Seven_stitches Geplaatst op 11-02-2010, 12:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Yooo,

Sinds we in een andere ruimte oefenen heb ik flink wat moeite met mijn versterker relaxed afstellen. Ik heb een Marshall MG100DFX, en gebruik eigenlijk alleen mn Metalzone distortion. Hoe kan ik het beste dat schelle eruit krijgen? Want de ene zegt een equalizer, de ander een noise suppressor, en weer een ander zegt koop een echte versterker.... I'm kinda lost

Tim

meld dit bericht aan een moderator

Devarynn Geplaatst op 11-02-2010, 15:22 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoe bedoel je eigenlijk precies met schel?

Mijn eerste gedachte was om de mid van de eq omhoog te schroeven, dan krijg je een wat voller geluid. Of de treble terug te draaien.

Maar je zei dat het kwam toen jullie een andere oefenruimte kregen. Zou het dan akoestiek kunnen zijn?

Lespaulclassic Geplaatst op 11-02-2010, 19:03 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

noise suppressor en een fatsoenlijke amp kopen.

Dit bericht is gewijzigd op 11-02 19:03.

Brown Sugar! 
Mesjoggah Geplaatst op 11-02-2010, 19:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

met een noise supressor kun je niet je geluid veranderen dus iets wat te schel klinkt blijft te schel klinken, met een equalizer kun je je geluid wel veranderen en dus zou dat zin kunnen hebben, dit zou je echter ook al op de versterker zelf moeten kunnen regelen zei het in beperkte mate natuurlijk.

Lespaulclassic Geplaatst op 11-02-2010, 21:52 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

maar hij heeft het sinds hij in een andere oefenruimte is dus lijkt me gewoon dat er geen geaard stopcontact in deze ruimte en zodra hij een beetje high gain gaat spelen dat dat ding als een gek begint te brommen.

Brown Sugar! 
Seven_stitches Geplaatst op 12-02-2010, 11:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het zou heel goed kunnen dat het aan het stopcontact ligt. Akoestisch is de ruimte soort van een verbetering. Ik heb een Noise Supressor gekocht, thuis klinkt et zeker beter, ben onwijs benieuwd hoe t klinkt als k harder kan spelen.

En wat betreft een betere amp, tsja, ach daar zit ik toch al aan te denken, maar marktonderzoek  is tijdrovend....

Maargoed, hardstikke bedankt voor het advies, ik ben er een hoop mee opgeschoten.

Gegroet!

Tim

Ruudalberink Geplaatst op 13-02-2010, 11:55 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Is 't op clean, overdrive of door de metalzone schel? Probeer het eens zonder mt.

Welke gitaar gebruik je?

Draai de hoge tonen er eens uit op de amp dan? Wat heb je al geprobeerd..

gnrjanus Geplaatst op 20-02-2010, 22:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

gewoon zorgen dat de Midd en trebble laag staan dan heb je niet last van dat schelle. maar het kan inderdaad aan de akoestiek of de stopcontact liggen.
probeer eens een ander stopcontact. en zoals de mensen hierboven mij zeggen.
probeer eerst mid en trebble laag te zetten en gain gewoon hoog.

Gebruik je een pedaal? of gebruik je gewoon puur de overdrive van de versterker?

Lespaulclassic Geplaatst op 21-02-2010, 17:59 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ja oke maar dan kan je niet meer het geluid krijgen wat je zoekt

blijkbaar zoekt hij een geluid met veel treble en mids en dat moet gewoon kunnen zonder dat het heel schel klinkt.

gewoon noise suppressor dus

denk dat die ook wel gewerkt heeft want ik heb 'm niet meer gehoord hier:p

Brown Sugar!