|
itsme
|
Geplaatst op 01-08-2010, 12:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik wil een elektrische gitaar gaan kopen maar weet niet zo goed wat voor een...:S als je tips hebt graag!! ik speel nu 6 jaar acoustisch waarvan 3 jaar 12 snarig-semi-acoustisch. wat is belangrijker de gitaar of de versterker? qua budget versterker ong. €140 o.i.d. en voor gitaar mwa rond €200 in totaal dus budget van ong €350 vooral omdat het mijn eerste elektrische gitaar is wil k nog niet te veel erin investeren want dan kan altij nog maar het moet wel iets zijn met een aardig geluid. is het slim om nieuw te kopen of kan t ook via marktplaats oid?? http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/ibanez/grgr-121-ex-bkn en de yamaha ERG 121 lijkt me ook wel wat zijn er misschien mensen met ervaring??? tips, adviezen alles is welkom!
Dit bericht is gewijzigd op 01-08 12:59.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Darkstoned
|
Geplaatst op 01-08-2010, 13:17 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik zie het zo:
gitaar 30% Kwaliteit bedrading, effecten, en ruimte 10% Versterker 60%
Wat wil je gaan spelen?
Op marktplaats kun je soms meer gitaar voor hetzelfde geld kopen (wel 2e hands dan) Maar ik adviseer je om dan iemand mee te nemen, of mee te laten kijken die er verstand van heeft
voorbeeld van setjes onder je budget:
epiphone setje

of een superstrat setje

het ligt er een beetje aan wat uitstraling en geluid je wilt hebben.
Het zijn geen supersetjes, maar dat kun je ook niet vragen voor 350 euro Daar kun je wel OF een mooiere gitaar OF een mooiere versterker van halen Maar niet beide, dan lever je wat kwaliteit in.
persoonlijk zou ik voor een mooie gitaar van rond de 250 euro en proberen Roland Cube te halen (micro, 15x of 20x) om lekker electrisch te oefenen. (die zijn rond de 100 euro)
En dan later nog een wat betere versterker te halen
gr
DS
|
|
|
|
hangt hier wat rond... |
|
|
|
|
|
|
boedaka
|
Geplaatst op 01-08-2010, 15:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Doe wat ik heb gedaan. Ga naar een gitaar winkel, en laat jezelf informeren over wat het beste is. Soms laten ze je het uit testen, ze gaan je een goede gitaar aanraden. Ik kreeg een fender Bullet pack aangewezen. Deze kost je 280€ en je hebt een prachtige gitaar & versterker. ik heb een 40Wat versterker, met een gitaar, een tas, en meer spullen. Als je in belgie woont, raat ik een muziek winkel niet ver van de grote markt van sint niklaas aan, ze hebben er alles drums, gitaars, bass gitaar, electrice gitaars... alles wat je maar zoekt. Dus neem er vooral maar eens een kijkje. Groetjes Jannick.
|
|
|
|
|
|
|
itsme
|
Geplaatst op 01-08-2010, 17:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
wil eigenlijk het liefst iets wat vrij veelzijdig is qua klank. vind zelf rock , blues vind k op t moment leuk maar dat wisselt bij mij nogal eens dus vandaar ben ik opzoek naar een gitaar met veelzijdige mogelijkheden. ik heb wel een aantal keer wat geprobeerd op elektrische gitaar van vriend en vriendin had toen nogal "ruzie"met de tremolo. went dat of is t gewoon zo dat zo'n tremolo je ligt of niet. ik kreeg laatst een tip van marshall versterker MG15FX is dit aan te bevelen of kun je beter met een ander soort (roland cube) starten.qua versterker vind 'k 15-20 watt voorlopig wel goed denk ook dat de buren dat leuker vinden. de basis dingen (plectrums, kabel, stemapp, capo, hoes) heb ik al liggen nog van mn eerste gitaar. alvast bedankt voor julie reacties, tips ed. k heb nu toch nog vakantie en was al van plan eens even bij de muziekwinkel langs te gaan. kwoon niet en Belgie maar tog bedankt voor de tip! groetjes,
Dit bericht is gewijzigd op 01-08 17:49.
|
|
|
|
|
|
|
Siempie666
|
Geplaatst op 01-08-2010, 18:52 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Een tremolo op je eerste gitaar is niet aan te raden, omdat de kwaliteit daarvan extreem laag is terwijl de gitaar meer kost. Ik zou pas een tremolo nemen als je weet waarvoor je hem wilt gebruiken en je een goede Floyd of Kahler o.i.d. kunt kopen.
Van de MG-serie van Marshall moet ik persoonlijk vaak overgeven als ik ze hoor, maar sommige mensen vinden ze wel heel mooi klinken. Als je een MG neemt, neem geen MG*DFX. Die 'DFX' zijn bagger en kosten meer. Als je een MG neemt, neem een MG10CD of zo. Kosten niet zo veel en zijn niet verkeerd. Zolang je maar geen MG boven de 15 watt neemt
|
|
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 01-08-2010, 19:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb geen problemen met me tremlo en vind het leuk om daar mee te werken. Als je je tremlo gebruikt kan het zijn dat je gitaar iets sneller ontstemt, maar als je wat betere stemmechanieken er op zet valt dat ook reuze mee vindt ik. Op mijn nieuwste gitaar zit een Floyd Rose en die ontstemt bijna niet, maar het is gewoon wat je zelf prettig vind.
En ik zou niet voor een marshall gaan, want marshall klinkt pas goed als ze meer dan 1.000 euro kosten. Roland, Vox, Peavy, Line 6 hebben veel betere versterkers voor het zelfde geld. Alleen die van Line 6 vind ik nogal digitaal klinken en bij de Roland Cube vind ik het Clean kanaal te Clean XD.
Suc6 nog en waar woon je ongeveer, want dan kunnen wij misschien ook nog muziek winkels aanraden.
|
|
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 02-08-2010, 23:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dan kan je naar de Feedback, Peter Verspuy, Rock Palace en Max Gutiar en daar kan je ze ook eerst gewoon testen.
Je versterker is over het algemeen het belangrijkst voor je geluid, zo'n 60% licht aan je versterker, zo'n 35% aan je gitaar en dan nog 5% aan de kabels die er tussen liggen, schat ik.
Persoonlijk vind ik Humbuckers fijner klinken dan single coils, het geluid klinkt wat voller. Maar je kan ook beide nemen in een gitaar, ik heb nu een gitaar met Humbuckers die je ook als single Coils kan gebruiken maar andesom kan natuurlijk ook, Single Coil die je als Humbucker kan gebruiken. Maar dan moet je even zoeken wat voor gitaren dat hebben, want dat weet ik niet uit mijn hoofd.
Dit bericht is gewijzigd op 03-08 11:00.
|
|
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
|
|
|
|