Louisovation Geplaatst op 13-02-2010, 12:20 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een jaar geleden kocht ik een elektrische gitaar, Ibanez ART500, bij Joosten in Oosterhout. Dit was toen de duurste Ibanez uit de ART (Les Paul) serie. Die werd geadviseerd en de kwaliteit vind ik ook inderdaad belangrijker dan de prijs. Er zijn veel goedkopere maar dan lever je in op houtsoort en onderdelen.
Kort geleden trad er echter toch een kleine scheur op in de mooi gewelfde body. Precies op de lijmnaad van beide gespiegelde helften van de body. Natuurlijk met de gitaar teruggegaan naar Joosten (1 week voor einde garantietermijn) die niet probeerden de schuld bij mij als gebruiker te leggen, maar meteen sportief aangaven dat het een fout van de fabriek moest zijn. Ze wilden het wel eerst met de vertegenwoordiger opnemen om te zien hoe de klacht opgelost kon worden.
Na enkele weken ontving ik bericht dat de klacht binnen de garantie viel en dat ik een nieuwe Ibanez mocht komen uitzoeken, voor de zelfde prijs. Helaas wordt de ART500 niet meer gemaakt. Joosten liet echter weten dat er binnen 1 a 2 maanden een nieuwe ART600 “Blackberry” op de markt komt. De opvolger van de gitaar die ik had, maar iets nieuwer en steeds weer een klein beetje verbeterd. Daarom ook iets duurder. De vraag hoeveel ik moest bijbetalen leverde weinig discussie op. Ik mag hem voor de zelfde prijs hebben.
Dat is goede service. Daarmee verdient Joosten in Oosterhout wat extra reclame. Zo blijft het ook nog steeds rendabel om bij een echte muziekwinkel te kopen!

Dit bericht is gewijzigd op 13-02 17:24.

meld dit bericht aan een moderator

Ovation/Seagull/Takamine/Ibanez 
Louisovation Geplaatst op 13-02-2010, 17:20 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Natuurlijk ook een compliment voor de importeur van Ibanez in Nederland.

Louisovation Geplaatst op 10-03-2010, 12:31 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Vandaag bereicht ontvangen dat de ART600 Blackberry binnen was. Meteen maar opgehaald. Afspraak (zelfde prijs als de ART500) was men niet vergeten. Zonder gezeur werd deze garantie afgewerkt. Zowel Joosten in Oosterhout als Ibanez hebben dit echt netjes opgelost. Dat maak je niet vaak mee!
Het is een prachtige gitaar trouwens, die Blackberry. Zo mogelijk nog mooier dan de ART500, die er ook al zo fraai uitzag. Prachtige vlam op de gewelfde body. Heel mooi zwart gekleurd metaalwerk. Leuke rubber draaiknoppen. Echt een aanrader (zowel de gitaar als de winkel).  
Wat mij betreft verdient deze zaak een warme douche van Tros Radar. Die nominatie heb ik gedaan maar de Tros moet hem nog verwerken....