|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inti_loops
|
Geplaatst op 26-01-2011, 15:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Voor de meest natuurlijke klank is het nog steeds het beste om gewoon je amp te micen. Een robuuste micro op een paar centimers van je versterker plaatsen (Shure SM58 is een goede keuze). Eventueel op een meter afstand een condensor microfoon voor de klank dikker te maken. De micro('s) tenslotte via een mengpaneel of externe geluidskaart naar je PC sturen op een sequencing programma of andere audio-apparatuur. Hier hangt uiteraard een prijskaartje aan vast... Goedkopere alternatieven zijn de versterker via line-out aan mengpaneel of audio-opname apparatuur (MP3 spelen, band recorder, ...) koppelen, maar dan verlies je 'ruimte' van je opname (lees: minder reverb en delay). Er zijn wel genoeg (gratis) software programma's die zelf delay en reverb aan een geluidsfragement kunnen toevoegen, en er zijn er hele goede tussen! Het zal wel altijd nét iets minder natuurlijk klinken... maar het hangt er weer vanaf hoe belangrijk dit is voor je... Als je wat ervaring hebt kan je door digitaal toevoegen van delay en reverb een mooie klank creëren waarbij het verschil nauwelijks hoorbaar is. Een leuke tip is ook een stuk minstens 2x in te spelen op een verschillend kanaal. Zo creëer je een heel natuurlijke delay en reverb aan je klank en wanneer je de kanalen laat 'pannen' krijg je een heel ruim effect. Hiervoor moet je wel best al goed kunnen spelen....
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
My life is music and music is life! |
|
|
|
|
mesaboogietubes
|
Geplaatst op 26-04-2011, 17:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hier komt mijn advies: Niet een microfoon gebruiken!!! Voordat je daar een fatsoenlijk geluid uit krijgt ben je enorm veel tijd en geld kwijt! Bovendien zit je dan al met je volume probleem en eventuele overspraak waardoor je weer een goede koptelefoon moet aanschaffen etc....
Mengpanelen audio interfaces etc.... je kunt eraan beginnen maar ik zou inderdaad gewoon voor de goedkope oplossing gaan: pod 2.0 of andere effectpedaal aan je pc hangen en via een goedkoop/gratis audiobewerkingsprogramma opnemen.
Hoe ik het zelf doe? Ik heb zelf een line 6 HD 147( een digitale gitaartop) die via 2 xlr out stereo mijn Mbox 2 ( dat is een audio interface ofwel een externe geluidskaart) ingaan. En dan neem ik vanzelfsprekend op met Protools LE. Ik gebruik per gitaar partij minsten 2 kanalen. Op deze manier krijg ik een erg vol geluid en heb ik veel opties om te pannen.
Maar verwacht geen wonderen! Een echt goed geluid is een kwestie van smaak, en smaak is helaas vaak duur. Ik heb zelf b.v een mesa boogie triple rectifier hier naast me staan. Maar kan er niet mee opnemen thuis. Die amp kan alleen goed met een mic opgenomen worden, maar ik kan hem no way hard genoeg zetten zonder klachten van de buren. Dus als ik echt ga opnemen moet ik dus alsnog een "echte" studio in.
maar dan krijg je wel dit geluid: http://www.youtube.com/watch?v=PdbgTeU89g4 http://www.myspace.com/statingtheobviouz
Dit is dus via 2 Heads naar 1 4x12 cab, 3 mics ervoor en dan met 2 verschillende gitaren ingespeeld, dus sommige stukken 8 kanalen gitaar identieke riff.
Kortom kies goedkoop en effectief en ga voor de pod 2.0 dat is echt de beste prijs kwaliteit verhouding.
als je een slechte geluidskaart hebt kun je eventueel een audiointerface kopen van protools m audio of anders spul. Maar dit hoeft dus niet!!!
Eventuele programma's die echt goed zijn: Protools ( werkt niet zonder protools hardware ) Cubase Nuendo
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
www.statingtheobviouz.com |
|