Lespaulclassic Geplaatst op 27-06-2010, 00:03 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

waarom vind je dat een les paul niet bij jouw past dan?

je mag het anders ook verder doen via pm, het begint een beetje een lang topic te worden zo

Dit bericht is gewijzigd op 27-06 00:06.

meld dit bericht aan een moderator

Brown Sugar! 
metalmilitia Geplaatst op 27-06-2010, 00:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik vind het een mooie gitaar, maar toch heb ik niet de behoefte om er een te hebben. Gewoon niet mijn smaak zegmaar, heeft een beetje met gevoel te maken.
Moeilijk om uit te leggen omdat ik het wel een mooie vind.

Ik vind gewoon dat er geschiktere gitaren voor mij zijn. Dat is denk ik het beste om te zeggen.  

Metal up your asses! 
Lespaulclassic Geplaatst op 27-06-2010, 00:08 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

SG dan?

Of modellen van PRS

Dit bericht is gewijzigd op 27-06 00:10.

Brown Sugar! 
metalmilitia Geplaatst op 27-06-2010, 00:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

weetje, ik krijg het gevoel dat je niet wil dat ik die Dean koop of wel?
niks mis mee hoor, ik ben blij dat je je best doet om mij te helpen!  
Wat vind je van die DeanFH of Dean ML in sunburst dan? dat zijn volgens mij heel goede gitaren. De DFH voelde erg fijn aan bij het spelen; brede nek, goede pickups en een heel mooi geluid en hij ziet er natuurlijk gewoon heel bruut uit!

Metal up your asses! 
Lespaulclassic Geplaatst op 27-06-2010, 00:18 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

oow dat zul je mij niet horen zeggen.

dr gaat ook vast ooit nog wel een keer een dean aan mijn collectie toegevoegd worden.

als ik mij niet vergis is die dime humbucker zelfs een low output humbucker maar je moet je afvragen of je 'm over en jaar nog vet en bruut vind. en dan heb je er wel mooi 6 of 700 euro van jouw zuurverdiende centen in zitten en dat is voor een 15 jarige niet niets.

als jij 20 jaar of ouder bent en je hebt geen vaste lasten maar verdiend wel bij als een beest met misschien wat optredens enzo,  dan draai jij je hand daar niet voor om. maar als jij nu na een half jaar zoiets hebt hm ik had toch liever een wat bredere gitaar gehad dan hoest jij niet zo even een paar honderd euro op om een nieuwe gitaar aan te schaffen.

begrijp me niet verkeerd ik vind dean wel vette gitaren, ze zijn alleen wel stukken minder courant dan bijvoorbeeld een les paul of een strat of een tele, de bekende modelletjes zegmaar.

oftewel, als jij er genoeg van hebt en je wil 'm verpatsen om een wat bredere gitaar te kopen,  kan het maar zo eens zijn dat jij met die gitaar in de maag blijft zitten.

en als jij nog 3 andere gitaren hebt zal jouw dat een zorg zijn.

maar als dat je enige gitaar is. dan zit je dr mooi aan vast.

maargoed ik zou eerder die dean halen dan die LTD dat sowieso

Dit bericht is gewijzigd op 27-06 00:20.

Brown Sugar! 
Siempie666 Geplaatst op 27-06-2010, 15:20 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 25-06-2010, 22:14 metalmilitia schreef:

maar nee, dit is niet mijn smaak. ik hou meer van klassiek metal gitaren die ze in de 80's gebruikten.

Is BC Rich dan niet hét jaren '80 metalmerk?
In de jaren '80 speelde elke metalhead op BC Rich.

En als je de meer extremere vormen niks vind en ook niet van de "ronde puntige" vormen houdt, vind je dit mss wel wat:

En kwaliteit! Daar komt een LTD niet. Om nog maar te zwijgen over Dean.

zoonchild99 Geplaatst op 27-06-2010, 20:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Niet lang zeiken.........gewoon een USA Peavey Vandenberg kopen..... Kun je shredden, blues spelen, etc........Best of ALL worlds.... Ligt natuurlijk ook aan je amp........met een 5 watt squier zonder effekten klink je natuurlijk niet als Slayer.....

zoonchild99 Geplaatst op 27-06-2010, 20:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De Amerikaanse Gunslingers, Biches, Warlocks zijn natuurlijk top of the line.........om nog maar niet te spreken over de Customs... Maar denk je dat hij die kan betalen??????? I think NOT! Een optie is natuurlijk wel de gunslinger retro line...met de Dimarzio's...dis NIET met de rockfields...

jgd Geplaatst op 14-07-2010, 05:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Doe je jezelf een groot plezier en ga voor die Dean CFH.

Het is een zeer mooie gitaar, met zeer nette afwerking, een zeer goede bespeelbaarheid en een fantastisch geluid.
De stemmechanieken zijn kwaliteit, de hals voelt super, de fretten zijn mooi jumbo, de pickups klinken geweldig, de lak is mooi, alles is gewoon zoals het hoort bij gitaren vanaf 1000. Dat hij nu her en der voor 700/800 ligt is mooi, maar dit is wel een 1000+ categorie kwaliteit.

