Luckyyou Geplaatst op 05-01-2010, 21:19 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

heej allemaal!! ...

ik ben dus sinds kort begonnen met het akoestisch gitaar spelen.. ik vind het echt super leuk.. maar ik wil gewoon lekker een beetje liedjes na kunnen spelen enz. meer niet

maar nu vroeg ik mij af.. wat is nou echt een simpel liedje om mee te beginnen (het liefst waar ook de piano bij betrokken is!! (A) ) gewoon om is wat te gaan proberen...

heel erg bedankt alvast !!

Groetjess,,

meld dit bericht aan een moderator

Verlies geen dagen met het zorgvuldig neerleggen van stenen om je hoofd tegen te stoten. Want weet je, je kúnt er ook gewoon overheen stappen:) 
Henks Geplaatst op 05-01-2010, 21:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

je kan beginnen met het basismelodietje van Nothing Else Matters van Metallica (kan ook akoestisch). Zit alleen geen piano bij:P

Verder weet ik niet, maar de meeste liedjes voor akoestische gitaar hebben akkoorden dus ik zou beginnen met akkoorden te leren Als je gewoon al wat simpele akkoorden kan kom je al een heel eind wat liedjes betreft

Devarynn Geplaatst op 21-01-2010, 13:21 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat je kan doen is op internet naar akkoorden schema's zoeken. Zoek naar nummers die je mooi vind en let op dat je chord schema's neemt. Meestal krijg je dan de tekst te zien met een akkoord erboven die je moet spelen. Pak het nummer erbij en luister hoe en wanneer je de akkoorden moet aanslaan.

Neem de tijd en begin op een laag tempo. Wanneer het overpakken goed gaat dan proberen het tempo op te voeren. Een metronoom is altijd een goeie investering.