonder dat me buren het duidelijk horen. Maar het is wel zo dat ik op 2-3 al een mooi geluid heb
voorbeeld, ik heb net (23:45) nog even zachtjes gespeeld zonder dat iemand er last van heet gehad. Dat had zeker niet gekund op een 15-30 of 50 watt 
btw ik woon in een rijtjeshuis met vrij gehorige muren, ik hoor de buren als ze hard praten en vise versa
gr
BK
|
|
|
|
hangt hier wat rond... |
|
|
Jerak
|
Geplaatst op 09-08-2010, 14:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dank voor alle reacties, ben ondertussen hard op zoek naar alle versterkers. Waarschijnlijk zal het verschil ook zitten in je niveau van gitaar spelen, jouw buren horen in ieder geval muziek, bij mij zou je het nog niet echt muziek kunnen noemen... Maar goed, een 5 Watts buizenversterker moet dus genoeg zijn om een beetje mooi te klinken? Zal dit een aanzienlijke verbetering zijn ten opzichte van m'n Marshall MG15DFX?
|
|
|
|
I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. |
|
|
Darkstoned
|
Geplaatst op 09-08-2010, 18:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
in theorie ga je erop vooruit, maar uiteindelijk bepaal j zelf wat je mooi vind en wilt he  maar vraag aan 10 mensen wat ze liever hebben: buis of solid state? dan zeggen er 9 buis 
het wattage zegt weinig over de kwaliteit van het geluid. Meer over het volume, En 5 watt kun je lekker meer rommelen op een relatief laag nieveau zonder dat je daar kwaliteit voor in hoeft te leveren (omdat je je versterker nooit voluit kunt gebruiken bijv.)
suc
gr
DS
|
|
|
|
hangt hier wat rond... |
|
|
|
|
|
|
|
|
Michielg
|
Geplaatst op 22-09-2010, 14:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik zou zeggen waarom kijk je niet naar de line 6. Variaties genoeg aan versterkers. de spider 4 komt heel dicht bij de de buurt van buizen. De dat je er een mastervolume op hebt zitten. Dus dat houdt in dat je gerust een bv een 75 wat kan kopen zonder last te hebben van geluidsverlies of de buren.
en als je een gig hebt heb je genoeg om de een zaal ver te blazen.
anders heb je ook nog altijd de de flextone III, en HD 147 met je budget in gedachte dan he.
|
|
|
|
|
|
|
Michielg
|
Geplaatst op 22-09-2010, 14:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik zou zeggen waarom kijk je niet naar de line 6. Variaties genoeg aan versterkers. de spider 4 komt heel dicht bij de de buurt van buizen. De dat je er een mastervolume op hebt zitten. Dus dat houdt in dat je gerust een bv een 75 wat kan kopen zonder last te hebben van geluidsverlies of de buren.
en als je een gig hebt heb je genoeg om de een zaal ver te blazen.
anders heb je ook nog altijd de de flextone III, en HD 147 met je budget in gedachte dan he.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Michielg
|
Geplaatst op 22-09-2010, 14:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Nee natuurlijk niet,
Maar die van de flextone III en de HD 147 zeker wel. Kijk maar is op youtube. Ik heb zo de flextoneIII gekocht. Die heb ik naast de mesa gezet. En komt echt in buurt, op de warmte na van de buizen natuurlijk maar verder heel erg.
Maar als jij een budget heb van 300 tot 500. en vele stijlen hebt. van clean tot crunch tot scheur. lijkt mij dit een goeie. Want artiesten die je luistert gebruiken allemaal verschillende amps natuurlijk.
Kijk maar wat je wilt. ik geeft alleen advies
|
|
|
|
|
|
|
Wvw
|
Geplaatst op 25-09-2010, 01:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Koop vooral geen Randall RG75plus ,veel te duur voor zo'n flut versterker en de distortion kanalen hadden ze er van mij ook niet op hoeven maken.............. maarrrrrr wat een hemelse clean met een pietsie reverb en dan zo'n heerlijke goedkope flut boss SD1 overdrive aantrappen en go with the flowwwwww
Heerlijk die shitzooi die niemand voor z'n verdriet wil hebben. zo zie je maar elke gek z'n gebrek
|
|
|
|
The South Will ROCK a.GAIN !! |
|
|
|
|
|