metalmilitia Geplaatst op 23-06-2010, 14:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Halllo allemaal,
als het goed is koop ik over een paar weken mijn eerste gitaar. (geen totale muziek-noob, ik speel sinds 11 jaar cello)

Ik kan alleen niet kiezen tussen de volgende 2:

ESP LTD KH-202 Kirk Hammett Signature

Basswood body
Maple Neck with 43mm Neck Width and Extra Thin Flat Neck Contour
Rosewood fretboard
24 XJ frets
Black Nickel hardware
ESP LH-301 Tuners
pickups: ESP

Dean 'Cowboy From Hell'  (dezelfde als Dimebag Darrell had)

Mahogany body and neck
Rosewood fretboard
Bill Lawrence L500XL bridge pickup
Dean humbucker neck pickup
Licensed Floyd Rose tremolo
24-3/4" scale
Grover tuners
Blue finish
Lightning bolt graphics
Built from the original Dean From Hell's specs
Custom hardshell case

--------------------------------

De kh-202 kost nieuw ongeveer 480 euro.
De Dean kost normaal 700-1000 euro, maar ik kan hem 2e hands (geen beschadigingen volgens de eigenaar) voor 400-500 krijgen.

Ik kan niet kiezen omdat ik bang ben dat de Dean te 'heavy' is voor mij.
Ik hou van Metallica, Pantera maar ook van de oudere rock/blues.

Als versterker koop ik trouwens de KH-75 van Randall, daar twijfel ik niet meer over   !

dus...
welke zal ik kopen?  

meld dit bericht aan een moderator

Metal up your asses! 
basr Geplaatst op 23-06-2010, 16:13 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zou sowieso de dean nemen als er niks aan mankeert. Zeker als je ook wat minder heavy dingen speelt, zou ik niet voor die esp/ltd gaan, doordat die actieve pickups heeft.

Ook een voordeel is dat als je die Dean later weer wilt verkopen, je er ongeveer hetzelfde geld voor terug kan krijgen. Je krijgt er ook nog een case bij.

############################################################################### 
Lespaulclassic Geplaatst op 23-06-2010, 23:19 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik zou voor de Dean gaan.