kevin592 Geplaatst op 04-07-2010, 19:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo mensen,

Ik heb een klassieke gitaar gekregen van mijn buurman omdat hij hem nooit gebruikte en het is ook niet echt een heel dure.
Ik had hem gevraagd of ik hem mocht lenen aangezien ik morgen een week weg ga maar het probleem is dat deze gitaar de A snaar (op een na dikste) mist en ik geen nylon snaren heb alleen een setje stalen snaren.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om voor alleen de A snaar (of misschien alle snaren) een stalen snaar/stalen snaren te gebruiken zonder dat de gitaar ervan kapot gaat.

M.v.g. Kevin

meld dit bericht aan een moderator

Siempie666 Geplaatst op 04-07-2010, 19:53 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Waarschijnlijk trekt hij die ene snaar wel. Of het gaat spelen/klinken, dat denk ik niet, maar misschien heb je ineens de holy grail :P
Zolang je maar niet alle nylon snaren vervangt voor stalen snaren, dan heb je 99% kans op het doormidden knappen van je hals.

Rock-boy92 Geplaatst op 04-07-2010, 21:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat zal waarschijnlijk liggen aan de merk en model van de klassieke gitaar.
Ik ken namelijk iemand die heeft/had ook een klassieke gitaar met stalen snaren en die klonk gewoon goed.

Lespaulclassic Geplaatst op 04-07-2010, 23:21 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

dan heeft heeft ie OF een klassieke gitaar met neck pin, of ultra ultra ultra slinky stalen snaren.

beter doe je het dus niet en koop je voor 12 euro een pakje nieuwen en pleur je die er (desnoods onderweg ) ff op.

sowieso zou ik geen risico nemen met andermans gitaren ook al is het een stuk brandhout.

lenen betekend, er netjes mee omgaan.

Dit bericht is gewijzigd op 04-07 23:22.

Brown Sugar! 
Siempie666 Geplaatst op 05-07-2010, 00:21 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 04-07-2010, 23:21 Lespaulclassic schreef:

beter doe je het dus niet en koop je voor 12 euro een pakje nieuwen en pleur je die er (desnoods onderweg ) ff op.

Kan zelfs D'Addario voor 5 of 6 euro joh. Of desnoods 1 snaar voor 1 tot 2 euro. Even snaren halen is echt geen moeite en je hoeft niet veel uit te geven, al zijn goede snaren goud waard

tomy Geplaatst op 04-08-2010, 12:01 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

je kan best wel niet die snaar erop plaatsen, dat vervomt je gitaar

If you want to change the world, you need to start with the music