huubke17 Geplaatst op 31-07-2010, 16:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik speel sinds kort gitaar, maar wil graag metal gitaar gaan spelen
is dit te doen met een versterker van een gewone e gitaar die ik heb ( het is maar een simpel ding maar maakt geluid) of zal ik niet veel verschil merken met mijn gewone e gitaar

Dank u

meld dit bericht aan een moderator

Darkstoned Geplaatst op 31-07-2010, 17:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

natuurlijk is het te doen.
al zal de geluidskwaliteit niet super zijn natuurlijk.

Zie het zo:

als je al wat beter kan spelen, dan kun je jezelf belonen met een betere versterker.
Mocht je in de tussentijd afhaken dan heb je geen honderden euros verspild aan een
mooie versterker.

heb je mooi de tijd om eens wegwijs te worden in de wereld van versterkers vie het web en youtube.
kijk, vergelijk en luister..

gr

DS

hangt hier wat rond... 
Elphuaa Geplaatst op 02-08-2010, 22:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

En natuurlijk uitproberen. Ik denk dat je in de goedkopere versterkers niet heel veel verschil zal merken in wel of geen metalversterker, maar vooral in de duurderde (buizen)versterkers merk je verschil. Of je kan een voorversterker kopen met een metalgeluid, zoals bijvoorbeeld een van blackstar. Het is goedkoper als een nieuwe versterker, maar omdat je nu nog geen topversterker hebt, zal het geluid wel iets slechter zijn. Ik zou in alle gevallen ZELF uitproberen, want alleen jij kan bepalen of je een geluid wel of niet mooi vind. (Ik zou zelfs oppassen met je teveel of de reviews op youtube richten, omdat de microfoons waar ze mee zijn opgenomen en de kwaliteit van je boxjes ook al beïnvloedt wat je hoort!).
Veel succes met zoeken.

Skater1593 Geplaatst op 03-08-2010, 11:05 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

En gewoon naar de winkel gaan en daar luisteren.
Alleen let wel op met voor je gitaar een versterker test, want dat kan ook het verschil in geluid verklaren, dus als je iets wil proberen probeer het dan met de zelfde spullen te doen.
Dus als je een versterker wil testen, gebruik steeds dezelfde gitaar en kabels.
En voor een gitaar, steeds dezelfde versterker etc.

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass!