Miltonythegreat Geplaatst op 25-01-2010, 16:46 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Ik ben dus helemaal nieuw met gitaar ik heb en heb heel weinig ervaring met gitaar spelen. Ik heb wel is bij een vriend gespeeld op een akoestisch en een elektrische gitaar. Ik wil dus morgen of zo snel mogelijk zelf een gitaar kopen, maar wat raden jullie mij aan? Ik zou zelf het liefst een elektrische met versterking kopen. Ik heb ongeveer 150 euro te besteden. Zijn voor dat bedrag mooie elektrische begginer gitaartjes te halen? Alvast bedankt!

meld dit bericht aan een moderator

New Guitar Player ! 
Mesjoggah Geplaatst op 25-01-2010, 16:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2010, 16:46 Miltonythegreat schreef:
Hallo,

Ik ben dus helemaal nieuw met gitaar ik heb en heb heel weinig ervaring met gitaar spelen. Ik heb wel is bij een vriend gespeeld op een akoestisch en een elektrische gitaar. Ik wil dus morgen of zo snel mogelijk zelf een gitaar kopen, maar wat raden jullie mij aan? Ik zou zelf het liefst een elektrische met versterking kopen. Ik heb ongeveer 150 euro te besteden. Zijn voor dat bedrag mooie elektrische begginer gitaartjes te halen? Alvast bedankt!

Je kan voor dat geld inderdaad een beginners set kopen, koop deze dan wel bij een muziekwinkel zodat ze de gitaar in ieder geval afgesteld afleveren, dat scheelt al een hoop ellende. Verwacht er verder geen wonderen van; je kan er op leren spelen maar daar is alles mee gezegd ook.

Siempie666 Geplaatst op 25-01-2010, 17:13 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Je kunt ook naar de Blokker en dan naar een muziekwinkel om hem te laten afstellen. Dan ben je in totaal ongeveer 100 euro kwijt aan een complete set up.

Ik raad een akoestische gitaar aan. Voor 150 euro kan je heel mooie dingen kopen waar je nog jaren op kunt spelen. Je moet gewoon een beetje kijken welke je het mooiste vind en vooral welke het beste klinkt. Vraag aan de winkeleigenaar of hij alle gitaren tot 150 euro kan stemmen (als het een beetje een kleine zaak is dan :P ) en sla rustig een snaar aan. Let vooral op gitaren met een massief bovenblad, die klinken over het algemeen beter.

Miltonythegreat Geplaatst op 25-01-2010, 17:17 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2010, 16:57 Mesjoggah schreef:
[...]

Je kan voor dat geld inderdaad een beginners set kopen, koop deze dan wel bij een muziekwinkel zodat ze de gitaar in ieder geval afgesteld afleveren, dat scheelt al een hoop ellende. Verwacht er verder geen wonderen van; je kan er op leren spelen maar daar is alles mee gezegd ook.

Oke mooi. Wat bedoel je er eigenlijk mee met je kan der op mee leren spelen maar daarmee is alles gezegd. Wat kan je dan allemaal niet?

New Guitar Player ! 
Miltonythegreat Geplaatst op 25-01-2010, 17:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2010, 17:13 Siempie666 schreef:
Je kunt ook naar de Blokker en dan naar een muziekwinkel om hem te laten afstellen. Dan ben je in totaal ongeveer 100 euro kwijt aan een complete set up.

Ik raad een akoestische gitaar aan. Voor 150 euro kan je heel mooie dingen kopen waar je nog jaren op kunt spelen. Je moet gewoon een beetje kijken welke je het mooiste vind en vooral welke het beste klinkt. Vraag aan de winkeleigenaar of hij alle gitaren tot 150 euro kan stemmen (als het een beetje een kleine zaak is dan :P ) en sla rustig een snaar aan. Let vooral op gitaren met een massief bovenblad, die klinken over het algemeen beter.

