|
metalmilitia
|
Geplaatst op 11-07-2010, 19:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo allemaal, morgen bestel ik bij de gitaarzaak een Dean CFH dean from hell. ik weet alleen nog niet welke versterker ik wil, bij de gitaarzaak lieten ze me een Line 6 Spider IV 75 zien, voor 299,- dit vind ik een mooie versterker en er zitten vee effecten op dus dat is voor mij ook handig als beginner. dan kan ik nog tussen deze 2 Randall's kiezen: Randall KH-75 Kirk Hammet Sig. 359,- Randall RX75R 349,-
ik wil een versterker die een mooi clean kanaal heeft, maar ook een heel heavy overdrive kanaal waar je lekker op kunt scheuren en veel squeals op kan doen. Ik wil graag Pantera/Metallica spelen. Beide artiesten gebruikten veel Randall, dus daar zit ik wel goed mee. Het nadeel hieraan is dus dat ik niet zoveel effecten heb als bij de Line 6. Bij de Randall's wordt dan wel weer een footswitch geleverd..
dusss, welke moet ik kiezen?
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Metal up your asses! |
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 11-07-2010, 20:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
beter doe je die line 6 niet,
die vind ik nog minder dan die randalls,
digitaal lijkt in het begin allemaal heel leuk, maar je gaat je er aan ergeren dat je een van te voren bepaald geluid hebt.
je gitaar heeft op zo'n versterker bijna niets meer in te brengen.
laatst nog op een digitaal ding moeten spelen, ( die ook in een veel hogere prijscategorie valt dan die line 6 ) met een gibson lp, het had net zo goed een ibanez kunnen zijn, van de gitaar hoor je niets meer terug.
zou de randall's beiden niet doen, maar als je dan moet kiezen tussen twee kwaden, dan liever die rx 75 randall dan die line 6 echt je gaat daar ontzettend veel spijt van krijgen.
en nee, het is niet zo dat jij automatisch goed zit met randall omdat die artiesten ook op randall spelen?
het is niet zo dat als jij een marshall koopt je automatisch een perfecte guns 'n roses sound hebt.
stel jij koopt een marshall TSL stack, dan krijg je geen slash sound omdat slash op een gemodde tripple lead plexi speelt?]
dus die redenatie klopt absoluut niet en tenzij jij absoluut toondoof bent ga je dus ook bedrogen uit komen als je om die redenen die randalls gaat halen.
als je dan persee met alle geweld een randall moet hebben, neem dan die rx75r want die kirk hammet is helemaal ruk naar mijn idee maargoed, dat geldt naar mijn idee voor het gros van de transistor versterkers. uitzonderingen daar gelaten.
Dit bericht is gewijzigd op 12-07 00:11.
|
|
|
|
Brown Sugar! |
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 12-07-2010, 10:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik zou zelf ook geen signature versterker kopen, want dan betaal je meestal ook een deel voor de naam. Daarnaast vind ik ook dat je een cover doet van een nummer, het moet dus niet precies hetzelfde klinken. Je doet een cover, dus je voegt er iets van je zelf aan toe.
En daar kom ik weer, voor dat geld kan je ook een mooie Peavy of Vox versterker kopen met buizen. Daar kan je op scheuren en hebben toch een redelijk warm geluid.
En wat mijn voorganger al zij, daar ben ik het mee eens. De eerste maanden leek mij een Line 6 Versterker ook heel tof, maar zodra je gehoor wat beter is vind je het niks meer, door het digitale geluid en je hebt heel veel opties, maar ze klinken stuk voor stuk niet zo goed als je eigenlijk wilt. Als je een effect er bij wil, kan je beter een effectprossesor kopen of een stompbox.
|
|
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
metalmilitia
|
Geplaatst op 12-07-2010, 12:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
oke, bedankt voor de reactie. ik bedoelde niet dat als ik een Randall heb ik meteen zo klink als een artiest die er ook een gebruik. Ik bedoelde dat, als ik een Randall heb, mijn geluid redelijk dicht bij het geluid van de artiest komt, als hij ook een Randall gebruikt. Als ik bijvoorbeeld een amp van Fender op een Dean zou aansluiten, ik minder hard geluid heb als dat ik wil.
Het komt misschien dom over van mijn kant, dat begrijp ik. Maar ik heb geen budget waarvan ik een gigantische buizenversterker kan kopen. Voor het geld wat ik te besteden heb denk ik dat een Randall de beste keuze is voor mij.
|
|
|
|
Metal up your asses! |
|
|
|
|
|
|
|
|
metalmilitia
|
Geplaatst op 12-07-2010, 17:01 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wat zijn de voor/nadelen van de Valveking ten opzichte van de Randall RX75R? Is het niet zo dat een buizenversterker veel meer onderhoud nodig heeft? Ik heb in een interview met Dimebag Darrell gehoord dat hij niet van buizenamps houd omdat hij nooit hetzelfde brute geluid en de pinch squeals kreeg die hij wel uit zijn Randalls kreeg. Ik wil graag echt gillende pinch squeals doen die lang blijven hangen, is die Valveking daar wel geschikt voor?
|
|
|
|
Metal up your asses! |
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 12-07-2010, 20:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
die squeel heeft ook veel met je gitaar te maken.
.1 je humbuckers. .2 je sustain, daarom zal een squeel op een strat bijv. minder lang blijven hangen dan op een vergelijkbare les paul.
en met een distortion pedaaltje erbij kan je een peavey valveking echt wel zo gruwelijk hard laten kotsen dat het bij jouw wensen aansluit.
je moet niet alles van verkopers aannemen want die hebben zelf meestal geen flauw benul waar ze over lullen.
en bij de grote zaken al helemaal niet want dan hebben ze bijv een dealtje met Line 6 dat ze aan hun quotum moeten komen, ze moeten dus een x aantal amps per jaar afnemen en verkopen, en waar kan je nu beter line 6 aan zooi dan ontwetende beginners met een beperkt budget, ( die komen immers toch niet terug om je van een 59 reissue lp af te helpen )
niet te goedgelovig zijn bij verkopers want die willen meestal alleen verkopen. en lullen met jouw mening mee.
en goede squeels hebben ook voor een deel gewoon met techniek te maken.
Dit bericht is gewijzigd op 12-07 20:44.
|
|
|
|
Brown Sugar! |
|
|
|
|
|