|
vangorkj
|
Geplaatst op 07-05-2007, 22:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Heren (en dames) natuurlijk,
Ik houd van een stevige pot herrie, en ben op zoek naar een vette scheurbak. Muziekstijl: Vengeance, Icon, Ayreon, dus veel vette power-riffs. Maar ik ben ook niet vies van het écht zware werk (Pantera, Fear Factory) .
Ik heb een paar jaar geleden een Valvestate VS100 gekocht. Thuis klinkt die heerlijk vet, maar in de repetitie ruimte zakt hij zwaar door het ijs. Laat staan als ik m op het podium als een soort monitor moet gebruiken om mezelf te horen spelen.
Nu ben ik op Marktplaats een paar keer de JCM2000 TSL100 buizenbak tegengekomen met zo'n cabinet eronder. Een paar vragen:
1) Is dat een beetje vette bak, of moet ik daar allerlei effecten aan gaan hangen om een beetje te kunnen scheuren ? 2) Heb ik echt die 100 watt nodig of is de TSL60 ook goed ? 3) Ik heb "gekozen" voor Marshall, omdat ik die spullen bij de meeste rockbands op het podium zie staan. Is dat terecht of loop ik alweer een paar merken achter ?
Alvast bedankt voor jullie hulp
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Willempie
|
Geplaatst op 20-05-2007, 10:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Maarja Mesa is ook niet te betalen. en in onderhoudt zijn ze ook niet echt sappig ik heb zelf even op een triple rectifier gespeeld er zitten wat ik zag 6 x 6L6 buizen in en 6x ecc 82 ofzo, ik vroeg aan die man of hij even zou willen uitrekenen hoeveel et zou kosten voor een retube, hij kwam op 280 euro (sovtek buizen) ik vin het nog a een hoop geld, en dan verwacht je killer sound ja distorsion was goed maar clean vondt ik hem vies tegenvallen. maarja dat was mijn mening
ik weet niet hoeveel je te spenderen heb maar Marshall jcm 800 is ook heel goed 900 is klote of de nieuwe vintage modern is ook mooi
Gr Willem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 23-05-2007, 12:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi,
Tja,.... ik heb het allemaal al eens geschreven, dus lees die teksten dan maar weer eens onder het Eastwood gedeelte
" omdat ik die heel veel zie bij andere groepen" is natuurlijk geen maatstaf om dan ook maar zo'n brak apparaat te kopen. Niet anderen bepalen wat jij goed vindt, maar jij zelf beoordeeld wat het beste klinkt bij jouw type gitaar en muziekstijl, techniek enz.
Dus...... s.v.p. lees mijn vele comments, doe je voordeel er mee.
Mijn voorkeur als je dan toch puur bij Marshall wil blijven: - de vintage range t/m JCM 800 1e serie. Alles wat daarna komt van Marshall = veel te duur voor je euri's. (technische beoordelingen op kwaliteit / prijs verhouding)
Andere toppers (oudere 100 watt buizen amps ) zijn o.a.: - Mesa tot begin jaren 1990 waren ze goed. - Sound City 100 / 200 watt - Hiwatt DR 103 > 100 watt - Ampeg V serie / SVT serie - Laney 100 - Fender Bassman (de originele modellen tot eind jaren '70) - Orange 120 - Vox 100w head - Eastwood (natuurlijk )
Okay, je bent een gelukkige gitaar speler / speelster, als je zo'n vintage amp in huis hebt, met bijpassende speakers / cabinets. Maar kenners weten dat het vele malen beter is dan de " moderne" buizen amps. (Vandaar dat er ook zo'n run is op de echt goede vintage amps)
Nieuwere amps (100 watters) die in ieder geval er mee door kunnen en betere prijs / kwaliteit verhoudingen hebben dan MArshall zijn oa.: -Peavy King 100 (zowel combo als stack) -Engl Buizen amp 100 watt. -Crate losse top model (CX100 usa)
Nou ja: what ever you're playing on, just feel good to play your music style!
Later, Jaap.
Dit bericht is gewijzigd op 23-05 12:40.
|
|
|
|
|
|