|
Jimihendrix09
|
Geplaatst op 12-01-2010, 22:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
Nu me 30 watt Roland cube duidelijk te slecht is voor me Gibson Les Paul Traditional, ben ik me al een tijdje aan het oriënteren voor een nieuwe versterker. Ik zit te denken aan een Marshall stack, maar wanneer er iets beters is koop ik dat. Ik zoek naar het ruwe geluid van Jimi Hendrix, een helder bijna akoestisch geluid en een wat warmer blues geluid.
Heeft iemand enig idee wat ik zoek? De prijsklasse is rond de 1500 euro.
M.v.g. Jorrit
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Jimihendrix09
|
Geplaatst op 12-01-2010, 22:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Een fender komt er ook nog zeer binnenkort bij. Ik heb me Les Paul voor de solo's ala Jimmy Page.
Hoe klinkt die Marshall? Het hoeft geen Marshall te zijn, dat was gewoon de grootste naam dat me te binnen schoot. Heb echt geen verstand van versterkers. Ik ga de 30e naar Musik Produktiv om alles uit te proberen.
Update: Me voorlopige besluit is de JVM410H wanneer ik naar de specs kijk en reviews lees. Ik heb er nog niet op gespeeld. Iemand ervaring met deze versterker?
Dit bericht is gewijzigd op 13-01 00:12.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 13-01-2010, 08:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
je kunt het beste daar uitproberen
en dan gewoon telefonisch bestellen dan krijg je NL klantenservice. en dan bieden ze dat meestal wel aan geloof ik en anders gewoon naar vragen.
ik vraag me af of het wel helemaal legitiem is maar goed dat is hun probleem denk ik maar als ze het zelf aanbieden:p
en hoelang is net geleden?
hebben zij ook niet zo'n 30 dagen ding?
breng je 'm gewoon terug zeg je dat je niet tevreden bent
en bestel je 'm gewoon nog een keer maar dan online in een bestelling met die versterker:p kunnen ze dr misschien nog een leuk prijsje van maken ook nog:p
of je doet het gewoon in 2 keer kan ook:p
is natuurlijk een beetje lullig als je de gitaar inruilt en het blijkt dat ze de fiscus over de vloer gehad hebben en ze met die kvk korting moesten stoppen:P
Dit bericht is gewijzigd op 13-01 08:19.
|
|
|
|
Brown Sugar! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Simon-hans
|
Geplaatst op 25-01-2010, 12:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb ook nog een paar ideeën. 1. VOX AC 50 CPH is een echt hele fijne top, kun je heel veel kanten mee op, vooral als je interesse vooral bluesrock is. Zet hem op een Marshall kast (100/120 W Handwired) en je bent gelukkig! 2. Geheim-tip: Hayden Handwired. De Speakeasy head is een hele mooie, met een waanzinnig geluid. Moet je ook op een Marshall Handwired kast zetten.
|
|
|
|
Voxy Vox-strot |
|
|
|
|
|
|
williewimp
|
Geplaatst op 05-03-2010, 12:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoezo worden er alleen maar heads geadviseerd? Waarom zou je 100 watt vermogen willen hebben ronken op het podium? Omdat dat stoer staat zeker? Compensatiegedrag misschien? De enige manier om lekker te klinken zonder jezelf en de band doof te krijgen is met een kleine tube amp waarvan je die eindbuizen laat werken. Ik zelf heb een koch studiotone combo van 20 watt met een 12 inch speaker, en ik klink altijd goed omdat ik me nooit hoef in te houden. micje ervoor en klaar is kees.
terug on topic: een Fender Hotrod heeft een goede clean en met een paar drive pedaaltjes ervoor klinkt het al goed, maar krijgt je niet verder dan Rock. Wil je de hard rock in? dan moet je meer gain hebben. Met de meeste marshalls lukt dat wel, maar andere merken die je kunt overwegen zijn: Koch, blackstar, Orange, Mesa boogie, Soldano, Peavey (zelf niet zo'n fan van, vind het nogal ruisbakken), Bogner (heel gaaf, maar ook heel duur)
Wil je veel buizen heads testen? Dan zou je eens naar Guitar King moeten gaan. Ik ben zelf een combo persoon (koch studiotone) maar daar hebben ze een mooie verzameling heads van allerlei merken. Ze hebben er ook een hele rits Gibsons uit de customshop staan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bigdooley
|
Geplaatst op 19-03-2010, 04:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
nou, nieuw hier en gelijk maar es mijn mening er doordrukken ik ben dus een gelukkig bezitter van zo'n JVM 410H
ik gebruik hem in combinatie met 2 1936-kasten (2x12" van oom jim, omdat ik na 10 jaar arbeid als steigerbouwer m'n rug compleet heb verkloot
hiervoor heb ik een JCM2000 DSL100 gehad... fantastisch apparaat, maar hij kwam mijns inziens tekort op veelzijdigheid, voornamelijk vanwege de "shared EQ"
een waarschuwing is op zijn plaats... de OD channels, met name in oranje en rode modes, zijn achterlijk te noemen... geen enkele marshall die zoveel oversturing levert... destijds met de DSL, gebruikte ik een metal zone van boss.... die heb ik de deur uitgedaan... en dat wil wat zeggen! verwacht dus een berg met onnodig lawaai, wat de kiem in gesmoord dient te worden met een noisegate, alhoewel de JVM in de clean- en crunchkanalen een van de meest stille versterkers is
is het alleen een scheurijzer? nee.. het "mainframe" heeft werkelijk een fantastisch clean kanaal, wat op de oude plexi's na, geen enkele marshall kan overtreffen... de crunch-kanalen gaan richting JCM800-territorium, de OD-kanalen gaan voor balls-out werk... met dit ding speel ik alles... van amy mc donald tot cannibal corpse, met alles wat daar tussen zit, zonder enig pedaal
100 watt is overkill? misschien, maar voor lekker veel laag in je sound heb je vermogen nodig.... iets wat een 20-wattertje simpelweg niet levert... en de JVM is gelukkig zo'n versterker, die op conservatieve volume's nog steeds fantastisch klinkt... miken is ook niet meer nodig, de geemuleerde XLR-out is een droom om mee te werken.... zowel voor opname's als live-situatie's...
vergeet echter niet, het is een erg veelzijdige versterker.... sommige mensen zien door de bomen het bos niet meer!
probeer hem eens uit!! zeker de moeite waard!
|
|
|
|
|
|
|
Stryk3d-sg
|
Geplaatst op 09-06-2010, 19:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 12-01-2010, 22:11 Jimihendrix09 schreef:
Hallo,
Nu me 30 watt Roland cube duidelijk te slecht is voor me Gibson Les Paul Traditional, ben ik me al een tijdje aan het oriënteren voor een nieuwe versterker. Ik zit te denken aan een Marshall stack, maar wanneer er iets beters is koop ik dat. Ik zoek naar het ruwe geluid van Jimi Hendrix, een helder bijna akoestisch geluid en een wat warmer blues geluid.
Heeft iemand enig idee wat ik zoek? De prijsklasse is rond de 1500 euro.
M.v.g. Jorrit
|
Umm, Met 1500 budget?? Koop een Nieuwe gitaar met een goeie Amp met 1500 lukt dat wel ik zit te denken aan een Fender? en een amp weet k niet misschien een Vox 100 watt?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|