metalmilitia Geplaatst op 23-06-2010, 14:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Halllo allemaal,
als het goed is koop ik over een paar weken mijn eerste gitaar. (geen totale muziek-noob, ik speel sinds 11 jaar cello)

Ik kan alleen niet kiezen tussen de volgende 2:

ESP LTD KH-202 Kirk Hammett Signature

Basswood body
Maple Neck with 43mm Neck Width and Extra Thin Flat Neck Contour
Rosewood fretboard
24 XJ frets
Black Nickel hardware
ESP LH-301 Tuners
pickups: ESP

Dean 'Cowboy From Hell'  (dezelfde als Dimebag Darrell had)

Mahogany body and neck
Rosewood fretboard
Bill Lawrence L500XL bridge pickup
Dean humbucker neck pickup
Licensed Floyd Rose tremolo
24-3/4" scale
Grover tuners
Blue finish
Lightning bolt graphics
Built from the original Dean From Hell's specs
Custom hardshell case

--------------------------------

De kh-202 kost nieuw ongeveer 480 euro.
De Dean kost normaal 700-1000 euro, maar ik kan hem 2e hands (geen beschadigingen volgens de eigenaar) voor 400-500 krijgen.

Ik kan niet kiezen omdat ik bang ben dat de Dean te 'heavy' is voor mij.
Ik hou van Metallica, Pantera maar ook van de oudere rock/blues.

Als versterker koop ik trouwens de KH-75 van Randall, daar twijfel ik niet meer over   !

dus...
welke zal ik kopen?  

meld dit bericht aan een moderator

Metal up your asses! 
basr Geplaatst op 23-06-2010, 16:13 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zou sowieso de dean nemen als er niks aan mankeert. Zeker als je ook wat minder heavy dingen speelt, zou ik niet voor die esp/ltd gaan, doordat die actieve pickups heeft.

Ook een voordeel is dat als je die Dean later weer wilt verkopen, je er ongeveer hetzelfde geld voor terug kan krijgen. Je krijgt er ook nog een case bij.

############################################################################### 
Lespaulclassic Geplaatst op 23-06-2010, 23:19 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik zou voor de Dean gaan.

Dimebag is misschien wel de meest bluesy metalgitarist die ik ken.

+ idd het verhaal wat basr ( het gaat gewoon nog een keer goedkomen met die jongen:p ) ook al zegt. EMG ( weet niet of ze actief zijn ) is naar mijn mening niet zo heel geschikt voor blues.

aan de andere kant valt er ook wel wat te zeggen voor de LTD,  metallica klinkt vaak wel redelijk EMG-erig.

maarja er is ook zoiets als een gulden middenweg.

neemt niet weg dat ik de dean een mooie gitaar vind en voor die prijs, mits ie goed in orde is, zou ik 'm niet laten liggen.

kijk anders nog ff na wat die neck pickup voor pickup is, ik denk dat je daar nog wel een redelijk warme bluesy tone uit kan halen, denk dat je dat met die LTD sowieso redelijk kan vergeten.

Dit bericht is gewijzigd op 23-06 23:20.

Brown Sugar! 
metalmilitia Geplaatst op 24-06-2010, 11:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

de neckpickup van de Dean is volgens mij een Dean 'Dime Time' Humbucker.
de pickups in de kh-202 zijn niet van EMG, maar ESP. Ze zijn passive.
Als ik de kh-202 toch zou kopen, zou ik misschien toch de pickups vervangen naar 81&85 active's.

maar ik denk toch dat ik voor de Dean ga    

Metal up your asses! 
Lespaulclassic Geplaatst op 24-06-2010, 13:21 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

zijn idd geen EMG humbuckers maar zijn wel naar het EMG model gebouwd.

Brown Sugar! 
Siempie666 Geplaatst op 24-06-2010, 15:24 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Die LTD vind ik persoonlijk niks. Voor dat geld is Ibanez imo beter. Wat hogere kwaliteit en afwerking en geen signature gitaar. Voor signature gitaren betaal je namelijk altijd meer en met een eerste gitaar slokt dat behoorlijk wat kwaliteit weg.

