Hvd99 Geplaatst op 03-03-2010, 23:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Vrienden van het edele gitaarspel:

Sinds een halfjaar ben ik (weer) in het bezit van een Western gitaar. Het betreft een gitaar van het merk Martin, type DX1R. Het leek mij een goed idee om eens te experimenteren met snaren van diverse merken. Tot nu toe heb ik de afgelopen maanden de volgende snaren getest:

1) Martin MSP-4100: Deze zaten op de gitaar toen deze geleverd werd. Ze geven een mooi helder en warm geluid en een goede sustain.
2) Martin MSP-3100: Deze heb ik daarna een tijdje geprobeerd. Ik vond het geluid zeker niet slecht, maar toch neutraler en wat minder helder.
3) Ernie Ball EB-2146 Regular: Beslist een aanrader. Helder en zuiver geluid. Ook de sustain is dik in orde. Perfect voor popmuziek met folk/country-invloeden.
4) Elixir 16052 Nanoweb: Tot nu toe de duurste snaren, maar op mijn gitaar kwamen ze niet goed uit de verf. Donker en wazig geluid. Pluspunt schijnt wel te zijn dat de snaren heel lang meegaan.
5) Dean Markley 2036 Blue Steel: Tot nu toe de beste op mijn gitaar. Helder, enigszins 'rinkelend' geluid. Deze snaren lijken ideaal voor folk/country-muziek. Na verloop van tijd viel op dat de snaren niet of nauwelijks ontstemmen.
6) D'Addario EXP11 Light: Ik twijfel of ik deze snaren wellicht de beste voor mijn gitaar moet noemen. Vooral de lage tonen klinken opmerkelijk goed. De snaren lijken geschikt voor veel genres.

Dit bericht is gewijzigd op 30-03 16:29.

meld dit bericht aan een moderator

basr Geplaatst op 06-05-2010, 21:45 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik denk niet dat je gaat reageren aangezien je nog maar een bericht hebt gepost, maar ik probeer het toch   , Welke daarvan vond je nou het fijnst: Ernie ball, Martin, D'Addario, dean markley?

############################################################################### 
leon987 Geplaatst op 17-05-2010, 18:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-05-2010, 21:45 basr schreef:
Ik denk niet dat je gaat reageren aangezien je nog maar een bericht hebt gepost, maar ik probeer het toch   , Welke daarvan vond je nou het fijnst: Ernie ball, Martin, D'Addario, dean markley?

volgens mij vond hij de Dean de beste (de beste tot nu toe op mijn gitaar)

een gitaar is net als een hond, iedere dag een beetje aandacht en hij doet vanzelf wat je wilt :P