|
Berdin
|
Geplaatst op 25-02-2010, 17:43 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo (Ten eerste ben nieuw hier, dat jullie het weten :P)
Mijn vraag:
Ik wil binnenkort een gitaar kopen, ik heb al een beetje leren spelen bij men kameraden, en vind het helemaal te gek. En kan het ook alwel. Alleen wil toch wel zelf een gitaar hebben.
Ik ben al wat sites bij langs geweest, alleen ik weet niet of ik strax de goeie keuze maak. Moet ik nou een gitaar set kopen of is dat niet goed? Heel veel zeggen dat die gitaren er nog wel mee door kunnen voor een beginner maar die versterkers zijn bagger. Ik wil graag Rock/metal spelen.
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Groeten Berdin
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Berdin
|
Geplaatst op 26-02-2010, 11:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Is goed.
Phoe, metal bands die ik luister .
Alter Bridge,Bullet for my valentine,Atreyu,Trivium,caliban,creed,Rise Against,Unearth,Shadows Fall, Killswitch Engage etc
Ik luister van alles wel, ook gewone rock. Bon jovi, u2, etc.
En ik wil het liefst Metal/Rock op mijn gitaar dan kunnen spelen.
Dit bericht is gewijzigd op 26-02 11:18.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joep
|
Geplaatst op 04-03-2010, 21:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Licht eraan, overal hebben ze wel mindere en wat betere gitaren te koop. Ik vind zelf altijd dat als je een fatsoenlijke gitaar wilt, dat je op zen minst 250 euro nodig hebt. 100 euro voor een cube 15x, net goed genoeg waarschijnlijk. En nog 50 euro voor accesoires zoals een gitaarkabel, plectrum, gitaar tas etc
En eventueel nog je gitaar af laten stellen, als dat nog niet goed is. Kost meestal rond de 20-30 euro als het niet te lang duurt
Maar als je echt motivatie hebt om te spelen en van plan bent dat lang en regelmatig te doen, dan raad ik je tog wel aan om tog wat door te sparen. Dan kan je bijvoorbeeld een leuke gitaar van 300 kopen, een Vox VT15 versterker bijvoorbeeld voor ongeveer 160 en wat andere spullen word ongeveer 500 totaal. Misschien kan je aan je ouders vragen of ze je wat kunnen sponsoren. Meeste ouders vinden het wel leuk als hun kind muziekaal bezig word, zo dachten mijn ouders ook en kreeg dus 200 gesponsord .
Als je liever niet teveel wilt betalen als 500 ofzo, kijk of je iets goeds denkt te vinden met een leuk prijsje (voor gitaren op zen minst boven de 250 euro dan kijken, meeste gitaren onder die prijs is troep) en vraag hier of het goed is of niet. Voor versterker zijn er een paar leuke opties. 2 ervan zijn de cube 15x/20x en de vox vt15. Vox is wat duurder, maar heeft meer mogelijkheden en heeft een buis waardoor het vele malen beter klinkt (Kost ongeveer 160 euro sinds kort, eerst 200) Cube is rond de 120 volgens mij. Je kan ook andere versterkertjes kopen van 10 of minder watt met een paar knopjes erop, maar het is toch aan te raden meteen even wat fatsoenlijks te kopen met genoeg vermogen (10-15 watt is al meer dan genoeg) en een aantal effecten er standaard op. Btw, als je wat leuks vind van een gitaar, kan je meestal op http://www.ultimate-guitar.com reviews erover vinden. Handig als je even snel wilt weten of het goed is. Zoek dan wel naar negatieve reviews, want heel veel mensen zijn altijd erg positief over hun spulletjes.
Btw, aangezien je van metal houd, distortion klinkt vaak het best met een humbucker element, die zitten bijna op elke metal gitaar wel. Veel mensen raden het iig aan voor metal.
Dit bericht is gewijzigd op 04-03 21:31.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 03-05-2010, 17:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hmmm, voor die stijl zou ik idd naar een Ibanez of Jackson kijken van ongeveer 150-200 euro, vervolgens een versterker van ongeveer 70-100, misschien een iets van line 6, roland. En dan voor in het begin een goedkope kabel en een wat plectra. En dan zo'n gitaar band en tas pas later kopen. En een standaard is misschien ook wel handig, anders kan je hem niet neer zetten. Zo'n gitaar haak voor aan de muur kost maar 8 euro.
|
|
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|