Als je voor de Dean gaat: probeer je hem alsjeblieft uit. Dean is mijn minst favo merk, omdat de kwaliteit 95% van de keren extreem laag is en 4.9% van de keren niet goed genoeg is voor het geld dat je er voor betaald en 0.1% van de keren net aan.

Als je voor "rare" vormen wilt gaan, kan je voor BC Rich kiezen. Heel hoge kwaliteit voor een lage prijs. Als je van Dean vormen houdt vind je BC Rich waarschijnlijk ook wel vet. Op die foto staat zelfs een BC Rich achter de Dean (Warbeast Revenge of zo?), dus je kunt er vast wel een paar vinden.
Als je denkt dat BC Rich lage kwaliteit heeft: probeer eens iets anders dan de Bronze series Warlock. En koop ze via internet uit Duitsland, anders betaal je 4 keer de normale prijs.
Edit: En vergeet niet dat BC Rich een merk is, niet Warlock. Warlock is 1 model (met variaties uiteraard). Warlocks zijn vet, maar kraak geen merk af omdat je een plaatje op internet van 1 model niks vind. Thanks!

En btw, op Thomann.de (imo en met mij vele andere, check andere topis hier voor ervaringen) staan een heleboel BC Rich gitaren met 60% korting. Zeker de moeite waard. BC Rich Mockingbird: Neck through, mahonie, quilted maple voor 195 euro. Zou die gitaar eerder nemen dat die LTD en Dean bij elkaar.

Fotootje:

Dit bericht is gewijzigd op 24-06 15:31.

metalmilitia Geplaatst op 24-06-2010, 16:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

bedankt voor de info, maar ik ga echt geen bc-rich kopen.
niet omdat ik niet overtuigd ben van de kwaliteit, maar gewoon omdat ik de modellen van bc-rich spuuglelijk vind. De dean ML heeft toch nog wat 'klassiekere' vormen.

De dean heb ik bespeeld en ik moet zeggen dat ik het geluid prachtig vond en ook de hals is heel fijn.

Metal up your asses! 
basr Geplaatst op 24-06-2010, 18:15 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

heb je hem gekocht?

############################################################################### 
metalmilitia Geplaatst op 24-06-2010, 18:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

nee nog niet gekocht, ik had hem al eerder bespeeld in een muziekwinkel.

Metal up your asses! 
Lespaulclassic Geplaatst op 25-06-2010, 01:37 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

hm moet bekennen dat ik BC rich helemaal geen gekke keuze zou vinden hoor.

veel gitaar voor weinig geld.

als je dat dean model wel vet vind, is misschien een explorer model ook wel wat voor je

tokai heeft er ook leuke tussen zitten voor een paar 100E en voor 6 of 700 e kan je ook wel een 2e hands gibson explorer vinden denk ik

(normaal gesproken) geen floyd rose en die poespas, maar wel eeen goede gitaar voor weinig geld en wel nog een klein beetje de extreme vorm.

en idd wat siem net ook zegt, je betaald altijd extra voor signature modellen dus je levert gewoon in als je budget in eerste instantie al niet erg ruim is.

les paul modellen vind je niets?

Dit bericht is gewijzigd op 25-06 01:38.

