Wimadriaens Geplaatst op 06-08-2010, 14:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi allemaal  

Ik zal me, voor ik de vragen begin af te vuren, eerst netjes voorstellen.

Ik ben Wim, bouwjaar 1974 en van Herentals (België.

Daar ik m'n midlifecrisis    steeds voor wil blijven, al een motor heb en reeds lang droom om te leren gitaar spelen, heb ik nu de knoop maar doorgehakt.
In september begin ik op de muziekacademie les te volgen. Ik kan ook meteen starten met elektrische gitaar.

Nu de vragen:
Ik dacht om te starten met een budget van 400€ voor gitaar en versterker. Met een epiphone les paul studio heb ik dan nog genoeg overschot om een oefenversterker te kopen. Maar nu lees ik toch verschillende slechte commentaren over die LP studio.
Waarom 400€ al budget. Da's meer om me te beschermen tegen mezelf. Ik vind dit een aanvaardbaar bedrag om met een nieuwe hobby te starten. Maar ik zou er wel kwaliteit voor willen. Hoeft niet de top te zijn maar toch goed voor enkele jaren speelplezier.
Kunnen jullie mij helpen met het samenstellen van een goede beginnerscombinatie?

Bijkomend vraagje: Ik zie dikwijls als raad aan beginners om naar een winkel te gaan en eens op de verschillende gitaren te gaan spelen. Maar hoe kan dat nu als je nog niets kent van gitaar spelen? Of kan je met enkele simpele aanslagen of vingeroefeningen al verschil merken op de verschillende gitaren?

Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd op 06-08 15:07.

meld dit bericht aan een moderator