Oke dank je wel. Hoezo raad je eigenlijk een akoestische aan? Is dat makkelijker te leren dan een elektrische? Ik heb namelijk ook geen zin als ik die akoestische een beejte goed kan enzo om dan weer veel geld aan een nieuwe gitaar uit te geven.

New Guitar Player ! 
Mesjoggah Geplaatst op 25-01-2010, 17:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2010, 17:17 Miltonythegreat schreef:
[...]

Oke mooi. Wat bedoel je er eigenlijk mee met je kan der op mee leren spelen maar daarmee is alles gezegd. Wat kan je dan allemaal niet?

Je zult merken dat als je wat langer speelt je de tekortkomingen van een goedkope gitaar gaat zien, horen en voelen. Zo zal een tremolo op een goedkope gitaar makkelijk onstemmen, zijn de stemknoppen niet heel erg goed, en is het tonale bereik niet geweldig omdat er bijvoorbeeld hout is gebruikt wat geen noemenswaardige tonale eigenschappen bezit, veel van die goedkope blokker gitaren zijn zelfs gemaakt van MDF.
Dus je kan er op leren spelen maar er echt mee in een band en optreden zul je gauw beu zijn.

Miltonythegreat Geplaatst op 25-01-2010, 17:38 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2010, 17:25 Mesjoggah schreef:
[...]

Je zult merken dat als je wat langer speelt je de tekortkomingen van een goedkope gitaar gaat zien, horen en voelen. Zo zal een tremolo op een goedkope gitaar makkelijk onstemmen, zijn de stemknoppen niet heel erg goed, en is het tonale bereik niet geweldig omdat er bijvoorbeeld hout is gebruikt wat geen noemenswaardige tonale eigenschappen bezit, veel van die goedkope blokker gitaren zijn zelfs gemaakt van MDF.
Dus je kan er op leren spelen maar er echt mee in een band en optreden zul je gauw beu zijn.

Oh oke naja ik ben in iedergeval nog lang niet van plan in een band te spelen dus , maar gaat zo een beginner gitaar snel kapot en wat is de prijs van een echte goeie dan, want dan spaar ik daar meteen voor  .

New Guitar Player ! 
Siempie666 Geplaatst op 25-01-2010, 20:20 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

200 euro + exclusief versterker en accesoires
Een budget van in totaal 350 euro is wel aan te raden.

Je zou een beginnersset kunnen kopen, alleen is het jammer dat je dan na een week al een nieuwe wilt. Dat is dan ook weer weggegooid geld.

Volgens je profiel ben je 18. Nog 4 dagen werken en je hebt een budget van 350 euro.

Dit bericht is gewijzigd op 25-01 20:20.

Marcoluten Geplaatst op 25-01-2010, 22:25 Reageer
user icon
global moderator+
Verstuur privé bericht

ik heb net vandaag een yamaha aes420 te koop gezet op internet. Ook hier op het forum.

Interessant voor jou? Is wel btw wel meer dan 150euro. Zo'n 350e.. Maar dan heb je een goede gitaar! Beetje les paul en prs sound en looks.

Dit bericht is gewijzigd op 25-01 22:30.

MarcoLuten.com -- the-stick.nl 
Miltonythegreat Geplaatst op 25-01-2010, 22:38 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2010, 20:20 Siempie666 schreef:
200 euro + exclusief versterker en accesoires
Een budget van in totaal 350 euro is wel aan te raden.

Je zou een beginnersset kunnen kopen, alleen is het jammer dat je dan na een week al een nieuwe wilt. Dat is dan ook weer weggegooid geld.

Volgens je profiel ben je 18. Nog 4 dagen werken en je hebt een budget van 350 euro.

Dit bericht is gewijzigd op 25-01 20:20.

Huh hoezo wil ik dan na een week een nieuwe :P. Ik bedoelde met ik spaar daar meteen voor: Voor over een hele tijd :P. Tja ik kan nu geen 350 euro missen :P. Zijn nu teveel dingen waar ik voor moet betalen. Zit ook nog op school dus zoveel verdien ik niet.

