|
K2lu
|
Geplaatst op 20-02-2010, 15:56 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Goedemiddag.
Ik ben net begonne met gitaar spelen en nu ben ik op dit probleem gestuit. Als ik bijvoorbeeld mijn wijsvinger op de onderste/6e snaar druk en op de 1e fret, en mijn middelvinger op de 2e fret, en mijn ringvinger op de 3e fret en pink op de 4e fret . Dan kan ik niet mijn ringvinger te verplaatsen naar de 5e snaar wanneer mijn andere vingers op de 6e snaar staan. Ik hoop dat u nog wat tips en oefening voor me hebben.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Elphuaa
|
Geplaatst op 13-03-2010, 16:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Gewoon oefenen Hoe ik mijn ringvinger train (en al mijn andere vingers) is heel simpel. Ik doe gewoon wat jij in je tekst beschrijft (dus wijsvinger op de 1e fret, middelvinger 2e, enzovoorts) maar dan op alle snaren en uiteindelijk steeds sneller. Hierdoor heb ik mijn coördinatie geoefend en snelheid, en "sterkte". Het is een hele simpele oefening maar werkte bij mij wel.
Dit bericht is gewijzigd op 13-03 16:41.
|
|
|
|
|
|
|
Grumbkow
|
Geplaatst op 10-04-2010, 16:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wijsvinger op 1e fret Middelvinger op 2e Fret en dan je ringvinger van 3e naar 5e fret..?
Volgens mij is het voor normale handen sowieso ommogelijk om deze afstand te overbruggen zonder extreme training ofzo.
Zulke overbruggingen worden meestal daarom ook met de pink gedaan en niet met de ringvinger aangezien er vrij weinig akkoorden zijn die zulke overdreven dingen nodig hebben.
|
|
|
|
|
|