Metalhead Geplaatst op 09-01-2010, 16:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Ik ben op zoek naar een stem apparaat waarmee ik bijvoorbeeld drop d of drop c kan stemmen, aangezien ik geen ster ben in op gehoor stemmen.

Ik heb ze nog niet gevonden, maar ik weet wel haast zeker dat ze er zijn. Als jullie er een weten, hebben jullie er dan misschien een linkje van?

Metalhead

meld dit bericht aan een moderator

basr Geplaatst op 09-01-2010, 21:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

je kan ook de tweede fret van de E snaar(of de vierde voor drop C) op E stemmen als je begrijpt wat ik bedoel.

edit: en bij drop c alle andere snaren op de tweede fret in standard tuning zetten

Dit bericht is gewijzigd op 13-01 20:10.

############################################################################### 
Siempie666 Geplaatst op 10-01-2010, 13:55 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Drop D = 2 mollen
Drop C = alles 2 mollen + dikste snaar nog 2 extra mollen

Zit standaard op bijna elk stemapparaat
Ik heb zelf een Korg. Die heeft het ook.

Dit bericht is gewijzigd op 10-01 13:56.

marvelade Geplaatst op 12-01-2010, 07:33 Reageer
moderator
Verstuur privé bericht

Er zijn verschillende soorten stemapparaten. Sommige (goedkopere) modellen kan je alleen gebruiken om de standaardstemming mee te stemmen, en dan kan jij er niet meteen iets mee, tenzij je alleen de Drop D kiest. Stem dan je 6e snaar niet los klinkend maar de harmonische boventoon op de 12e fret. Die zou exact hetzelfde moeten klinken als je 4e snaar los. Drop C zal je met een dergelijk stemapparaat niet lukken.

Als je een apparaat hebt dat de tonen aangeeft, dan moet je voor Drop D stemmen als volgt:

6: D
5: A
4: D
3: G
2: B
1: E

En voor Drop C zo

6: C
5: G
4: C
3: F
2: A
1: D

groetjes,
Marv

Dit bericht is gewijzigd op 12-01 07:33.