Directeur Geplaatst op 06-02-2010, 00:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dag allen,

Ik heb een plugje voor de roze ingang in de pc (de mic ingang), waarop mijn gitaar kan. Nu heb ik m'n gitaar aangesloten op m'n computer, maar als ik op "Geluidsrecorder" (Dat is gewoon van windows) druk, op opnemen klik, en ga spelen, gebeurt er niets. Dat had ik ook al verwacht. Kan iemand mij vertellen hoe dit wél moet? En dan het liefst zonder nieuwe pedaaltjes of dergelijke aan te schaffen, als dat mogelijk is.

Bij voorbaat dank.

meld dit bericht aan een moderator

basr Geplaatst op 06-02-2010, 16:06 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik ben geen expert op dit gebied, maar uit je gitaar komt een analoog signaal en die kan je niet zomaar in je pc stoppen. Je zou wel de headphone output van je versterker erin kunnen doen denk ik.

############################################################################### 
Directeur Geplaatst op 06-02-2010, 19:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat zou kunnen, dat weet ik niet. Ik ga nog wel wat onderzoek doen.

Bedankt!

Ee1965 Geplaatst op 07-02-2010, 22:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Interface aanschaffen die je via de line in van je computer aansluit (of via USB). Bijvoorbeeld een Line 6 POD, heb je voor minder dan 100 euro nieuw of tweedehands (afhankelijk type). Speelt prima dan.

(Heb zelf een Line 6 POD 2.0 via line in in de computer, POD is met een Jack/Jack mono met minijack (stereo) in de line in en kan hiermee stereo spelen en opnemen).