stefanow Geplaatst op 28-02-2010, 15:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik zat dus te denken om voor een gunstige prijs een gitaar in te voeren vanuit de USA.
nu ben ik dus wel benieuwd, kan dat zomaar?
ik heb wel eens wat gehoord over invoerrechten, en daar komen uiteraard de gewone verscheepskosten nog overheen.

maar hoe zit dat nou precies? en is er verschil tussen een Ebay tweedehandsje invoeren, of een nieuwe van een winkel daar?

meld dit bericht aan een moderator

Stryk3d-sg Geplaatst op 25-06-2010, 16:21 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mag gewoon invoerrechten zijn echter meer over de illegale spullen:Airsoft wapens etc

Siempie666 Geplaatst op 25-06-2010, 17:27 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 25-06-2010, 16:21 Stryk3d-sg schreef:
Mag gewoon invoerrechten zijn echter meer over de illegale spullen:Airsoft wapens etc

Lolwat?
Invoerrechten betaal je als zij zien dat je iets wilt importeren. Airsoft mag je nooit importeren. Nederland is het enige land ter wereld waar airsoft illegaal is. Ze worden behandeld als wapens en vallen onder de wapenwet. Laat die dingen nooit uit Amerika overvliegen of zo. Als je er echt 1 wilt moet je maar naar Duitsland rijden of zo. Zolang je maar niet met die dingen naar iemand van de politie of douane of iets dergelijks gaat. Kutland

In principe betaal je altijd 19% BTW en een paar procent invoerrechten. Reken op iets als 23% in totaal. Dit betaal je vaak ook over de verzendkosten.
De afzender kan echter het pakket ook als cadeau versturen. Dan betaal je die dingen niet. Als het pakket wel verzekerd is hoef je je nergens zorgen over te maken.

Edit: Vergeet geen case erbij te bestellen. Een gitaar uit Amerika halen zonder case gaat bijna nooit goed. Het is ook belangrijk dat de persoon die de gitaar verstuurt weet hoe het moet. Of hij moet het vaker goed hebben gedaan of hij moet een goede guide op internet volgen.

Dit bericht is gewijzigd op 25-06 17:29.

Custom-build Geplaatst op 11-12-2011, 08:40 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Inderdaad 19% over waarde gitaar plus de verzendkosten en 3.7% invoerrechten maar het kan verkeren. Ik ken genoeg mensen die niets betaalden als het bijvoorbeeld per EMS verstuurd werd. Altijd in twee keer betalen ( wel verschillende rekeningen gebruiken ) zodat je kunt laten zien met je laagste betaling dat je de gitaar ( of wat dan ook ) door je gekocht is voor een prikje.

Iemand die meer als drie akkoorden speelt probeert gewoon indruk te maken