New Guitar Player ! 
Miltonythegreat Geplaatst op 25-01-2010, 22:39 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2010, 22:25 Marcoluten schreef:
ik heb net vandaag een yamaha aes420 te koop gezet op internet. Ook hier op het forum.

Interessant voor jou? Is wel btw wel meer dan 150euro. Zo'n 350e.. Maar dan heb je een goede gitaar! Beetje les paul en prs sound en looks.

Dit bericht is gewijzigd op 25-01 22:30.

Sorry klinkt wel mooi maar 350 kan ik echt niet missen op het moment!

New Guitar Player ! 
Marcoluten Geplaatst op 25-01-2010, 22:52 Reageer
user icon
global moderator+
Verstuur privé bericht

ok check dan feedback me mainmusic ff.. Staan wel leuke setjes op voor weinig.

MarcoLuten.com -- the-stick.nl 
Miltonythegreat Geplaatst op 26-01-2010, 16:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik had net ff in een gitaarwinkel gekeken. Ik had een vriend meegenomen en ik vroeg daar of ze ene goeie gitaar hadden. Ze hadden phoenix een hele set voor 150 euro. Die heeft hij zelf ook en hij zei dat het wel een goeie was. Is dit een beetje een goeie gitaar of niet?

PS:
Ik was even aan rondzoeken op het internet en ik kwam deze tegen:

http://www.gitaarwinkel.nl/N_frame.h...me.html?http://www.gitaarwinkel.nl/ Dan naar elektrische gitaren en dan Aria en dat die Aria STG-006.

Deze vind ik er wel mooi uitzien en is deze beter dan die phoenix? En als je deze bestelt zit dan alles al goed enzo? Ik bedoel de snaren die hoef je er toch niet zelf in te zetten en wat krijg je er allemaal bij weet namelijk niet wat het allemaal betekent.

Dit bericht is gewijzigd op 26-01 19:27.

New Guitar Player ! 
Michael Geplaatst op 26-01-2010, 19:44 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Gebruik de zoekfunctie dan even. Daar staat al heel wat over getypt.

Daarnaast zijn je vragen nogal voor de hand liggend.

Phoenix is naar mijn mening troep. Koop dan een Epiphone SG of een squier. Ligt dat buiten je bereik, koop dan een Yamaha pacivica of hoe zo´n ding ook maar heet. Vind je dat niks spaar dan even duur tot een Epiphone Les paul standard. Dan heb je volgens mij de komende 10 jaar een prima gitaar tot je beschikking.

www.gitaarforum.nl 
Miltonythegreat Geplaatst op 26-01-2010, 19:47 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 26-01-2010, 19:44 Michael schreef:
Gebruik de zoekfunctie dan even. Daar staat al heel wat over getypt.

Daarnaast zijn je vragen nogal voor de hand liggend.

Phoenix is naar mijn mening troep. Koop dan een Epiphone SG of een squier. Ligt dat buiten je bereik, koop dan een Yamaha pacivica of hoe zo´n ding ook maar heet. Vind je dat niks spaar dan even duur tot een Epiphone Les paul standard. Dan heb je volgens mij de komende 10 jaar een prima gitaar tot je beschikking.

Tja probleem is dat ik ten eerste nu wil spelen en ten tweede mag ik niet zoveel geld uitgeven aan een gitaar. Ik zou het liefst antwoord op mijn vraag willen oke phoenix is troep en die andere dan?

New Guitar Player ! 
Ruudalberink Geplaatst op 27-01-2010, 14:38 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Die andere ook.

Miltonythegreat Geplaatst op 27-01-2010, 15:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-01-2010, 14:38 Ruudalberink schreef:
Die andere ook.

Oke.

Ik had nog even verder gezocht naar beginner gitaren en kwam uit bij deze 2:

http://www.rockpalace.com/product/Hu...t/Hudson-Super-ST-Guitar-Pack-Black

http://www.rockpalace.com/product/H...n-Super-TL-Guitar-Pack-Honey-Blonde

Zijn deze wel goed? Alvast bedankt!

