|
gnrjanus
|
Geplaatst op 13-04-2010, 17:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
zijn er mensen die hier een marshall JCM 2000 - tsl 100 hebben staan?
klopt het dat de buizen best heet kunnen worden? Hij ruikt niet ofzo. maar ik weet niet of het wel goed is dat hij zo warm is...
Ik gebruik wel niet de juiste speakerkast erbij (heb nu nog een hartke 60 watt) speakerkast staan.
Maar aansluitingen heb ik gewoon goed zitten 4ohm speaker kast en jack in de input voor de 4ohms op de versterker.
zou het daar aan kunnen leggen dat de speakerkast gewoon de klein is of te weinig inhoud kan overbrengen ofzo?
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
bigdooley
|
Geplaatst op 17-04-2010, 05:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
het enige waar je op moet letten is dat je niet de speaker opblaast... een 100-watt marshall kan heel wat meer vermogen leveren, dan 100 watt
die 100 watt is van toepassing zolang de eindtrap van de versterker niet in oversturing gaat
blaas je de speaker op, dan heeft de uitgangstrafo een oneindige weerstand gekregen (hij kan het vermogen niet meer kwijt) en dat zal resulteren in een trafo die oververhit raakt en uiteindelijk ook de geest geeft
het kan dus wel, maar let er op dat je enorm voorzichtig met de volumeknop omspringt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vinkske
|
Geplaatst op 18-04-2010, 14:21 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Als je 4 ohm weg stuurt en je hebt een 4 ohm speaker staan dan hoef je niet bang te zijn dat je hem opblaast hoor! Heb zelf een ENLG 670, daar kan ik ook kiezen op welke impedantie ik hem uitstuur. Heb een 4x12" cabinet (100 watt) die moet ik op 8 ohm uitsturen, maar ik ga bijna altijd met een 1x 12" (40 watt) speaker weg en dan stuur ik hem op 4 ohm uit. Heb al heel wat optredens gedraaid met een 100 watt versterker en een 40 watt speaker, en is geen enkel probleem, zolang je de impedantie maar goed hebt staan...
Buizen moeten warm worden en daar hoef je je totaal geen zorgen om te maken. Na een optreden kun je bij mij op de versterker een ei bakken zo heet wordt-ie! Zorg wel dat je de roosters die erop zitten voor te koelen vrij houdt, dat scheelt een heel stuk. Ik zou ook zorgen dat je geen kabels over dat rooster laat lopen, is er niet goed voor...
|
|
|
|
For those about to rock.... We salute you! |
|