Brown Sugar! 
Siempie666 Geplaatst op 25-06-2010, 17:17 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

BC Rich Stealth:

BC Rich Ironbird:

Misschien wel iets meer je smaak? Just suggesting, je hoeft niks hoor. Je moet uiteraard je eigen smaak volgen

metalmilitia Geplaatst op 25-06-2010, 22:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

bedankt voor de foto's, leuk dat jullie meedenken!  

maar nee, dit is niet mijn smaak. ik hou meer van klassiek metal gitaren die ze in de 80's gebruikten. Ik vind gibson flying v's en explorers in het wit of zwart heel gaaf en modellen zoals de KH-2 van ESP. ESP-explorers zijn ook gaaf, maar die liggen toch echt boven mijn budget en volgens mij worden die nog nauwelijks/niet gemaakt.
Dat ik die Dean mooi vind is echt een uitzondering qua vorm, ik vind hem gewoon heel gaaf, maar toch een beetje klassiek (ik zie het als een kruising tussen een V en een Explorer   ) met rondere formen.
Les Pauls vind ik ook wel mooi, maar het is geen gitaar die ik zo snel zou kopen.

Ik wil niet per se een floyd rose, maar het zou wel leuk zijn. Voor mij staat de Dean nu op nummer 1, vooral omdat ik hem goedkoop kan krijgen in goede staat. Een andere optie zou een Explorer of Flying V zijn. Bij de locale gitaarwinkel hebben ze wel een witte Flying V in het model van gibson, maar van een ander merk (499,- euro). Ik zal nog even opbellen om te vragen welk merk, zodat ik kan kijken of die een alternatief is.  

Metal up your asses! 
Lespaulclassic Geplaatst op 26-06-2010, 01:25 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

je kan ook gewoon een 2e hands gibson explorer zoeken he

en er worden al nieuwe flying V's aangeboden voor +- 600 of 700 euro volgens mij

heb je wel een faded maargoed.

Brown Sugar! 
metalmilitia Geplaatst op 26-06-2010, 23:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De Dean from hell die op marktplaats stond is helaas verkocht  
er staat nog wel een mooie Dean ML op voor 500,-
ik zit te twijfelen tussen die of een nieuwe Dean From Hell voor 699,-

Metal up your asses! 
metalmilitia Geplaatst op 26-06-2010, 23:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zou trouwens graag willen weten welke versterker jullie beter vinden:

Randall Kh-75 Kirk Hammet signature
of
Randall RX75R

Metal up your asses! 
Lespaulclassic Geplaatst op 26-06-2010, 23:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

sorry je zult me waarschijnlijk een eikel vinden.

maar ik zou ze beiden niet willen hebben als ik geld toe kreeg.

Brown Sugar! 
metalmilitia Geplaatst op 26-06-2010, 23:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hoezo niet?  

welke raad jij aan dan?
ik dacht ook aan een 2e hands RX120D, die is redelijk goedkoop te krijgen volgens mij..

Metal up your asses! 
Lespaulclassic Geplaatst op 26-06-2010, 23:33 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

omdat het stuk voor stuk transistorbakken zonder ziel zijn.

die RX 75 heb ik helaas wel eens op moeten spelen bij jamsessies, erg onhandig, veel te groot ( dat is opzich geen probleem maar wel als ie kut klinkt )

't is een tijdje geleden ( gelukkig) dat ik dr op moest spelen maar wat me er van bij staat, was een koud naar binnengeslagen geluid zonder ziel.

en kirk hammet ben ik al helemaal geen fan van.

volgens mij was er een tijdje terug hier ook een gast die persee zo'n ding wilde hebben, en had er niets dan gezeik mee.

voor dat geld ( als ik me niet vergist kost die RX 75 350 e ofzoiets)
kan je naar mijn mening 10 keer beter een peavey valveking halen.

nu is het wel zo dat ik redelijk bevooroordeeld ben en bij voorbaat al niet kappot ben van transistor hokken.

heb toevallig gister nog op zo'n zelf gefabriceerd ding gespeeld

was een koch cab, wat opzich niet verkeerd is.
met een losse pre amp ( merk onbekend ) met zo'n effecten bak van vox dr achter.

gelukkig stond ernaast nog een Engl en kon ik 'm daar snel op inpluggen.

echt ik heb het nooit op digitale zooi gehad maar mijn mening is toen wederom bevestigd.

een voorgeprogameerde sound zodat je gitaar niets meer heeft in te brengen.

ik had er een gibson lp achter zitten, het had net zo goed een ibanez kunnen zijn het verschil hoorde je niet meer.

