|
Marcogravemaker
|
Geplaatst op 26-05-2010, 09:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
Ik ben op zoek naar een goede versterker. Ik heb een budget van rond de 800 euro.
Ik zoek een versterker waarop je rock (AC/DC, Bon Jovi, Guns n Roses, Toto enz…) maar ook metal kan bespelen (Iron Maiden, Metallica enz…).
Ik heb een Fender Standard Stratocaster maar wil in de toekomst ook nog een Gibson Les Paul, SG of Flying V kopen.
Ik zat te denken aan een Marshall, Fender of Randall amp. Ik heb nog niet zoveel ervaring met versterkers en wou dus jullie hulp vragen om mij te helpen de beste versterker te zoeken die bij mijn muziek stijl en budget past.
Ik zat zelf al te denken aan een Randall RX120DHS maar ik weet niet als dat een goede versteker is.
Mvg, Marco
Dit bericht is gewijzigd op 26-05 09:16.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 26-05-2010, 19:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
die randall is meer een high gain versterker volgens mij
en is vooral geschikt voor metal.
ik zou gewoon denk ik voor een marshall gaan of misschien een peavey valve king.
met die valve king bespaar je flink op je budget en is geen slechte versterker voor de prijs.
als je de volle mep wil uitgeven zou je kunnen kijken naar een marshall jcm2000 dsl401. dat is een 40watt buizencombo. dit lijkt wat weinig maar het betreft hier dus een buizenbak en die zou normaal gesproken wel redelijk moeten kunnen meekomen met een 120watt transistor. en misschien dat je voor een paar tientjes nog een distortion pedaaltje voor het zwaardere werk er bij kan kopen.
als je bereid bent 2e hands te shoppen is misschien een marshall modernvintage wat voor je. uit mijn hoofd is dat een 60 watt buizencombo( ook in 100 watt stack versie te krijgen ). heel mooie versterker met opzich wel een redelijk breed geluid.