|
Ancientprophecy
|
Geplaatst op 28-02-2010, 21:01 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hey,
Ik speel al een tijdje gitaar en heb een mooie kit opgebouwd. Nu zit ik alleen met een probleem, ik heb als multi-effects een Korg AX3000G en daar ben ik zeer tevreden mee.
Het enige punt is dat ik de neiging heb om mijn distortion/gain te hoog te zetten omdat ik anders niet tevreden ben over het geluid. Nu heb ik de vraag of er wat instellingen zijn die goed klinken en niet teveel kraken als je je snaren nauwelijks aanraakt.
Ik ben geïnteresseerd voor instellingen die goed klinken voor rythm (lekker lomp, liefst Kataklysm achtig) en lead (wat minder scherp dan wat ik nu heb, want dat klinkt voor geen meter :P )
Alvast bedankt!
Oh PS. ik weet dat ook je versterker en gitaar invloed hebben op het geluid, maar wilde toch een poging wagen
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Ancientprophecy
|
Geplaatst op 02-03-2010, 19:24 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ok ok rustig maar..
Ik bedoelde dus dat ik het geluid op zich wel aan te horen vind, maar dat ik eigenlijk toch net wat anders zoek (zoals aangegeven dat mijn lead guitar geluid veel te scherp is, ik wil het meer zoals in de nummer Valhall Awaits (Solo) en Under The Northern Star van Amon Amarth)
Ook mijn Rythm guitar vind ik tegen vallen omdat het teveel kraakt, die wil ik meer afgestemd hebben op Kataklysm - In Shadows And Dust / Kataklysm - The Ambassador Of Pain.
Hopelijk is dit duidelijker? Tkomt dr iig op neer dat ik 2 verschillende instellingen wil (rythm/lead) die lijken op de bijvermelde nummers.
Ps. dat van die versterker enzo dat zette ik erbij omdat je anders het gezeik krijgt van "jah misschien kunnen we je wel helpen, maar je versterker is anders dus dan klinkt het toch niet zoals je wil" en dat wilde ik juist voorkomen..
|
|
|
|
|
|
|
Siempie666
|
Geplaatst op 03-03-2010, 19:50 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Fuck Yeah Kataklysm :P
Ik weet persoonlijk niet wat de goede settings kunnen zijn op je multi effect en versterker, maar als ik een setting zoek zet ik alles op het midden en verander ik eerst 1 knopje en dan speel ik wat. Als dat goed is ga ik naar het volgende knopje en ga zo maar door. Pas als ik dan tevreden met met alle knopjes begin ik weer bij knopje 1, zodat ik alleen nog maar een klein beetje hoef te tweaken. Een voordeel van de settings veranderen met 1 knopje tegelijk is imo dat je dan elk effect apart beoordeeld. Misschien helpt dit je.
|
|
|
|
|
|
|
Ancientprophecy
|
Geplaatst op 03-03-2010, 22:41 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hey tnx voor de tip, maar das het probleem, ik heb daar het gehoor niet voor, en ik weet niet echt met welk effect ik moet beginnen.. (Pre FX, Drive/Amp, Modulation, Delay, Reverb)
Meestal zet ik de Drive/Amp op Metal Distortion, maar die kraakt nogal en ik weet niet of dat bij het effect van Kataklysm hoort of niet, maar de anderen klinken nog minder in de buurt:P
|
|
|
|
|
|
|
|