Dit bericht is gewijzigd op 26-06 23:35.

Brown Sugar! 
metalmilitia Geplaatst op 26-06-2010, 23:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

welke -voor metal/rock- geschikte versterker voor ongeveer dezelfde prijs (liefst niet duurder als 350) zou je me aanraden?

Metal up your asses! 
Lespaulclassic Geplaatst op 26-06-2010, 23:38 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

pff

de enige redelijke buizenbak voor dat bedrag die ik ken is een peavey valveking.

een Modern Vintage van marshall kan je ook leuke dingen mee doen maar dat is 3 keer jouw budget

maar die valveking is ook wel geschikt voor metal denk ik.

vergeet niet dat je met distortion pedaaltjes heel veel kan doen he.

Dit bericht is gewijzigd op 26-06 23:40.

Brown Sugar! 
metalmilitia Geplaatst op 26-06-2010, 23:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

nou ja, ik ben 15 en heb nog nooit gitaar gespeeld, dus ik ben al duur bezig met een Dean ml.

versterker dacht ik voor ongeveer 350, dus ik blijf wel even doorzoeken tot ik wat leuks heb gevonden.. ik ga ook nog wel even langs de muziekwinkel, die kunnen me daar vast wel verder helpen.

Metal up your asses! 
Lespaulclassic Geplaatst op 26-06-2010, 23:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

vergeet niet dat het hoofd doel van die mensen verkopen is he.

het is me vaak genoeg overkomen dat ik een verkoper zijn verhaaltje heb laten doen en moest constateren dat ie 70% bullshit te melden had.

+ als je nog maar 15 bent is het misschien geen gek idee om wat meer allround gear te kopen.

neem van mij aan dat jouw stijl naar alle waarschijnlijkheid in de toekomst nog heel erg hard gaat varieren.

en het is dan heel lullig als je met een dime signature en een dikke scheurbak zit waar je geen fijn clean geluid uit kan halen.

Dit bericht is gewijzigd op 26-06 23:47.

Brown Sugar! 
metalmilitia Geplaatst op 26-06-2010, 23:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

haha ja ik weet het.

Metal up your asses! 
Lespaulclassic Geplaatst op 26-06-2010, 23:50 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

en als je het zo bekijkt is een les paul dan helemaal niet zo'n gek idee

in je geluid kan je echt heel veel doen met een distortion pedaaltje.

ik speel eigenlijk alleen maar les pauls en kan me er in metal eigenlijk prima op redden alleen is het soms kut dat je geen floyd rose hebt maar het scheelt ook weer een hoop gehannis.

dr zijn zat shredders die les pauls spelen hoor

kijk maar naar John Sykes, Zakk Wylde, Dough Aldrich etc.

Brown Sugar! 
metalmilitia Geplaatst op 27-06-2010, 00:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De dean from hell heeft anders en heel mooie clean sound! Dat heb ik gemerkt toen ik erop heb gespeeld in een muziekwinkel.

Wat die les pauls betreft;  ik vind het echt heel mooie gitaren en ik denk ook dat mijn stijl nog wel gaat veranderen. Maar het zijn niet echt gitaren die ik zo snel zou kopen omdat ze gewoon niet echt bij mij passen.
Ik heb nu ook al wel een brede muzieksmaak (van klassiek tot southern-rock, van blues tot heavy metal, jaja ik luister heel veel, behalve die top-40 troep, r&b, house en hiphop) en toch vind ik de Dean het beste voor mij.
maargoed, misschien veranderd mijn smaak de komende weken toch nog en koop ik iets anders, hoewel ik denk van niet.

Toch zit ik meer te denken over welke versterker ik zal kopen, want ik was er toch best zeker van dat ik de kh-75 zou kopen, wat nu niet meer gebeurd.

Metal up your asses! 
2