|
itsme
|
Geplaatst op 03-08-2010, 18:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ey, ik wil binnenkort mn eerste elektrische gitaar kopen (na 3 jaar spaanse gitaar en 3 jaar 12 snarige gitaar die k overigens nog steeds houd). nu moet ik natuurlijk ook een versterker hebben maar ik heb er totaal geen verstand van dus nu vraag ik me af of iemand mij tips kan geven over wat voor versterker ik het beste kan kopen. Is het handig om een versterker te kopen met een paar ingebouwde effecten of kan je beter een paar losse effectpedalen kopen? mijn budget ligt rond de 150 euro iets meer is niet erg ofzo maar dat is de richtprijs. tips, links adviezen enz. zijn allemaal heeeel welkom!! trouwens als je nog een leuke tip hebt voor een gitaar: natuurlijk ook van harte welkom! (budget 200 euro) groetjes en alvast super bedankt
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 03-08-2010, 20:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ehm, een Roland Cube doet het wel goed voor zijn geld (je kan ook nog de 20 watt pakken ofzo, maar ik heb voor het gemak de 15 watt in de link gezet). Maar je kan ook een VOX, Orange, Lanely of een Crate pakken.
Ik heb eigenlijk alleen de Roland in het echt gehoord, maar van de rest verwacht ik ook wel een goed geluid. Maar het gaat er natuurlijk ook om of jij het geluid goed vindt, dus altijd eens gaan luisteren.
Maar Line 6 en Marshall raadt ik je eigenlijk af, want ik vindt dat Line 6 een nogal digitaal geluid heeft en de Marshall niet zo goed is als wat je er voor betaalt.
Tot Slot, ik vind het persoonlijk fijner om al mijn effecten er los naast te hebben (stompboxen), want dan kan je ze beter afstellen dan als het ingebouwd is of in een mutli-effect zit. Het voordeel is wel dat als het ingebouwd zit of in een multi-effect dat het stukken goedkoper is. En het is misschien in het begin handig om te ontdekken wat je leuk/goed vindt en wat je wilt. Maar daar moet je zelf maar over nadenken en kijken wat je prettig vind.
Suc6 ermee.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
|
|
|