|
Marcogravemaker
|
Geplaatst op 26-05-2010, 09:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
Ik ben op zoek naar een goede versterker. Ik heb een budget van rond de 800 euro.
Ik zoek een versterker waarop je rock (AC/DC, Bon Jovi, Guns n Roses, Toto enz…) maar ook metal kan bespelen (Iron Maiden, Metallica enz…).
Ik heb een Fender Standard Stratocaster maar wil in de toekomst ook nog een Gibson Les Paul, SG of Flying V kopen.
Ik zat te denken aan een Marshall, Fender of Randall amp. Ik heb nog niet zoveel ervaring met versterkers en wou dus jullie hulp vragen om mij te helpen de beste versterker te zoeken die bij mijn muziek stijl en budget past.
Ik zat zelf al te denken aan een Randall RX120DHS maar ik weet niet als dat een goede versteker is.
Mvg, Marco
Dit bericht is gewijzigd op 26-05 09:16.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 26-05-2010, 19:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
die randall is meer een high gain versterker volgens mij
en is vooral geschikt voor metal.
ik zou gewoon denk ik voor een marshall gaan of misschien een peavey valve king.
met die valve king bespaar je flink op je budget en is geen slechte versterker voor de prijs.
als je de volle mep wil uitgeven zou je kunnen kijken naar een marshall jcm2000 dsl401. dat is een 40watt buizencombo. dit lijkt wat weinig maar het betreft hier dus een buizenbak en die zou normaal gesproken wel redelijk moeten kunnen meekomen met een 120watt transistor. en misschien dat je voor een paar tientjes nog een distortion pedaaltje voor het zwaardere werk er bij kan kopen.
als je bereid bent 2e hands te shoppen is misschien een marshall modernvintage wat voor je. uit mijn hoofd is dat een 60 watt buizencombo( ook in 100 watt stack versie te krijgen ). heel mooie versterker met opzich wel een redelijk breed geluid.
acdc bon jovi enzo moet allemaal lukken maar ook het zwaardere werk mag geen probleem zijn, Dough Aldrich van whitesnake gebruikt 'm volgens mij ook.
Koch twintone is ook wel leuk je betaald je in vergelijking tot veel andere versterkers alleen scheel aan onderhoud. koch heeft naar mijn mening een heel prettige reverb en een heel breed geluid, versterker is wel redelijk te vergelijken met de modern vintage alleen is die laatste wat meer high gain volgens mij. voor deze geldt ook weer dat ie alleen binnen je budget valt als je 2e hands gaat shoppen.
in de prijsklasse tot 800 euro heeft Engl volgens mij ook wel leuke modellen maar met Engl ben ik niet zo bekend misschien dat vinske je daar wat meer over kan vertellen, hij speelt daar vaker op volgens mij.
een tip is misschien ook om je gehoor nog wat te ontwikkelen voordat je halsoverkop versterkers gaat halen. veel mensen horen in het begin niet het verschil tussen een buizen en transistor versterker en kiezen dan voor transistor omdat ze goedkoper zijn. en gaan zich na een tijdje aan het geluid irriteren als hun gehoor beter ontwikkeld is. er zijn trouwens ook zat mensen die bewust voor transistor kiezen bijvoorbeeld vanwege het strakke geluid of het makkelijke gebruik ( je hoeft je versterker niet op te laten warmen en af te laten koelen ) en je hebt geen gedoe met buizenvervangen.
beide hebben hun voor en nadelen dus probeer je eisen heel helder te krijgen voor jezelf en ook dus dat je je gehoor nog wat beter ontwikkeld als jij het gevoel hebt dat dat nodig is.
succes,
iron maiden speelt volgens mij gewoon op marshall en metallica zie je vaak op mesa
lpclassic.
Dit bericht is gewijzigd op 26-05 19:59.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Brown Sugar! |
|
|
|
|
|