Ik heb hem ook en ik heb al heel wat gitaren beet gehouden maar deze is echt heel goed.

Het enige manco is de tremolo.
Die is matig.
Ik zelf heb er een Gotoh op laten zetten en nu is het mijn ultieme gitaar.

PS: ik be nde gene die hem voor je neus heeft weg gekaapt voor 500 euro van Marktplaats, in Rotterdam  

Grindpad - winners Metal Battle 2010 
metalmilitia Geplaatst op 01-08-2010, 01:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hahaha oke dan.
Ik heb een nieuwe laten bestellen bij de gitaarwinkel, ik kan hem dinsdag ophalen , voor 699,- nog wel!!!
leuk om te horen dat jij er ook tevreden over bent, ik heb eigenlijk nog nergens een negatieve review gelezen.

ik kan niet wachten   !

Metal up your asses! 
boedaka Geplaatst op 01-08-2010, 15:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zou voor de:
ESP LTD KH-202 Kirk Hammett Signature
Gaan.

Deze zie je vaak gebruikt, en hij is een pracht prachtig geluid enzo ^^
Dus ga maar voor die handel...

Tonestack Geplaatst op 14-10-2010, 09:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

zelfs in de nederlandse metal worden lp's gebruikt...

Consolation - Nembrionic ( Dennis speelt drop d tuned gibby's)
en nu speelt hij classic rock op de zelfde gibby's

zeer fijne alround gitaar mis alleen soms een single coil

www.tonestack.nl - Custom Hardwired Pedalen 
bartbaeten Geplaatst op 16-11-2010, 16:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik zou voor de Dean gaan, ben niet zon fan van ESP, zijn over het alegmeen kwalitatief een stuk minder, en ook de afwerking laat vaak te wensen over.

hoop dat je er wat aan hebt

back in the summer of '69... 
jgd Geplaatst op 16-11-2010, 17:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik heb nu zoals eerder gepost sinds ongeveer juni een Dean From Hell en ook na een aantal maanden ge/misbruik ben ik nog steeds even enthousiast als eerst:

bijzonder prettige bespeelbaarheid, mooi, een waanzinnig geluid (ook de Dean neck pickup!!)

alleen de nep tremolo is but.
als je echt serieus tremolo gebruik wil, dan moet je er iets fantsoenlijks opzetten.
ik heb er een Gotoh op en die is echt fantastisch, wordt soms als zijnde beter dan een original floyd genoemd.
strak als een veer zodat je lekker wrrrrrriiii wrrrri wrrrii  kan doen (weet je wat ik bedoel,  hem laten trillen met je vinger?) en de ziekste squeels en dives zonder ontstemmen.
en, het grootste pluspunt, je kunt de speling op de pook echt 100% weghalen, middels een ingenieus systeem.

zou je hem eigenlijk nog steeds kunne krijgen, deze Dean?
maanden geledne was hij iig bij Feedback al niet meer leverbaar...

metalmilitia Geplaatst op 16-11-2010, 18:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

nou, dit topic gaat maar door een door, maar ik heb al lang een Dean from Hell!
iedereen bedankt voor het advies.
ik heb 'm nu sinds de zomervakantie (eind van augustus) en ik ben er ontzettend tevreden mee! de nek is lekker breed (ik heb best dikke fingers) en de pickups klinken geweldig.
De Bill Lawrence in de bridge heeft ontzettend vette distortion, heel scheurend zegmaar, en de Dean pickup in de nek heeft een heel blues achtig geluid. Aangezien ik ook van blues en classic rock houd is de neck pickup ook erg handig!

en man, wat ziet ie er vet uit!
Ik heb trouwens de Kiss-sticker die dimebag er ook op had op geplakt. Precies even groot! wel toevallig, kiss was de eerste band die ik kende waar ik graag naar luisterde, daardoor ben ik aan de rock en metal gekomen  

ik heb 'm trouwens bij Huigens in Hengelo gekocht, ze hebben hem laten bestellen bij hun dealer. 't was de laatste zeiden ze.

Ik heb een Vox Valvetronic VT30 genomen als versterker, gaaf ding voor beginners!
Hij is maar 200 euro, heeft keiharde distortion, is half-buis, en heeft een heleboel effecten aan boord, en het clean channel is ook erg mooi! Prima ding voor 200 euro.

als iemand wil dat ik foto's plaats doe ik dit graag, en als iemand de KISS sticker wil, dan kan je me gewoon even een berichtje sturen!!! 't is een Word document, je kan het bij een kopie-winkel (of zelf) op stickerpapier laten uitprinten.

laters!  

Dit bericht is gewijzigd op 16-11 18:41.

Metal up your asses! 
jgd Geplaatst op 18-11-2010, 07:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

" en als iemand de KISS sticker  wil, dan kan je me gewoon even een berichtje sturen!!!"

u got mail  

1 2