itsme Geplaatst op 01-08-2010, 12:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik wil een elektrische gitaar gaan kopen maar weet niet zo goed wat voor een...:S
als je tips hebt graag!!
ik speel nu 6 jaar acoustisch waarvan 3 jaar 12 snarig-semi-acoustisch.
wat is belangrijker de gitaar of de versterker?
qua budget versterker ong. €140 o.i.d. en voor gitaar mwa rond €200 in totaal dus budget van ong €350
vooral omdat het mijn eerste elektrische gitaar is wil k nog niet te veel erin investeren want dan kan altij nog maar het moet wel iets zijn met een aardig geluid.
is het slim om nieuw te kopen of kan t ook via marktplaats oid??
http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/grgr-121-ex-bkn
en de yamaha ERG 121 lijkt me ook wel wat zijn er misschien mensen met ervaring??? tips, adviezen alles is welkom!

Dit bericht is gewijzigd op 01-08 12:59.

meld dit bericht aan een moderator

Darkstoned Geplaatst op 01-08-2010, 13:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik zie het  zo:

gitaar 30%
Kwaliteit bedrading, effecten, en ruimte 10%
Versterker 60%

Wat wil je gaan spelen?

Op marktplaats kun je soms meer gitaar voor hetzelfde geld kopen (wel 2e hands dan)
Maar ik adviseer je om dan iemand mee te nemen, of mee te laten kijken die er verstand van heeft

voorbeeld van setjes onder je budget:

epiphone setje

of een superstrat setje

het ligt er een beetje aan wat uitstraling en geluid je wilt hebben.

Het zijn geen supersetjes, maar dat kun je ook niet vragen voor 350 euro
Daar kun je wel OF een mooiere gitaar OF een mooiere versterker van halen
Maar niet beide, dan lever je wat kwaliteit in.

persoonlijk zou ik voor een mooie gitaar van rond de 250 euro
en proberen Roland Cube te halen (micro, 15x of 20x) om lekker electrisch te oefenen. (die zijn rond de 100 euro)

En dan later nog een wat betere versterker te halen

gr

DS

hangt hier wat rond... 
Siempie666 Geplaatst op 01-08-2010, 13:35 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Als je 350 euro hebt is het enige wat je niet moet doen een setje kopen en alles komt goed

Met een Roland Cube 15x o.i.d. versterker en een gitaar die je in het begin koos heb je al meer. Mooie kabel van een tientje erbij, paar plectrums, en je kunt er helemaal voor gaan

Skater1593 Geplaatst op 01-08-2010, 13:46 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik denk dat zo'n cube wel een mooie versterker is, maar die gitaar is volgens mij meer een metal gitaar.
Dus kan je misschien beter met een soort van epiphone beginnen, want ik den dat die Ibanez misschien wat heftig klinkt.
Maar het ligt natuurlijk aan de stijl die je wilt gaan spelen.

misschien is deze Ibanez net iets breder inzet baar:
http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/gsa-60

of zoiets: http://www.peterverspuy.nl/electrisc...elektrische-gitaar-black-19306.html

Dit bericht is gewijzigd op 01-08 14:00.

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! 
boedaka Geplaatst op 01-08-2010, 15:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Doe wat ik heb gedaan.
Ga naar een gitaar winkel, en laat jezelf informeren over wat het beste is.
Soms laten ze je het uit testen, ze gaan je een goede gitaar aanraden.
Ik kreeg een fender Bullet pack aangewezen.
Deze kost je 280€ en je hebt een prachtige gitaar & versterker.
ik heb een 40Wat versterker, met een gitaar, een tas, en meer spullen.
Als je in belgie woont, raat ik een muziek winkel niet ver van de grote markt van sint niklaas aan, ze hebben er alles drums, gitaars, bass gitaar, electrice gitaars... alles wat je maar zoekt.
Dus neem er vooral maar eens een kijkje.
Groetjes Jannick.

itsme Geplaatst op 01-08-2010, 17:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

wil eigenlijk het liefst iets wat vrij veelzijdig is qua klank. vind zelf rock , blues  vind k op t moment leuk maar dat wisselt bij mij nogal eens dus vandaar ben ik opzoek naar een gitaar met veelzijdige mogelijkheden.
ik heb wel een aantal keer wat geprobeerd op elektrische gitaar van vriend en vriendin had toen nogal "ruzie"met de tremolo. went dat of is t gewoon zo dat zo'n tremolo je ligt of niet.
ik kreeg laatst een tip van marshall versterker MG15FX is dit aan te bevelen of kun je beter met een ander soort (roland cube) starten.qua versterker vind 'k 15-20 watt voorlopig wel goed denk ook dat de buren dat leuker vinden.
de basis dingen (plectrums, kabel, stemapp, capo, hoes) heb ik al liggen nog van mn eerste gitaar.
alvast bedankt voor julie reacties, tips ed. k heb nu toch nog vakantie en was al van plan eens even bij de muziekwinkel langs te gaan. kwoon niet en Belgie maar tog bedankt voor de tip!
groetjes,

Dit bericht is gewijzigd op 01-08 17:49.

