|
Thea
|
Geplaatst op 08-02-2010, 09:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, wat is jullie mening: Heb je gitaarles nodig om (goed) gitaar te leren spelen, of kan het ook prima m.b.v. zelfstudie? Ik heb zelf les omdat ik dacht dat dat het beste was. Maar ik hoor nu van een aantal mensen om me heen die gitaar spelen, dat ze het zichzelf hebben aangeleerd. En die mensen spelen best goed.
Natuurlijk moet je de dicipline opbrengen om dagelijks te oefenen, maar als je dat hebt, heb je dan eigenlijk geen leraar nodig? Of sluipen er dan toch fouten in die later moeilijk te corrigeren te zijn?
Nu moet ik eerlijk zeggen dat het kostenaspect ook meetelt: Ik heb behalve gitaarles ook nog pianoles en zangles. Dit is behoorlijk kostbaar. De aanwijzingen voor piano en zang heb ik zeker nodig, dus daarom zit ik er aan te denken de gitaarlessen te laten vallen, ook al vind ik dit jammer.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Devarynn
|
Geplaatst op 09-02-2010, 09:34 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Zoals je zelf al aangeeft heb je inderdaad een goeie discipline nodig om door te blijven gaan. In principe zou je niet echt fout gitaar kunnen spelen, eerder dat een leraar je wijst hoe je iets beter of makkelijker kan spelen. Zolang de basis maar goed wordt toegepast zoals ritme en toon. Maar aangezien je ook zang en pianoles hebt zou dat geen probleem moeten zijn.
Persoonlijk zou ik niet de lessen opgeven. Je wordt er uiteindelijk altijd beter van en je hebt altijd de sturing die je nodig hebt. Ikzelf ben op les gegaan omdat ik anders echt niet de discipline op zou kunnen brengen. Als jij dat wel kan zou je het kunnen proberen. Dan zou je doelen voor jezelf moeten stellen om te halen.
Succes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 15-03-2010, 19:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik vind het niet helemaal nodig.
Ik speel nu ongeveer een jaar en heb al meer vooruitgang geboekt dan iemand die wel op les zit. Op een les worden je dingen verplicht en zonder kan je gewoon spelen wat je zelf leuk vindt. En te moeilijke dingen bestaan niet, je moet gewoon zo lang oefenen totdat je het wel kan. Maar een leraar geeft je inderdaad handige aanwijzingen, maar als je vrienden hebt die wel goed kunnen spelen, moet je als je een probleem hebt het eens aan hun vragen. Of gewoon een keer met ze gaan jammen en vragen of je goed speelt en wat er misschien anders kan.
|
|
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
|
|
|
|
Rock-boy92
|
Geplaatst op 19-03-2010, 10:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik vind les best wel nodig, anders loop je vroeg of laat tot tegen problemen aan.
En dat je verplicht bent elke week te gaan enzo onzin. Dat is misschien bij een muziekschool zo.
Ik heb priveles in almere. Mijn gitaarleraar is echt chill. Ik ga een keer in de twee weken en hij leert me dat gene wat ik wil. Ik zeg wat ik wil kunnen en dan gaan we daarmee aan de slag. Zoals al gezegd werd Klant is KONING!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grumbkow
|
Geplaatst op 10-04-2010, 16:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ligt er sowieso aan wat je wilt doen.
Ik heb ooit 2 weken les gehad en ben meteen weer gestopt. Ik speelde al 3 jaar gitaar en had t gevoel dat ik met zelfstudie niet meer verder kon komen. Later ben ik erachter gekomen dat ik problemen heb met mn vingers waardoor ik dus gewoon bepaalde dingen niet kan of bepaalde tokkel snelheden niet aan kan.
Ik merkte na 3 lessen dat ik mn eigen stijl kwijtraakte. De leraar wilde me zijn stijl van spelen aanleren en dat is alles behalve wat je wilt. andermans stijltje overnemen de 4e les heb ik dus ook gezegd dat ik niet terugkwam.
Vervolgens overgestapt naar zingen en gitaarspelen en d de heavy metal opgegeven.
Dus als je ECHT goed wilt worden op electrisch ja ik denk dat les dan super handig kan zijn. Maar als je het bij emotionele akoustische muziek spelen houdt met akkoorden en wat tokkelschema's kan je super goed worden zonder les. met electrische gitaar ook wel. en heavy metal rock shit en solo's alleen duurt dat veel langer en hebben mensen daar de discipline niet voor
|
|
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 10-04-2010, 17:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 10-04-2010, 16:55 Grumbkow schreef:
Ligt er sowieso aan wat je wilt doen.
Ik heb ooit 2 weken les gehad en ben meteen weer gestopt. Ik speelde al 3 jaar gitaar en had t gevoel dat ik met zelfstudie niet meer verder kon komen. Later ben ik erachter gekomen dat ik problemen heb met mn vingers waardoor ik dus gewoon bepaalde dingen niet kan of bepaalde tokkel snelheden niet aan kan.
Ik merkte na 3 lessen dat ik mn eigen stijl kwijtraakte. De leraar wilde me zijn stijl van spelen aanleren en dat is alles behalve wat je wilt. andermans stijltje overnemen de 4e les heb ik dus ook gezegd dat ik niet terugkwam.
Vervolgens overgestapt naar zingen en gitaarspelen en d de heavy metal opgegeven.
Dus als je ECHT goed wilt worden op electrisch ja ik denk dat les dan super handig kan zijn. Maar als je het bij emotionele akoustische muziek spelen houdt met akkoorden en wat tokkelschema's kan je super goed worden zonder les. met electrische gitaar ook wel. en heavy metal rock shit en solo's alleen duurt dat veel langer en hebben mensen daar de discipline niet voor
|
Je hebt gelijk, ik heb nu een hele eigen stijl en een vriend die op gitaar les is gegaan heeft nu een hele andere stijl aangeleerd. Ik speel nu nog steeds Rock en Metal, maar je moet idd veel discipline hebben om niet op te geven met spelen, maar gewoon heel hard door oefenen totdat je het wel kan.
|
|
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
|
|
|
|
leon987
|
Geplaatst op 17-05-2010, 18:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik heb het ook zonder les gedaan, ik speel nu iets meer dan 1 jaar en speel al diverse Metallica liedjes, terwijl mijn vriend die al 7 jaar op les zit er nog geen een kan (het verschil is ook dat ik elke dag oefen, en hij maar 1 of 2 keer per week)
En van Youtube kan je ook heel veel leren!!!
|
|
|
|
een gitaar is net als een hond, iedere dag een beetje aandacht en hij doet vanzelf wat je wilt :P |
|