|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dantes
|
Geplaatst op 13-10-2010, 16:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 08-09-2010, 17:47 Lespaulclassic schreef:
vind customs altijd zonde geld voor mensen met een beperkt budget,
hij is niets beter dan een standard
kan je voor dat geld beter een 2e hands standard halen,en kijken of je ergens een paar gibson burstbuckertjes op de kop kan tikken
of je kan ook voor zo'n 59 tribute gaan waar ze standaard inzitten.
|
ik heb zelf een custom, en vriend heeft een standard, ik vind custom veel ronder klinke mooier clean, op mijn, fender hotrod deluxe amp is dat duitelijk hoorbaar, custom is ook in een hardere houtsoort en dus ook meer boddy in de klank, ik vind eerder standaard zonde van het geld, toch als je zo voor clean klank bent als ik.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 13-10-2010, 23:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
geen enkele gibson of epiphone klinkt hetzelfde.
het kan best zijn dat in jouw beleving de alpine white beter klonk dan de ebony.
Dantes, misschien dat er bij epiphone wel verschil zit tussen standards en customs.
lijkt mij overigens trouwens niet hoor.
maar bij gibson is het absoluut niet zo.
ze zullen vast iets anders klinken maar een standard klinkt ook anders dan een classic. en die doen ook niet voor elkaar onder.
Fender en Gibson is ook een verschil van dag ech nacht, dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de een voor de ander onderdoet.
ligt er maar net aan wat voor muziek je wil spelen enzo.
en mij zul je dus niet snel op een custom zien spelen omdat het mij absoluut niet aanspreekt. vind de neck niet prettig handelen. sound spreekt me niet aan.
+ betaal je gewoon wel 500 euro extra ofzo voor een gitaar die gewoon niet beter is.
zelfde als met 59 reissues van 5000 euro. ze zijn niets beter maar als jij de gitaar superfijn wil spelen en je bent bereid 3000 euro extra neer te tellen. moet je dat doen.
ik zou trouwens nog wel eens een reissue willen hebben. maar dus geen custom.
Dit bericht is gewijzigd op 13-10 23:14.
|
|
|
|
Brown Sugar! |
|
|
|
|
Tonestack
|
Geplaatst op 14-10-2010, 08:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Behalve dan dat de sustain van een classic en een traditional is wel meer dan die van een standard.
Ik heb een standard gehad en heb nu een traditional daar zit toch wel een wezelijk verschil in hoor.
Met name het gewicht en het weglaten van de soundholes maken dat de traditional en de classic toch voller klinken.
Wat wel een verschil is tussen de huidige epi's van nu en een paar jaar geleden is dat ze nu nog goedkopere onderdelen gebruiken..
Die chinese epi's zijn wel in kwaliteit een stuk minder dan de koreaanse...
En die EMG's in die Prophecy zijn toch designed by EMG? Echte EMG klinken heel anders...
|
|
|
|
www.tonestack.nl - Custom Hardwired Pedalen |
|
|
|
|
|
|