Murf Geplaatst op 07-05-2007, 13:39 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik heb gehoord van mijn gitaarleraar dat er een brug moet zijn die je vast kunt zetten door de tremolo arm naar achter te halen en ik de klik te zetten. zodat de gitaar niet onstemt.

ik heb op internet gekeken maar kan er niks over vinden. kan iemand me helpen?
-is er een brug zoals deze?
-zoja waar is die te verkrijgen?

alvast bedankt.
groetjes merwin

meld dit bericht aan een moderator

F-axe Geplaatst op 23-05-2007, 13:05 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik weet niet welke gitaar dat is , maar ik heb het weleens gezien, zon'n tremelo waarmee je de brug kan vastzetten. Ik zou dus zeggen, gewoon goed zoeken!

\m/ oo \m/ www.f-axe.com  
Willempie Geplaatst op 23-05-2007, 17:09 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Sorry zit al aardig lang in de floyd rose trem bruggen maar daar heb ik nog nooit van gehoord. wat ik doe is heel simpel je pak een stuk hardhout of latje
die zaag je 4 centimeter af  de lengte af en 2 centimeter breed en die doe je onder je tremelo, nu pak je een extra veer en die span je er extra bij,  Voila een vaste brug
an als je het zat ben haal je blokje er weer onder vandaan even stemmen en doet het weer

Teminste zo doe ik het

Gr willem

brady Geplaatst op 24-05-2007, 00:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

volgens mij heeft ibanez een nieuw systeem die dit doet....maar kweet et niet cker

Pipo Geplaatst op 05-10-2007, 14:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Die tremolo-arm die je kan vastzetten bestaat wel degelijk!  Wilkinson heeft een aantal modellen, met of zonder ingebouwd piezo-element. ik was zelf in het bezit van een Patrick Eggle Berlin Pro, prachtige gitaar, uitgerust met een Wilkinson tremolo.
Perfect systeem. In ruststand, ttz. als de arm gewoon naar beneden hangt, zit de tremolo vast geblokkeerd, zodat die gewoon als een vaste brug fungeert, welke spanning er ook op de snaren zit. Enkel wanneer je de arm vastneemt en optilt naar een normale speelpositie, komt de tremolo vrij te staan. Vernuftig systeem.

Mckaamos Geplaatst op 20-11-2007, 07:54 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Die bruggen heten toch gewoon Double Lock bruggen? Zag ze pas nog op mainmusic.nl staan tussen de gitaar onderdelen.

VOlgens mij is dit er een: Wilkinson Temolo Brug

edit: dat is er inderdaad een.
Wilkinson "Licenced by Gotoh"  Locking Tremolo brug.
Alle non-Gotoh tremolo bruggen zijn zonder lock.

Dit bericht is gewijzigd op 20-11 08:17.

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224