frankiiee Geplaatst op 11-06-2007, 18:06
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik heb de basis nu al zo'n beetje onder de knie en heb zo eens op internet gezocht naar gemakkelijke liedjes om te spelen. ik zou graag een paar liedjes kunnen spelen om zo rond een kampvuur mee mee te zingen. maar er staan altijd alleen maar akkoorden en niet hoe je de snaren moet aanslaan, dus niet bv .-up-down-up-.-up-down-up
mijn vraag is nu hoe je weet hoe je zoiets kan spelen want ik kan dat niet zelf ontdekken als ik naar een liedje luister, ik heb het al geprobeerd maar het lukt me niet.
zouden jullie me bijvoorbeeld kunnen vertellen hoe je vrolijke vrienden moet aanslaan
dank bij voorbaat

meld dit bericht aan een moderator

Willempie Geplaatst op 11-06-2007, 22:41
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb in het begin toen ik gitaar speelde hetzelfde probleem gehad
maar het is vrij makkelijk je moet gewoon met een losse hand leren spelen veel mensen die in het begin spelen hebben de plectrum of gewoon je vingers te strak
en te gespannen  

voorderest moet je gewoon luisteren hoe het nummer gespeeld wordt
vaak zie je niet op een tableture hoe het gespeelt wordt.
gewoon zoveel mogelijk met het nummer meespelen dan komt het vanzelf goed

Gr willem

Tholat Geplaatst op 13-06-2007, 22:13
gebruiker
Verstuur privé bericht

Inderdaad.

Gewoon blijven proberen!

lots of people talking, few of them know 
frankiiee Geplaatst op 13-06-2007, 22:43
gebruiker
Verstuur privé bericht

kzal me daar eens op toeleggen om dat te proberen horen, en meespelen met liedjes heb ik ook nog nooit gedaan maar dat is mss wel een goed idee.
bedankt voor de tips

mvg

Harley1973 Geplaatst op 29-06-2007, 11:10
gebruiker
Verstuur privé bericht

probeer anders eens het programma guitar pro, daar hoor je het ritme via de luidsprekers van je pc, je kan bepaalde instrumenten aan of uitzetten die in hetzelfde nummer meespelen, geen noten lezen maar lekker simpele tabs! Op http://www.ultimate-guitar.com vind je heel veel tabs en als je het programma guitar pro ergens vandaan hebt getoverd dan kun je ook op dezelfde website pro bestanden downloaden van elk nummer dat je leuk vind en dan zie en hoor je precies hoe het gespeelt dient te worden! succes

nouk Geplaatst op 21-08-2007, 10:53
gebruiker
Verstuur privé bericht

hey ik heb guitar pro gehad maar enkel de proefperiode weet iemand soms een manier waar ik het nog eens zou kunne krijgen zonder te betale