Siempie666 Geplaatst op 01-08-2010, 18:52 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Een tremolo op je eerste gitaar is niet aan te raden, omdat de kwaliteit daarvan extreem laag is terwijl de gitaar meer kost. Ik zou pas een tremolo nemen als je weet waarvoor je hem wilt gebruiken en je een goede Floyd of Kahler o.i.d. kunt kopen.

Van de MG-serie van Marshall moet ik persoonlijk vaak overgeven als ik ze hoor, maar sommige mensen vinden ze wel heel mooi klinken. Als je een MG neemt, neem geen MG*DFX. Die 'DFX' zijn bagger en kosten meer. Als je een MG neemt, neem een MG10CD of zo. Kosten niet zo veel en zijn niet verkeerd. Zolang je maar geen MG boven de 15 watt neemt

Skater1593 Geplaatst op 01-08-2010, 19:19 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb geen problemen met me tremlo en vind het leuk om daar mee te werken.
Als je je tremlo gebruikt kan het zijn dat je gitaar iets sneller ontstemt, maar als je wat betere stemmechanieken er op zet valt dat ook reuze mee vindt ik.
Op mijn nieuwste gitaar zit een Floyd Rose en die ontstemt bijna niet, maar het is gewoon wat je zelf prettig vind.

En ik zou niet voor een marshall gaan, want marshall klinkt pas goed als ze meer dan 1.000 euro kosten.
Roland, Vox, Peavy, Line 6 hebben veel betere versterkers voor het zelfde geld.
Alleen die van Line 6 vind ik nogal digitaal klinken en bij de Roland Cube vind ik het Clean kanaal te Clean XD.

Suc6 nog en waar woon je ongeveer, want dan kunnen wij misschien ook nog muziek winkels aanraden.

itsme Geplaatst op 02-08-2010, 19:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

kwoon in Zuid-Holland.  ben ook een beetje op internet aant rondkijken maar wil iets kopen wat k in me handen heb gehad en niet gewoon op de gok. zijn er verder nog dingen waar je echt op moet letten bij zowel versterker als gitaar? en wat is belangrijker versterker of gitaar, humbucker of single coil

Dit bericht is gewijzigd op 02-08 19:05.

Skater1593 Geplaatst op 02-08-2010, 23:39 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dan kan je naar de Feedback, Peter Verspuy, Rock Palace en Max Gutiar en daar kan je ze ook eerst gewoon testen.

Je versterker is over het algemeen het belangrijkst voor je geluid, zo'n 60% licht aan je versterker, zo'n 35% aan je gitaar en dan nog 5% aan de kabels die er tussen liggen, schat ik.

Persoonlijk vind ik Humbuckers fijner klinken dan single coils, het geluid klinkt wat voller.
Maar je kan ook beide nemen in een gitaar, ik heb nu een gitaar met Humbuckers die je ook als single Coils kan gebruiken maar andesom kan natuurlijk ook, Single Coil die je als Humbucker kan gebruiken.
Maar dan moet je even zoeken wat voor gitaren dat hebben, want dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Dit bericht is gewijzigd op 03-08 11:00.

itsme Geplaatst op 02-09-2010, 15:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! heeft me zeker geholpen!

basr Geplaatst op 03-09-2010, 12:55 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

en heb je al iets gekocht?

############################################################################### 
itsme Geplaatst op 31-12-2010, 14:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ja heb inmiddels wat gekocht en t bevalt wel alleen wel wennen aan overschakelen van 12 snarig akoustisch naar 6 snarig elektrisch, mijn voorkeur gaat nu nog uit naar 12 snarig akoustisch maar dit moet vast ook snel wennen

basr Geplaatst op 31-12-2010, 17:46 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat heb je dan gekocht? foto's?  

############################################################################### 
itsme Geplaatst op 19-01-2011, 17:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

heb wel al foto's maar die staan op andere pc:$ zal ze er binnenkort eens opzetten
verwacht niet te veel hoor is geen zeer professioneel duur spul ofso gewoon beginnersspullen en kwaliteit dus ook
maar foto's komen er aan... ff geduld nog