rienie Geplaatst op 26-03-2010, 21:13 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo
ik wil een nieuwe versterker me budget is 300 euro. Ik had pasgeleden een line 6 spider IV 75 gezien. Is dit een goede versterker? En een pa van een vriend van me zegt dat ik een Roland Mcube moet nemen. Maar omdat, ik toch nog wat langer dan 5 jaar wil gaan doen met de versterker. Moet het wel in één keer een goede aankoop zijn. Wie weet of een van deze 2 hierboven goed zijn. Of dat er zelfs beteren zijn?

meld dit bericht aan een moderator

chaincells Geplaatst op 26-03-2010, 23:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Welke Roland Cube is het?

De hele naam zegmaar.
Ik heb wel ervaring met een Roland; Cakewalk V-studio 100.   (Een mixer die ik via mijn laptop laat lopen). En die is echt super.

Ik hoorde laatst ook een vriend die er 1 ging kopen, omdat ze zo goed schenen te zijn.

rienie Geplaatst op 26-03-2010, 23:57 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/D00102.html dit ding. Hij zegt dat die goed is. Maar ik denk niet dat hij handig is voor 5 jaar lang.

chaincells Geplaatst op 27-03-2010, 00:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Van Roland zijn vooral de duurdere producten goed zoals deze: http://www.zzounds.com/item--ROLCUBE30X Ik weet niet hoeveel 400dollar in euro's is, maar met deze weet je zeker dat je er lang plezier van kan hebben.

Die kleine cube is wel leuk, maar gaat toch vervelen, en zal zeker niet het maximale uit je effecten/gitaar halen.

Die line 6 spider IV 75 lijkt me opzich wel een goede versterker, vooral ook door de ''effecten'' alleen heb ik er totaal geen ervaring mee.

Dit bericht is gewijzigd op 27-03 00:07.

Lespaulclassic Geplaatst op 27-03-2010, 00:19 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ja leuk hoe meer digitale effectjes hoe minder je van je gitaar hoort.

maakt 't ook niet meer uit of je op gibson lp speelt of een fender strat.

klinkt het allemaal lekker hetzelfde.

digitale effecten mijn inziens zoveel mogelijk vermijden want ze halen elk karakter uit je sound weg en een eigen geluid zoeken wordt zo nog moeilijker.

maargoed ieder zijn mening

Brown Sugar! 
chaincells Geplaatst op 27-03-2010, 00:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ben het weel deels met je eens, maar als je versterker clean gewoon goed klinkt, dan is dat toch geen probleem? Je kan zelf bepalen wat voor effecten je toevoegt.

Lespaulclassic Geplaatst op 27-03-2010, 00:37 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

juist, maar als jij clean speelt speel jij zonder effecten

en waar betaal jij dan dat extra geld voor?

voor iets wat je niet gebruikt.

kan je beter een losse cube 15 halen met een boss distortion pedaaltje + misschien een wah pedaaltje.

heb je daar meer plezier van.

maar wat je nog beter kan doen, is je budget iets opschroeven, zeker als je nog 5 jaar door wil, en voor een Peavey Valveking gaan of misschien nog iets verder opschroeven en naar tweedehands buizencombo's van bijv marshall, koch, engl, fender etc kijken

Dit bericht is gewijzigd op 27-03 00:41.

Brown Sugar! 
gibsonlesjulien Geplaatst op 09-01-2012, 13:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

spiders vallen een beetje tegen in mijn opzicht.
ik speel blues / rock en daar vind ik ze midner geschikt voor.
miss een goede fender versterker. zul je rond de 300 euro wel hebben. En anders, kijk eens op marktplaats.
succes met zoeken!

15 jaar - gibson les paul - blues/rock - speelt sinds mei 2010