New Guitar Player ! 
Mesjoggah Geplaatst op 27-01-2010, 17:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

TIP: Koop een ibanez GSA60, echt veel gitaar voor relatief weing geld, bij rockpalace hebben ze 'm ook!

Ruudalberink Geplaatst op 27-01-2010, 20:59 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Jep, is al een stuk beter.

Al die startersetjes van rond de 150 piek zijn allemaal praktisch hetzelfde en zijn allemaal meuk..

Siempie666 Geplaatst op 27-01-2010, 21:02 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 27-01-2010, 17:56 Mesjoggah schreef:
TIP: Koop een ibanez GSA60, echt veel gitaar voor relatief weing geld, bij rockpalace hebben ze 'm ook!

Dan moet er nog een versterker bij en je hebt nog accesoires nodig. Zit je ook rond de 300 euro.

Miltonythegreat Geplaatst op 27-01-2010, 22:38 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-01-2010, 20:59 Ruudalberink schreef:
Jep, is al een stuk beter.

Al die startersetjes van rond de 150 piek zijn allemaal praktisch hetzelfde en zijn allemaal meuk..

Ja dat snap ik wel, maar ik moet toch beginnen met iets :P Eerst kijken of ik het wel goed leer en of het wel voor mij is weggelegd enzo (Wat ik wel denk :P) en dan koop ik er wel 1 van 500 euro ofzo ! Welke raad je aan van die 2 dan of maakt dat niet zoveel uit?

Dit bericht is gewijzigd op 27-01 22:40.

New Guitar Player ! 
Ruudalberink Geplaatst op 28-01-2010, 07:16 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Als je toch voor zo'n starterssetje wil gaan, wat ik opzich wel kan begrijpen, maakt het allemaal bar weinig uit elke je neemt. Kies een leuk model en kleurtje

Is huren geen optie?

Miltonythegreat Geplaatst op 28-01-2010, 11:40 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-01-2010, 07:16 Ruudalberink schreef:
Als je toch voor zo'n starterssetje wil gaan, wat ik opzich wel kan begrijpen, maakt het allemaal bar weinig uit elke je neemt. Kies een leuk model en kleurtje

Is huren geen optie?

Nee ik wil er gewoon 1 kopen, want als ik wel ver ga komen in gitaar spelen wil ik dan deze graag aan de muur hangen , maarja ik ga dan wel voor die Hudson TL. In iedergeval iedereen bedankt voor alle tips!

New Guitar Player ! 
Devarynn Geplaatst op 29-01-2010, 10:49 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het feit is gewoon dat een startersset gewoon niks is. Ze zijn zoals ze heten, puur voor in het begin. Het geluid wat uit zo'n gitaar komt is op de lange termijn echt niet acceptabel. Dus schrik niet als je bij vrienden gaat jammen die een duurdere gitaar hebben en hun gitaar veel beter klinkt.

Maar goed, om te beginnen heb je aan een setje wel alles bij elkaar voor weinig. Iedereen hier wil je gewoon behoeden van het feit dat je rommel koopt en daardoor gitaar spelen niet leuk gaat vinden. Een vriend van mij heeft een keer een startersset gekocht en uit ervaring kan ik vertellen dat het ook weinig is en dat het geluid uit de versterker om van te janken is.

Maar, zoals ik al zei, als je 0 ervaring hebt met spelen en wilt beginnen kan je het best doen. Je bent gewaardschuwd. En een kleine tip voor als je het begint op te pakken. Mocht de versterker die erbij zit klote zijn kan je voor ongeveer € 100,- een Roland Microcube kopen. Dit is een klein versterkertje die je ook op batterijen kan gebruiken waar heel veel effecten en geluiden op zitten. Ik gebruik hem als oefenversterker en geloof me, hij is elke euro waard.

Succes en laat even weten wat je gedaan hebt. Het liefst met foto's.